العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 01-07-2012, 03:47 PM
safwatali safwatali غير متواجد حالياً

safwatali is on a distinguished road
افتراضي رد: الى كل ملاك البرسونا و الجين تو

يا عالم يا هووووووووووووووووووووووو اين انتم الرد لله:3_8_1 4::3_8_14 : : 3_8_14:
قديم 02-07-2012, 01:25 AM
الصورة الرمزية mostafa mamdouh
mostafa mamdouh mostafa mamdouh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Specializing in cars
هواياتي: wrestling

mostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond repute

- هل يوجد عيب فى علبة الدركسيون فى الطرازات الجديده ام انها حالات فرديه وليست ظاهرة عامة وما نوع هذا العيب ان وجد وهل موجود فى البرسونا فقط ام لا؟
حالات فردية وعلبة الدركسيون زى الفل فى الموديلات الجديدة
- مدى جودة التكييف وهدوءه واعتماديتة
التكيف تلاجة ما شاء الله بس بيعلى صورت الموتور حبه ....وتاثيرة على السحب لا يذكر
- مدى جودة باورالدركسيون واعتماديتة وهل به صوت تزييق ام لا وهل خفيف ولا تقيل
ا
لدركسيون ولا هو تقيل ولا هو خفيف بين البنين معقول يعنى ...وسهل تحركة بايد واحدة عادى....ومفيش تزييق ولا حاجة
- هل شراء هذه السياره قرار صح ام لا
والله لو سعر اعادة البيع مش فارق معاك خاصة فى البرسونا ...يبقى القرار صح 100 %
ولو عايز اى معلومات اخرى انا تحت امرك

قديم 02-07-2012, 04:29 PM

[QUOTE=mostafa mamdouh;707600]
- هل يوجد عيب فى علبة الدركسيون فى الطرازات الجديده ام انها حالات فرديه وليست ظاهرة عامة وما نوع هذا العيب ان وجد وهل موجود فى البرسونا فقط ام لا؟
حالات فردية وعلبة الدركسيون زى الفل فى الموديلات الجديدة
- مدى جودة التكييف وهدوءه واعتماديتة
التكيف تلاجة ما شاء الله بس بيعلى صورت الموتور حبه ....وتاثيرة على السحب لا يذكر
- مدى جودة باورالدركسيون واعتماديتة وهل به صوت تزييق ام لا وهل خفيف ولا تقيل
ا
لدركسيون ولا هو تقيل ولا هو خفيف بين البنين معقول يعنى ...وسهل تحركة بايد واحدة عادى....ومفيش تزييق ولا حاجة
- هل شراء هذه السياره قرار صح ام لا
والله لو سعر اعادة البيع مش فارق معاك خاصة فى البرسونا ...يبقى القرار صح 100 %
ولو عايز اى معلومات اخرى انا تحت امرك
انا متشكر جدا جدا ليك و لزوقك العالى جدا فحضرتك من القلائل الذين ردوعلى الموضوع وانقذت قسم بروتون من ثوره عارمة كنت انوى القيام بها والاعتصام فى (ميدان قسم بروتون) حتى يتم الرد على جميع اسئلتى بالكامل ودعوة كل القوى الثورية فى جميع الاقسام للاعتصام تضامنا معى(بما اننا فى موود ثورى)(ههههههههه)(اكرر شكرى لك مرة اخرى واسمح لى بسؤل صغير (ايه اخبار البنزين معاك وموديل السيارة و مدى وضوح الرؤيه من المرايا): Wkiss5::W kiss5:

قديم 02-07-2012, 07:43 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

بص انا حجبلك من الاخر انا اولا معايا جين 2 و بسم الله ما شاء الله كل يوم بتثبت كفئتها و من الاخر كده عيوبها
1-ان حتى اعلى فئه مافيهاش فتحه سقف
2- انا موديل 2012 و معنديش مثبت سرعه زى موديل 2006 و 2007
3- ان الكاسيت سى دى بس مافيش فلاشات ولا كابل اديو بس بيركب ب 70 جنيه و بيطلع من درج التابلوه
غير كده العربيه تحفه و مش شايف فيها حاجه مندمانى انى اشترتها مع ان الكل خاوفنى منها بس انا فخور انى نشفت دماغىو كول اسالتك اجابتها ان مافيف فيها عيوب الى انت بتقول عليها.
نيجى بقى للبنزين استهلاك رائع فى السفر و جوه البلد كبير شويه بس انا مستعد ادفع الضعف بسبب اداء العربيه الاكتر من رائع و قطع الغيار الى يقولك غاليه او مش موجوده ده يبقى حمااااااار و بيفتى و خلاص لان الحاجه موجوحه و تعتبر رخيصه نسبيا وفيه بدلات كتير اوى

Hesham Samir
قديم 05-07-2012, 05:13 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hhhesham مشاهدة المشاركة

بص انا حجبلك من الاخر انا اولا معايا جين 2 و بسم الله ما شاء الله كل يوم بتثبت كفئتها و من الاخر كده عيوبها
1-ان حتى اعلى فئه مافيهاش فتحه سقف
2- انا موديل 2012 و معنديش مثبت سرعه زى موديل 2006 و 2007
3- ان الكاسيت سى دى بس مافيش فلاشات ولا كابل اديو بس بيركب ب 70 جنيه و بيطلع من درج التابلوه
غير كده العربيه تحفه و مش شايف فيها حاجه مندمانى انى اشترتها مع ان الكل خاوفنى منها بس انا فخور انى نشفت دماغىو كول اسالتك اجابتها ان مافيف فيها عيوب الى انت بتقول عليها.
نيجى بقى للبنزين استهلاك رائع فى السفر و جوه البلد كبير شويه بس انا مستعد ادفع الضعف بسبب اداء العربيه الاكتر من رائع و قطع الغيار الى يقولك غاليه او مش موجوده ده يبقى حمااااااار و بيفتى و خلاص لان الحاجه موجوحه و تعتبر رخيصه نسبيا وفيه بدلات كتير اوى

انا شاكر رد حضرتك وزودت اقتناعى بالسيارة اكثر