العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > مراكز الصيانة

مراكز الصيانة كل ما يتعلق بمراكز الصيانة و ورش الإصلاح و تجارب الأعضاء معها

قديم 30-11-2008, 04:04 PM
أبو عبد الرحمن أبو عبد الرحمن غير متواجد حالياً

أبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to all
افتراضي رد: :: هنا نجمع عناوين مراكز وورش الصيانة الموثوقة ::

شكرًا أخ أيمن على المرور
ونرجو التفاعل من باقي الأعضاء ، أكيد كل واحد فينا بيثق في مركز معين وجربه أكتر من مرة وعرف أنه كويس وأمين

أخي (نيسان)
لم أغضب أخي الحبيب ! وإدارة المنتدى من البديهي أنها غير مسئولة عن كل مشاركة من مشاركات الأعضاء ، فكل واحد يعبر عن وجهة نظره ولا يلزم من ذلك أن المنتدى مسئول عن مشاركاتهم جملة وتفصيلاً
وطالما أنت مرحب بالفكرة فننتظر مشاركتك في الموضوع وفقك الله
قديم 14-12-2008, 11:19 AM
shankosi shankosi غير متواجد حالياً

shankosi is on a distinguished road
Talking رد: :: هنا نجمع عناوين مراكز وورش الصيانة الموثوقة ::

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو عبد الرحمن مشاهدة المشاركة

أيوة طبعًا الإدارة مش مسئولة مقلناش حاجة
بس أنا قصدت من الفكرة دي إن لو واحد خبرته قليلة في أمور الصيانة دي وبدل ما يقعد يجرب كل من هب ودب ، بدل ده ممكن يروح لواحد موثوق فيه يكون حد جربه قبل كده وتعامل معاه ووثق فيه وفي أمانته
أصل أنا يا ما انتفخت من الصنايعية للأسف عشان مكنش حد بيدلني على الكويس وكنت بروح لأي حد وخلاص لحد ما صرفت أكتر من 9000 جنيه على عربية (ماتيز) بسبب قلة الخبرة لحد ما اتورطت مع شوية حرامية !!! طبعًا 9000 جنيه مبلغ ضخم بالنسبة لعربية سعرها لا يتجاوز 29000 وقتها بس الواحد مش بيتعلم ببلاش زي ما بيقولوا
اخي الفاضل أبو عبد الرحمن

دي اول مشاركة ليا في المنتدى الجميل ده والله ينور الصراحة الناس عامله شغل جامد هنا

وعندي سؤال لحضرتك هما التسع تلاف اللي صرفتهم على الماتيز دول صرفتهم في ايه بالتفصيل

وأنا بسأل عشان أنا عايز اشتري واحدة لبنت اختي ةهي شبطانة فيها مش عارف ليه ...

أرجوك افدني بالتفصيل ويار يت تعمل موضوع مستقل عن العربية دي ...

مع الشكر ...
قديم 26-12-2008, 01:25 AM
أبو عبد الرحمن أبو عبد الرحمن غير متواجد حالياً

أبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to allأبو عبد الرحمن is a name known to all

الأخ الفاضل shankosi
معذرة على تأخر الرد لأني لم أدخل المنتدى إلا الآن منذ فترة طويلة
بخصوص الدايو ماتيز فهي سيارة سيئة جدًا وغير عملية ولا تصلح للشوارع المصرية ، وأنا صرفت عليها 9000 جنيه لأن موتورها كان (بيرزع) فاشتريت موتور استيراد بـ 3500 جنيه وتركيبه مع بعض التصليحات الأخرى كلفني حوالي 1500 جنيه واشتريت ضفيرة كهربا استيراد مش فاكر كلفتني كام بتركيبها لكن اللي فاكره كويس ان مجموع ما صرفته على العربية دي في شهور معدودة كان حوالي 9000 جنيه وفي الآخر بعتها بأقل من السعر اللي اشتريتها بيه !
لذلك لا أنصح بالعربية دي أبدًا وفيه عربيات كتير في نفس سعرها وأفضل منها والله المستعان
قديم 03-02-2010, 02:34 AM
حسن بكر حسن بكر غير متواجد حالياً
من انا؟: المهندس حسن بكر
التخصص العملى: صاحب شركة كمبيوتر
هواياتي: الإطلاع على كل ما هو جديد في أي مجال

حسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of light

أخي أبو عبد الرحمن . واللهي موضوع جميل ويريح كتير وياريت الأخوة الأعضاء يكملوا المراكز الموثوق فيها لكي تكون ملاذا وقت الحاجة . وشكرا
قديم 24-04-2012, 04:32 AM
الصورة الرمزية Tarekyusry
Tarekyusry Tarekyusry غير متواجد حالياً

Tarekyusry is just really niceTarekyusry is just really niceTarekyusry is just really niceTarekyusry is just really nice

مشكوووووووووووووووور
مشكوووووووووووووووووووووو ر
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــ¤ ©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤ °حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــ رائع جدا جدا جدا جداــــــــــــــــــــــ ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــ يعطيك العافيةوالمزيد من الابداع--- ــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــ ____ ــــــــــــــــــــــــ¤ ©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ¤©§¤°ح لوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ¤©§¤°حلوو وو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤ °حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــــــ ـــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــ¤ ©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلوو°¤§©
مشكوووووووووووووووووووووو ر
مشكوووووووووووووووور
مشكووووووووووور

ربى
إنى أويت لكل مأوى فى الحياة..... فما
وجدت أعز من مأواك.......وتلمست نفسى السبيل إلى النجاة.....فلم
أجد منجا سوى منجاك.....وبحثت عن سر السعادة جاهداً......فوجدت هذا