العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > السيارات التجارية > ميكروباص

ميكروباص عالم الميكروباص و عفاريت الأسفلت

قديم 09-05-2014, 03:01 AM
ابو حمص ابو حمص غير متواجد حالياً

ابو حمص is on a distinguished road
استفسار ميكروباص هيونداى اتوبيس خاص وعاوز ارخصو ملاكى

انا اشتريت مكروباص هيونداىh100 اتوبيس خاص وعاوز ارخصو ملاكى ممكن الافادة والاجرات

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 09-05-2014 الساعة 04:07 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 09-05-2014, 03:09 AM
ابو حمص ابو حمص غير متواجد حالياً

ابو حمص is on a distinguished road
استفسار ارجو الرد

انا اشتريت مكروباص هيونداى h100 ونمرها توبيس خاص وعوز ارخصها ملاكى مع العلم انا من الجيزة والمرور الى انا تبعو اول فيصل وعاوز اعرف الاجرات القانونية ارجووووو الرد
قديم 09-05-2014, 04:57 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ميكروباص هيونداى اتوبيس خاص وعاوز ارخصو ملاكى

اللى اعرفه ان الملاكى مينفعش يترخص اكتر من 7 راكب

وياريت حضرتك تراجع المواضيع القديمة للافادة اكتر زى الموضوع ده

اسال عن لوحات الخاص و الاجرة والرحلات والمدارس واجراءات اللوط - مصر موتورز مجتمع السيارات

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 11-05-2014, 02:48 PM
الصورة الرمزية medo161441
medo161441 medo161441 غير متواجد حالياً

medo161441 will become famous soon enoughmedo161441 will become famous soon enough

والله أنا سألت نفس سؤالك من إسبوعين كدا بس محدش م الاعضاء رد ولا حتى قال سلام عليكم
المهم يا سيدى موضوع الميكروباص اللى أكثر من 7 راكب موقوف ترخيصة ملاكى لكن لو الموضوع ضرورى أوى ذى حالاتى كدا عشان الاسرة كبيرة ف هتضطر تشترى ميكروباص مرخص ملاكى غير كدا مقدمكش حل غير إنك تشترى العربية المرخصة خاص وتشوف سجل تجارى وبطاقة ضريبية وتمشى بيها عادى برخصتك الخاصة وبنفس النمر ,,
الخلاصة الموضوع كله مش مستاهل إنك تغلّب نفسك شوف عربية مرخصة ملاكى وحالتها كويسة وإشتريها وعموما أنا كنت هشترى اتش 1 بس عرفت إن العربية فيها مشاكل ف صرفت نظر ومعنديش فكره عن ال اتش 100 عشان اقدر افيدك
ربنا يوفقك يارب ,,

{
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
}
قديم 11-05-2014, 04:14 PM
abokoko abokoko غير متواجد حالياً

abokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond repute

اى عربيه تجاريه لها تخفيض جمركى
لو افترضنا امكانيه التحويل الى ملاكى
فحضرتك هتدفع فرق الجمارك
ووقتها هتلاقى المبلغ كبير جدا

اعتقد امكانيه الترخيص مرتبطة بعدد الكراسي
ومش عارف اقصى عدد للملاكى لكنه غالبا 10 او 9 بالسائق

البديل ممكن يكون فى عربيه مترخصة ملاكى من الاساس
زى كيا كرنفال مستعمله او تاون اند كانترى
وهى قريبه من الميركوباس لكن بتجهيزات ملاكى وبرفاهيه اعلى
وعلى كونتاكت كار هتلاقي النوعيات دى

ربي لا تردني الي ارذل العمر- وردني اليك مردا جميلا . و توفني وانت راضي عني و عنا. برحمتك يا ارحم الراحمين