العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 29-01-2012, 09:59 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا كونت على وشك انى اشترى الكيا سبورتاج و تراجعت

سعرها كدة عالى ... حضرتك قربت فى السعر من الباسات
رايى الشخصى انها كدة غالية حبتين .... و لو حضرتك غاوى دفع رباعى ... انت بالسعر ده قربت من ال نيسان اكس ترايل او الجراند فيتارا
قديم 29-01-2012, 10:32 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

كل الامكانيات المحترمة لن تجدها الا فى سيارة المانية
ايضاً السبورتج من كيا 2.0ليتر بها كل الامكانيات التى تبحث عنها يا يحيى باشا يا جميل لكن خذ الصدمة على مهل 360 الف جم بسبب الجمارك والضرائب اللعينة وهذا غير ضريبة المرور 1000جم سنوى متناقصة 50جم سنوياً حتى حد ادنى 290 جم

قديم 29-01-2012, 01:04 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

سعرها كدة عالى ... حضرتك قربت فى السعر من الباسات
رايى الشخصى انها كدة غالية حبتين .... و لو حضرتك غاوى دفع رباعى ... انت بالسعر ده قربت من ال نيسان اكس ترايل او الجراند فيتارا

انا عارف انى قربت من سعر الباسات
وكمان ده سعر الجيتا

بس انا زهقت من توكيل فولكس

وكيل زباله بمعنى الكلمه

كمان انا دلوقتى فى مصر مش بحب اركب سيدان

انا بركب هاتشباك كبير و عالى زى السوران
او 4x4

كونت هجيب التيجوان 2012 الشكل الجديد
بس مفيش منها غير مانوال

و انا عاوز اغير لاوتوماتيك

الجراند فيتارا 2 باب بس

انا عاوز 4 باب

بالنسبه للاكس تريل انا الصراحه مفكرتش فيها

و انا كده كده رايح توكيل نيسان الخميس القادم

علشان هشوف النيسان قاشقاى
مع انها مانوال بس

بس هتفرج عليها

لانى بعد كده مش هشترى عربيه غير لما اروح التوكيل و اشوفه كويس و لا لا

تحياتى
قديم 29-01-2012, 06:54 PM
ناصر حسن ابراهيم صالح ناصر حسن ابراهيم صالح غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الى الله
التخصص العملى: مدير مالي
هواياتي: كرة القدم

ناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to behold

هو ده الكلام لازم اولا نشوف التوكيل ومدى تعاملة مع اصحاب السيارات وسعر قطع الغيار والصيانة
قديم 29-01-2012, 08:41 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

الكلمات الدليلية
كيا سبورتاج