العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > أودي AUDI

أودي AUDI أودي AUDI الالمانية تاسست عام 1899 وانضمت لمجموعة فولكس منذ عام 1964 وتمثل الجناح الرياضى والاكثر فخامة حيث تضم لامبورجينى وسيات وتعتبر منافسا لسيارات مرسيدس وBMW من اهم موديلات اودى A3 A4 A6 Q7

قديم 23-12-2008, 08:15 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذا الشعب المصرى غير مهتم بسيارة اودى

الاودي اتوقع انها حترجع بقوه
في حاله ان ابو الفتوح ياخد التوكيل زي ما انا سمعت
ابو الفتوح حيقعد بتوع البافاريه في البيت باي شكل
و بكره حتتاكدوا من الكلام دا
عموما هيا شركه اودي من اقوي الشركات الالمانيه
و يكفي انها اول شركه تجرأ علي صنع سياره بالكامل من الالومنيوم سنه 1994
عندما قدت ال A8 من الالومنيوم بالكامل
و لا نستطيع ان اننسي نظام كواترو الشهير لسيارات اودي و ما حققه من انجازات

حـازم خـضـر

قديم 15-05-2009, 03:24 AM
الصورة الرمزية elhmami
elhmami elhmami غير متواجد حالياً

elhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond reputeelhmami has a reputation beyond repute

انا عن نفسى بعشق الاودى
وانا متاكد انها هتغزو سوق السيارات يوم من الايام

قديم 17-05-2009, 11:27 PM
MORE83 MORE83 غير متواجد حالياً

MORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond reputeMORE83 has a reputation beyond repute

الأودى عربية ممتازة .. آه
إنما موضوع انها تغزو السوق دى ... مفتكرش

فى ظل الأزمات الإقتصادية و الحالة المعبشية الصعبة اللى بيعيشها المواطن المصرى أعتقد انه هيفكر ألف مرة قبل ما يجيب عربية ... و لما يقرر هيفكر آلاف المرات فى الصيانة و قطع الغيار و إعادة البيع و دى هتكون مواصفات بعيدة جدا فى الأودى

تحياتى
قديم 21-05-2009, 01:32 PM
ابو النواجي ابو النواجي غير متواجد حالياً

ابو النواجي is on a distinguished road

اعتقد ان اغلب المصريين لما بيفكرو يشترو عربيه اول حاجه بيفكرو فيها الصيانه وخدمة مابعد البيع اللي بيقدمها وكيل السياره في مصر وزي ما قالوا الاخوه اللي يخليني ادفع السعر ده في اودي طيب مادفعه في مرسيدس او بي ام وهو الي نعرفه احسن من اللي منعرفهوش ده ثقافة اغلب الشعب المصري عشان كده محدش بيجيب حته سريتها بس ده ميقللش من العربيه في حد زاتها انا رايي ان وكيل السياره يحاول يعمل دعايه وعروض اكتر من كده علشان يقرب العربه ده لقلوب المصريين زي وكيل الفلفو بدا يعرف الطريق الصحيح وفي الايام الجايه اعتقد ان الفلفو هتنتشر ولكم جزيل الشكر
قديم 21-05-2009, 11:53 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

كام واحد ممكن يبقى معاه تمن بى ام او مرسيدس ويسبهم ويشترى اودى !!

مبقولش ان الاودى وحشة بس ديه زى ما قال الاخوه طبيعة المستهلك المصرى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش