العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 09-06-2011, 01:00 PM
El-masry El-masry غير متواجد حالياً

El-masry will become famous soon enough
افتراضي فعلاً ماشوفتش عربية اجمل من كدة

ممكن كتير هيستغربو من وجهة نظري
بس العربية دي في نظري الفيرنا

انا معايا العربية من 12 2010 فعلا والله انا كل يوم بعجب اكتر بالعربية انا جايبها اوتوماتيك و الحمد لله ماقابلنيش اي مشكلة في العربية

بالنسبة لية انا شايفها اجمل عربية ممكن نشتريها في مصر
عربية في حدود 70000 اوتوماتيك فول اوبشن
عفشة مناسبة جدا للشوارع المكسرة و المطبات الفجائية

قطع الغير منتشرة و رخيصة و الحمد لله ممكن اقرب ميكانيكي ليك يصلحهالك و مش معقدة زي عربيات تانية كتير

ابعادها كويسة جدا و واضحة في الركنات

طريقة وضع الاكصدامات فيها ممتازة خصوصا الخلفي يخلي لو عربية خبطتك من ورا لا قدر الله الاكصدام هياخد الخبطة كلها قبل ماتوصل للشنطة الا طبعا لو الخبطة جامدة بس برضو الاكصدام هيحمي الشنطة بنسبة كبيرة

موتور ممتاز جدا جدا و نفس الشيء للفيتيس
تكييف ثلاجة بمعني الكلمة
في اشد اوات الحر تجيبه علي 2 و تنسي

العربية صورتها معايا الحمد لله مش عالي يمكن عشان مش بقرص علي الاكسيلاتير بس انا بهاودها عشان انا مش من هواة القرص و الحرق

عكس ما ناس كتير كانت بتقولي الجنوط اللي جاية مع العربية 14 مش 13 و الكاوتش مش نسر المصري نوع اسمه كوموهو تقريبا و صناعته ياباني

المرايات بتاعتها والله فوق الممتازة يعني انا خدت خبطات كتير جدا في المرايا بس الحمد لله كل مرة لما بتخبط من قدم المرايا بتيجي في الفريم مش في المرايا نفسها لأن المرايا داخلة لجوة شوية بحيث ان مفيش خبطات بتيجي فيها

استهلاك البنزين من حيث الامكانيات و الموتور و ان هي اوتوماتيك الحمد لله مش مزعلني و مريحني جدا

جميل كمان انك تبقي راكب العربية و عارف ان نفس الموتور هو نفسه اللي نزل في النترا 1 و في الماتريكس و دي عربيات طبقا لهيونداي فئتها اعلي من الفيرنا

بالنسبة لثباتها انا اعلي سرعة جبتها بيها كانت 150و كنا اتنين راكبين و العربية كانت ثابتة والله مافيش اي حاجة من اللي كنت بسمع عنها و كنت بنقل من حارة لحارة
لكن في الملفات كنت بهدي سنة العمر مش بعزقة برضو

لو ليا تعليق عليها الباور تقيل معايا بصورة ملحوظة غير عربيات باور كتير دة بيبقي حلو جدا علي السرعات لكن داخل المدينة مقرف

انا بجد قريت مشاكل ناس كتير مع الفيرنا بس كل اللي اقدر اقوله حاول لو هتشتريها مستعمل تبقي حالتها كويسة هتفرق معاك كتير

فعلا انا من تجربتي بقول لكل اللي معاه مبلغ من 60.000 الي 70.000
يجيب فيرنا و مش هيندم

توضيح
ياريت بلاش مهاجمة لكل واحد وجهة نظره و انا بقول الحق في عربية تستحق الكلام دة

يمكن موضوعي يساعد واحد محتار يشتري زي ماكلنا بنحتار لما بنجيب عربية

ما كامل احترامي لعربيات زي اللوجان و الساجا بس فعلا الفيرنا عربية ممتازة تستحق كل جنية اتدفع فيها
قديم 09-06-2011, 01:40 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فعلاً ماشوفتش عربية اجمل من كدة

الفيرنا فعلا أثبتت كفائتها وسعرها وإمكانيتها مناسبة جدا. وأرى إنها أشيك من اللوجن وأوسع. والفرق بينها وبين شيفرولية اللانوس مش كبير.....
قديم 09-06-2011, 01:46 PM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all

الف مبروك

الجنط 14 في الاوتو بس

بالنسبة للوسع.... الفيرنا اصغر عربية في فئتها ... اللوجان اوسع كتير يا جماعة

اللي ميعرفش يقول هجص !

التعديل الأخير تم بواسطة SuccessCre8or ; 09-06-2011 الساعة 01:52 PM
قديم 09-06-2011, 01:47 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

تسلم يا غالي عالموضوع والفيرنا فعلا عربيه حلوه بماتور جبار بس عيبها الوحيد الثبات والفرامل واكيد اللي فرق معاك الجنوط ال14 وربنا يحفظهالك ويديك خيرها
قديم 09-06-2011, 02:47 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

الفيرنا فعلا أثبتت كفائتها وسعرها وإمكانيتها مناسبة جدا. وأرى إنها أشيك من اللوجن وأوسع. والفرق بينها وبين شيفرولية اللانوس مش كبير.....

اشيك يمكن دا موضوع اذواق - لكن اوسع مستحيل اللوجان الاوسع في فئتها بدون منازع - وانا والله معنديش اي اعتراض علي اي نوع

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima