العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 02-01-2010, 09:52 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طفاية الحريق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد شهاب مشاهدة المشاركة

انا اعرف ان الطفايات المصرى ممكن تتملى اكتر من مرة
المادة البودرة توضع اولا ومعاها خرطوشة هوا مضغوط
تنفجر عند الضغط على الدراع
انا مليتها مرة من هيئة اادفاع المدنى بتاعة المطافى

تحياتى للجميع
شكرا استاذ محمد

فكرة ممتازة انا ممكن اعدى على الدفاع المدنى اشوفهم
قديم 02-01-2010, 10:06 PM

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sh_masry مشاهدة المشاركة

عنوان شركه بافاريا لطفايات الحريق فى الموقع بتاعهم :-
http://www.bavaria.com.eg/
و هما بيفحصوا الطفايات و بيشوفوا ايه اللى مطلوب و يظبطوها و يملوها و سعرهم فى المعقول لو ملو بس انما ساعات قطع الغيار لو فيها حاجه هاتتغير بتبقى غاليه شويه
شكرا اخى sh_masry

عناوين و تليفونات شركة بافاريا فى جميع المحافظات ارجو عمل موضوع مستقل

على ان يتم تثبيتة فى مكانة من قبل ادارة الموقع لاهميتة

وشكرا على مجهودك الرائع
قديم 02-01-2010, 11:49 PM

ذهبت الى ادارة الدفاع المدنى لدينا وقابلت اثناء دخولى مجموعة من الضباط وكان بينهم

السيد قائد الدفاع المدنى ( عقيد ) والرجل اخبرنى انها تحتاج الى الخرطوشة ( الكبسولة )

والبودرة سهلة حتى يعاد تشغيلها ولكنها غير متوفرة لديهم وممكن اجدها فالسوق سهلة

الا ان هناك ضابط ( نقيب ) مسك الطفاية وقلى دى غير مطابقة للمواصفات وكان مستغرب ان المرور

ازاى رخصلى العربية بالطفاية دى !! ولما قلتلة انها جاية مع العربية ودى يابانى ولها مكان بالعربية خاص بها

كان مسغرب جدا ً بالرغم من رد قائد المرور علية ان الطفاية بيشتريها العميل ودى حرية شخصية ومبتفرضش علية

مع ملاحظة ان هناك فارق كبير - من حيث الشكل الخارجى - بين الطفاية اللى معى وبين الطفاية المحلية حتى وان

كانت المانية التصميم ؟؟؟؟!!!!! لكن فالنهاية صناعتنا المحلية للاسف لسة عليها بدرى
قديم 06-01-2010, 09:53 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

انا عندي واحده بردو تحت الكورسي و المفروض بتتملا لان واضح اوي في شكلها و الوش بيتفك و الي جايب لي العربيه من هناك بيقول بنملها هناك و خلاص مش بنغير
حاول تشوف واحد تانييكون عنده خبره اكبر و مشهور اكثر في الملي انا لما كان عندي المرزعه كنت بملي الطفايات من محلات كتير اخر مره عملتها من محله ابو علي علي الطريق و انت رايح طنطا بس في في القاهره اكيد كتير

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 06-01-2010, 09:57 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

ذهبت الى ادارة الدفاع المدنى لدينا وقابلت اثناء دخولى مجموعة من الضباط وكان بينهم

السيد قائد الدفاع المدنى ( عقيد ) والرجل اخبرنى انها تحتاج الى الخرطوشة ( الكبسولة )

والبودرة سهلة حتى يعاد تشغيلها ولكنها غير متوفرة لديهم وممكن اجدها فالسوق سهلة

الا ان هناك ضابط ( نقيب ) مسك الطفاية وقلى دى غير مطابقة للمواصفات وكان مستغرب ان المرور

ازاى رخصلى العربية بالطفاية دى !! ولما قلتلة انها جاية مع العربية ودى يابانى ولها مكان بالعربية خاص بها

كان مسغرب جدا ً بالرغم من رد قائد المرور علية ان الطفاية بيشتريها العميل ودى حرية شخصية ومبتفرضش علية

مع ملاحظة ان هناك فارق كبير - من حيث الشكل الخارجى - بين الطفاية اللى معى وبين الطفاية المحلية حتى وان

كانت المانية التصميم ؟؟؟؟!!!!! لكن فالنهاية صناعتنا المحلية للاسف لسة عليها بدرى
ولله انا هولع من المرور انا كنت هناك يوم السبت و معي الطفايه الي جايه مع العربيه ورتها لائمين الشرطه قال لي لا غير مطابه للمواصفات يمين شمال لازم اشتري واحد جديده ب124 مع ان الي معي احسن منها بكتير و اسهل في الاستخدام بس نعمل ايه دماغ غريبه عوزين فلوس و خلاصptmnlo123per144

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ