العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 08-09-2012, 02:05 AM
wo_osama wo_osama غير متواجد حالياً

wo_osama is on a distinguished road
افتراضي يا جماعة ممكن حد يقولي علي كهربائي امين و شاطر ضروري بالله عليكوا

العربية نيسان صني 2005 اوتو مجنناني و مطلعة تربنتنتين اهلي
يا ريت حد يدلني علي كهربائي امين و شاطر والنبي عشان انا سني صغير و اي صنايعي بتعامل معاه نظر لسفر والدي بيعمل عليا نمرة و يدفعني الضعف
الاول كانت بتبطل و لمبة البطارية منورة و دخت علي ميكانيكية و كهربائية المهم وصلنا لانها الموبينة و غيرناها بس اللمبة لسا منورة قلت مش مهم سيبها
جت النهاردة مش بتدور خالص ولا بتكح حتة, حظي اني كنت راكن قصاد ميكانيكي جيه قعد يعيش الدور و يقول اللي اشتغلوا عليها قبل كده دول مش بيفهموا و الالش دا, اليطارية كانت مهربة و مش عارف ايه..المهم دورت و بطلت قدامه كذا مرة اشتغلت تمام و مفيش لمية منورة رحت بيها مشوار و ركنتها راحت اللمبة نورت تاني...
انتوا مش متخيلين قد ايه احنا تعبنا في العربية دي..غيرنا من بوجيهات لمقصات و بطارية و زيوت و فلاتر
فعايز كهربائي شاطر يريحني عشان جبنا اخرنا و خايف العربية متقومش و انا في حتة بعيدة ولا حاجة..

التعديل الأخير تم بواسطة wo_osama ; 08-09-2012 الساعة 02:13 AM
قديم 08-09-2012, 02:27 AM
midohema midohema غير متواجد حالياً

midohema will become famous soon enough
افتراضي رد: يا جماعة ممكن حد يقولي علي كهربائي امين و شاطر ضروري بالله عليكوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wo_osama مشاهدة المشاركة

العربية نيسان صني 2005 اوتو مجنناني و مطلعة تربنتنتين اهلي
يا ريت حد يدلني علي كهربائي امين و شاطر والنبي عشان انا سني صغير و اي صنايعي بتعامل معاه نظر لسفر والدي بيعمل عليا نمرة و يدفعني الضعف
الاول كانت بتبطل و لمبة البطارية منورة و دخت علي ميكانيكية و كهربائية المهم وصلنا لانها الموبينة و غيرناها بس اللمبة لسا منورة قلت مش مهم سيبها
جت النهاردة مش بتدور خالص ولا بتكح حتة, حظي اني كنت راكن قصاد ميكانيكي جيه قعد يعيش الدور و يقول اللي اشتغلوا عليها قبل كده دول مش بيفهموا و الالش دا, اليطارية كانت مهربة و مش عارف ايه..المهم دورت و بطلت قدامه كذا مرة اشتغلت تمام و مفيش لمية منورة رحت بيها مشوار و ركنتها راحت اللمبة نورت تاني...
انتوا مش متخيلين قد ايه احنا تعبنا في العربية دي..غيرنا من بوجيهات لمقصات و بطارية و زيوت و فلاتر
فعايز كهربائي شاطر يريحني عشان جبنا اخرنا و خايف العربية متقومش و انا في حتة بعيدة ولا حاجة..
فى احمد كنافة ده شاطر بس عاوز الزبون يدقدق معاه فى المصنعية..ده فى جسر السويس بعد كوبرى التجنيد عند بنزينة التعاون
و فى جمال مهران فى الملك الصالح عند توكيل مرسيدس و مشهور جدا" بأمانته و نضيف ... غير كده هو شغال فى توكيل كيا
قديم 08-09-2012, 05:34 PM
math_man math_man غير متواجد حالياً

math_man is on a distinguished road
افتراضي رد: يا جماعة ممكن حد يقولي علي كهربائي امين و شاطر ضروري بالله عليكوا

لو تعرف تيجي المهندسين فى واحد اسمه الاسطى عبدالله عند منزل كوبرى بولاق الراجل دا امين جدا وما شاء الله عليه صنايعي معتق و محترم