العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 04-11-2013, 02:32 PM
zezox5 zezox5 غير متواجد حالياً

zezox5 is on a distinguished road
مميز عاوز اظبط عربيتي

ارجو الافادة يا جماعة انا دلوقتي معايا كليو 2008 و لونها زيتي و ناوي احط 5000 جنيه اظبط بيهم بس عاوز اعرف هايكافو ايه يعني هكتب لسته و قولولي الفلوس هتكفي ايه و مش هتكفي ايه
1-بودي كيت
2-طقم جنوط 14 او 15
3-زينون عالي بس
4-فلتر هواء سبورت
5-ديفل صوته ناعم او حلية شكمان محترمة
6-فوانيس ليدات
7-بازوكا
8-بوجيهات سبورت
هل هايكفو ولا لأ و لو لأ ممكن حتي يكفو من الحاجات دي مستعمل ؟ ارجو سرعة الرد و يا ريت اسماء ناس كويسة في الاسكندرية انا معرفش غير pro tunners بس
قديم 05-11-2013, 02:41 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اظبط عربيتي

هيا ممكن تجيب الجنوط و البوجيهات الاسبورت و دول مهمين و حاجه مفيدة للعربية

عيد النظر فى موضوع الديفيل و البازوكا و الفلتر الاسبورت عشان ملهمش لزمة مؤثرة فى العربية مش هترفع الاداء فى اى حاجه

طبعا معاك فى انك تعمل طاقم اضاءة محترم

البودى كيت ركز فيه على الايرودينامك قبل اى اعتبارات تانية و بما انك فى اسكندرية و البيئة عندك فيها نسبة رطوبة عالية فأنصحك تركز كمان على مضادت الصداء و عزل جسم العربية للمستقبل و تشميع الدهان بعد الغسيل

قديم 06-11-2013, 02:54 PM
zezox5 zezox5 غير متواجد حالياً

zezox5 is on a distinguished road

متشكر جدا يا باشا معلش بس هطول عليك شوية بالنسبة للجنوط جنوط العربية 14 هل فيها حاجة لو كبرت الجنط يعني اركب مثلا 15 او 16 عادي ولا ده هيضر العربية ؟
قديم 06-11-2013, 10:01 PM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

هيبهدل المساعدين حط للعربية جنوطها بالمقاسات اللى فى الكتالوج انت ممكن تجيب جنوط عريضة و تخرجها لبرة بأقراص فوق الطنابير و يبقى شكلها مجرم جدا و ثبات عالى بس هتحس بكل مطب تعدى عليه و ده الحال فى اى جنط سبور او عفشة سبور بأستثناء اللورايدر و الكيت بتاعتها ربنا يوعدنا بقى

قديم 16-01-2014, 09:45 AM
ahmed oqda ahmed oqda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مش عارف
هواياتي: مفيش حاجه

ahmed oqda will become famous soon enough

هذه هى سيارتى وارجوا من زوى الخبرة طرح لى ما يجب فعله لتعديل السيارة وساضع صور اصلية للسيارة وصور من الانتر نت لوضوح السيارة اكثر فبرجاء ايجاد صور او انكوا تقولوا لى اعمل اية فى العربية دى علشان اروشنها وتكون من الاخر وتكون برضة باقل تكلفة وياريت كمان تقولولى اذا كانت العربية دى بتقبل التعديلات ولا لا:t hnkr::thnkr : وللمعلومة السيارة تسمى نيسان داتسون بولسار 120a