العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 05-06-2013, 08:45 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي عندى مشاكل فى الريداتير هيونداى فيرنا

السلام عليكم ورحمة الله
فى موضوع عايز اخد رايكم فية بعد اذنكم
انا كان عندى مشاكل فى الريداتير وكانت العمة باظت وبقى بيجيب مية ودا الاصلى بتاع العربية قعد معايا 7 سنوات بخير وسلام وانا اللى بوظتة اصلا
المهم
رحت التوكييل وغيرتة بواحد جديد لانة منفعش بيصلح تانى وادانى فاتورة بية وكلة تمام ورحت جربتة والمية كويسة فية والتبريد تمام وكويس والمؤشر فى حالتة الطبيعية والتكييف حلو ومشيت سافرت بالعربية عادى وبجيب 140 عادى
ندخل فى الجد قلت لما ابص على الرداتير واشوفة كويس قعدت ادور على علامة هيونداى ملقتهاش استغربت رحت لموزع عندنا معتمد وقلتة ورينى الاصلى اللى عندك ملقتش علية علامة ولكن لقيتة غير اللى عندى زى كلبسة زيادة ومثلا الورة اللى بتركب عليها المروحة تخينة شوية ولقيت علية كلمتين انجليزى وكمان جاى معاة الغطا بتاعة رغم انى سالت التوكيل على الغطا قالى مبيتبعش معاة
والمهندس اللى هناك عارفنى وتعاملت معاة فى العربية وبقالى معاة فى الصيانات حوالى 8 مرات
رحتلة فى التوكيل قالى دا الاصلى وحوار وصدقنى ...!
ورحت لواحد قلت اسال علية وقالى دا صينى بس خامتة كويسة وحلو مش وحش
انا مش عارف اعمل اية المهندس اللى هناك عارفنى ولو اتعاملت قانونى هيبقى فى احراج
وازاى توكيل يدى قطعة غيار صينى او تقليد
وهل الصينى دا كويس وشغال ولا ممكن يجهد العربية من حيث خامتة فى الالمونيوم وحشة مثلا فتجهد المراوح ولا اية
الملحوظات اللى عندى العربية كويسة سحب كويس تكييف كويس الحمد لله
المؤشر فى النصف حتى لو قرصت عليها عادى
افيدونى اعمل اية وهل ممكن يطلع كورى اصلى وانا اللى غلطان مع انى شفت كذا عربية فيرنا 2013 وقارنت لقيت اللى عند الموزع هو هو اللى فى العربيات وانا اللى مختلف شوية زى ماقلت كلمتين انجليزى على العلبة والورد سميككة وعندى رفيعة شوية وكدة .....!؟
اعمل اية

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 09-06-2013 الساعة 09:30 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 08-06-2013, 04:02 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اتمنى مشورتكم فى موضوع خاص ارجو الاهتمام

امركم عجيب ايها المصريون ولا رد ههههههههه
قديم 09-06-2013, 02:06 AM
sherif sadeek sherif sadeek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

sherif sadeek has a spectacular aura aboutsherif sadeek has a spectacular aura about

السلام عليكم
مش لازم يكون غير اصلى معظم الشركات ليها مصانع هناك وممكن يكون طراز اللى قبل كدة مش2013 ومدام العربيه كويسه والاداء لم يختلف يبقى مفيش مشاكل
قديم 09-06-2013, 02:16 AM
abocamra abocamra غير متواجد حالياً

abocamra is on a distinguished road

عربيتك مانيوال ولا اتوماتيك
هو الريداتير الاوتواماتيك بيركب مانيوال عادى
انما المانيوال لازم عربيه مانيوال اتاكد من النقطه دى
تانى حاجه اوصفلى كده شكل الكرتونه بتاعه الريداتير او التكت اللى على الكرتونه
قديم 09-06-2013, 02:17 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

اعتبره شهادة مصداقية مع التوكيل
لو حصله حاجة يبقى خلاص

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا