العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai-i Family

Hyundai-i Family Hyundai-i Family (i10,i20,i30,i40,ix20,ix35)

قديم 18-02-2010, 12:56 AM
الصورة الرمزية solidsnake
solidsnake solidsnake غير متواجد حالياً
من انا؟: علاء الدين المنصورى
التخصص العملى: جيوفيزيقى بشركة خدمات بترول ( بى جى اس )
هواياتي: تنس الطاولة

الموقع: القاهرة ( الحلمية الجديدة ) الجيزة ( حدائق اكتوبر )
solidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to behold
افتراضي رد: يا جماعة خبر ال i20

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صبرك يارب مشاهدة المشاركة

يااااه كان يوم فظيع رايح جاى يا ترى هو علي طول كده والعربية اللي شوفتها كان مكتوب عليها i20 بس ممكن جالي عمي الوان من كتر التعب

قولي صحيح انتي كنت بتعمل صيانة الالف كيلو للاكسنت وانا كمان بس حصل معايا موقف غريب ما سابوش ليا باقي علبة الزيت شل مش هما بيعملو كده مع كل الناس بيسيبوا بقيت العلبة (اخويا قالي كده وانا مشلولة منهم بصراحة وشاكة انهم يكونوا حاطولي زيت الخمس الالاف مش العشر الالاف وخموني عشان لاقوني بنت وكده)

اه هو طريق المحور دايما زحمة كده فى وقت الظهر و بليل من الساعة 6 ل 10 ( تخطيط عمرانى تيييييييت )

احنا كنا بنعمل صيانة ال 50 عقبال عندك , المفروض انهم بيسيبوا الباقى بتاع الزيت , لو حضرتك ملقيتهوش ممكن تقرى فى الوصل هو عمل ايه بالظبط و لو حضرتك متاكدة انك طلبتى من المهندس ساعة تسليم العربية انك عايزة 10000 ولقيتى العكس حاولى تكلمى المهندس يقولك اللى اتعمل ايه بالظبط علشان تروحى فى معادك
وعموما ال5000 فى الاول عادى علشان العربية اصلا بتطبع فى اول 5000

وعوضك بقى على الله لو حطولك 5000 بدل ال10000 و حاسبتى على العشرة ( مش بنتعلم ببلاش )
ونصيحة اخيرة تراجعى كل كبيرة و صغيرة فى العربية قبل ما تسيبى المركز علشان حاجة زى دى
لان صحبى كسرولوه حاجة فى الباب و لحق يمضيهم عليها

شعبنا قامت قيامته، اى حد يهين كرامته نقل قيمته ونبقى كلنا ايد فى ايد
ام الدنيا بقت ابوها ، واللى يتطاول عليها ، جابه لنفسه و تانى نربيه من جديد
قديم 18-02-2010, 02:32 AM
صبرك يارب صبرك يارب غير متواجد حالياً

صبرك يارب has a spectacular aura aboutصبرك يارب has a spectacular aura about

هما حاسبوني علي زيت العشر اللاف ومكتوب في الوصل كده بس ايه اللى يخليني متأكدة وبالذات اني ما شوفتش العلبة وبقيت الزيت بس انا بعد ما روحت اتصلت بالمندوبة اللي كانت معايا وقالتلي انها حطللي زيت العشر اللاف بس انا ايه اللي يأكدلي (متيهيألي انا اصح شىء عشان الموتور ما يبوز اني بعد الخمس اللاف اروح احط زيت تاني ومش فارقة 250 جنيه صح ولا ايه)
قديم 18-02-2010, 03:59 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

شكراً على الخبر ptmnlo123per122

وبالنسبة لتغيير الزيت بصى ممكن تغييريه على 8 الاف حتى والموتور مش هيبوظ بس كل شهرين كده قيسى الزيت وشوفى لزوجته ولونه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 21-02-2010, 04:04 PM
Amir Hassan Amir Hassan غير متواجد حالياً

Sales Consultant
Huyndai GB AUTO

Amir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

شكراً على الخبر ptmnlo123per122

وبالنسبة لتغيير الزيت بصى ممكن تغييريه على 8 الاف حتى والموتور مش هيبوظ بس كل شهرين كده قيسى الزيت وشوفى لزوجته ولونه
والله عين العقل يابو نورا
بس انا اللى اعرفه ان العربية اللى واقفه فضى وكامله اخر حاجة بس بيقولوا انها احتمال متنزلش
قديم 21-02-2010, 04:05 PM
Amir Hassan Amir Hassan غير متواجد حالياً

Sales Consultant
Huyndai GB AUTO

Amir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud of

على العموم فئة الــ I الاى بتاعت هيونداى لسة ياما حاتعمل وشوف كدة احدث اصدارات الاى
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...d=1#post138638