العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 17-05-2011, 06:57 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام جدا مشكلة في الاكسنت الاوتوماتيك

بالرغم انى متفق معاكى فى الشكوى ككل بس دى محتاجة حد عنده اكسنت اوتو يفتى فيها
لان واحد زميلى كان بيشتكيلى من نفس الشكوى (النترا 2005) بس و هو على ال D على مطلع و شال رجله تقوم راجعة ورا و كان عنده مرسيدس مكنش فيها الموضوع ده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دهبه77 مشاهدة المشاركة

ثانيا -لو انا علي شارع مستوي وانا علي D وبعدها جبت R الاقي العربية مترجعش
1-ممكن اما تفضل واقفة او تمشي للامام حاجة بسيطة اوي
2-وبعدها تبتدي ترجع واول ما تبتدي ترجع تاخد عزم جامد اوي (تعمل صوت عالي ووتنط مرة واحدة لورا)

لكن الى انا اقتبسته ده الى فعلا يقلق بالذات رقم 2 لان المفروض العربية اول ما تشيلى رجلك من على الفرامل تستجيب استجابه ضعيفه فى الاتجاه الصح و لما تدوسى بنزين تستجيب بنعومة
فمحتاجة زرجنة شوية مع التوكيل لان ممكن تبقى مشكلة فعلا ( و هل كلامهم صح ان فعلا حتروح بعد التليين )

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 17-05-2011, 11:04 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

شكرا للرد ولكن انا بصراحة رحت مرتين للتوكيل مرة صيانة الالف في قليوب ومرة في ابو رواش مخصوص عشان العيب دة هي دلوقتي عاملة 2000 في حوالي 50 يوم استني ال5000 ولا اخد معاد تاني واروح وامري للة مش عارفة اعمل اية

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 17-05-2011, 11:17 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

طبعا تاخدى ميعاد تانى لانى لا قدر الله لو حصل حاجة فى العربية عقبال ما تجيبى 5 الاف هيقولك طب انتى مجتيش لية من الاول زنجرى معاهم وقولى مش هستلم العربية الا لما العيب ينتهى وقوليلهم انا عارفة لما العربية تكون محتاجة تلين ولما يكون عيب اصلا فى العربية وانا مش مستعدية انى اركن اخبط واحد عشان تستريحوا بصوا هو توكيل غبى من الاخر لازم الصوت العالى وربنا معاكى وقولى عملتى اية
قديم 17-05-2011, 11:50 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

هحاول!!!!

الله المستعان

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 17-05-2011, 11:55 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

فعلا كده فيه لغبطه فى كنترول الفتيس

ويجب الأصرار على إصلاح العيب فى التوكيل

فقد يكون عيب فى أستجابة الكارته الخاصه بعمليات التحكم فى شغل الفتيس

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير