العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 29-06-2011, 07:44 AM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام جدا مشكلة في الاكسنت الاوتوماتيك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sergeant مشاهدة المشاركة

افتكري يادكتور اني قولتلك ان العربيه موتورها مينفعش ترفعي في الار بي ام لان تكنولجي المتور ال cvvt مختلفه حتى حتلاقي الار بي ام لا يترفع مع تكيف او بور الدريكسون لانو فيحصل تقديم وتأخير للكامه cam shat فا هو دا الاختلاف عن متور الاوبترا لان الاوبترا دا متور تعبان وقديم مفهوش التكنولجي دي بيرفع الار بي ام في التكيف والبور فمتحسيش بالموضوع دا ......
شكرا ليك وفعلا زي ما قلت

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 07-10-2011, 10:10 PM
شريف بسيوني شريف بسيوني غير متواجد حالياً

شريف بسيوني is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.هبه77 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمد لله جبت هيونداي نيو اكسنت 2011 اوتوماتيك لاحظت حاجه غريبة مبتحصلش الا في المانيوال ان انا لما بجيب العربية علي R الاقيها تطلع لادام الاول وبعدين ترجع ومبيبقاش واضح اوي لو علي شارع عادي بيبان جدا جدا وانا علي مطلع وبيتنا اساسا علي مطلع وطبعا وانا بضبط الركنة ممكن اخبط العربية اللي قدامي
رحت للتوكيل قليوب في صيانة الاف وقلتلهم ع العيب قام علي ال RPM بدل ما يبتدي من الصفر بدي من 750 برضة العيب متصلحش رحت ابو رواش قالي دة هيروح بعد ال5000 قصدة يعني ان العربية في التليين الكلام دة صحيح ولا دة يعتبر عيب صناعة وهل في نتيجة من ان انا احاول اعترض او انها ترجع او الكلام دة ولا اية برجاء اي حد يديني خبرته ف المجال دة لاني مش عارفة اعمل اية
وبصراحة متضايقة جدا لان اذا كانت موديل 80 اوتوماتيك مبتعملش كدة يبقي 2011 تبقي كدة شكرا لاهتمامكم
انا كان عندي مشاكل فى العربية ولما بروح التوكيل وميحلوش المشكلة باتصل بحماية المستهلك وبصراحة جهاز محترم جدا خل التوكيل يعملي الف حساب واتصلو بيا وقالولي اية يا باشا الى مزعلك مننا ورحت وصلحولي كل حاجة والى عايز يتغير غيروة على حسابهم طبعا ومشيت زي الباش وحماية المستهلك اتصل بيا واتأكد انهم صلحو العيب ولة لأ جهاز محترم جدا فنصحتي اتصلي بسرعة بحماية المستهلك وهتشوفي التوكيل هيعملك العربية فى اسرع وقت وفى الميعاد النتي هتحددية دا الى حصل معايا وابسط حاجة غيرولي الكاسيت بكست تاني تحفة مبينزلش لعربيتنا اصلا ناس تخاف ومتختشيش
قديم 19-11-2011, 07:24 AM
weta weta غير متواجد حالياً

weta is on a distinguished road

علي فكره انا معجبنيش رد الناس .....اولا انا معايا نفس العربيه البيحصل ده عادي والعربيه مفهاش حاج ...

ثانا الا البيقول روح الشرطه ومحضر .....حضرتك شوفت معملتهم؟؟

بالنسبه للحصل معايا في صيانه الخمس الاف لقوا تيل الفرامل مقسوم غيروه علي حسابهم ..

الامور تأخد براحه مش افش لما حد يرد علي الدكتوره يكون عنده نفس العربيه ابقي خد الاجراءت

عربيه الدكتوره فهاش حاجه وهيا ببساطه علي منزل او مطلع لمل بتجيب علي r
او الL معني كد انك خليت دواسه البنزين نقله واحده كأنها منيوال ولا بدوس بنزين لا زم تدوس غير المعدل الطبيعي عشان الجهد البيحصل يواكب المنزل او المطلع فصوت بيعلي

براح ياجماعه دول توكيل والناس متعرفوش ان هو بيبقي كسبان في حاله تصليح العيب في الضمان لان بأخدها تاني من كوريا بلاش وبيخد فلوس تصلحا وشحنها عليهم من مصلحتهم يصلها علي حسابهم
علفكره انا مش شغال هنااك عشان فيناس هتقول انتا بدافع ليه ..بس انا بقول الحصل معايا..