العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 23-12-2010, 09:00 PM
sayed1977 sayed1977 غير متواجد حالياً

sayed1977 will become famous soon enough
افتراضي رد: نداء عاجل لوجه الله تعالى لتفريج كربى

السلام عليكم
استاذ محمد
احب اطمئن عليك اولا وعا يزين نعرف اية اخر اخبار المشكلة بتاعة حضرتك
جبت الزجاج وركبتة ولا اية
قديم 24-12-2010, 05:36 PM
الصورة الرمزية MEGAREKAB
MEGAREKAB MEGAREKAB غير متواجد حالياً

MEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really nice

أحبائى وإخوانى وأعزائى
يا أرجل وأجدع ناس فى الدنيا

مهما أقول فيكم مش هوفيكم واحد فى المليون من حقكم...

إنتوا قلتوا وعملتوا معايا اللى مايعملوش الاخ الشقيق ولا الصديق....

قسما بالله .... نسيتونى كل اللى مريت بيه وولا كأن فى حاجة من كلامكم ده

مش عارف أقول إيه .... مش عارف بجد ....

أنا نفسى أجى لكل واحد فيكم لحد بيته أشكره ......

أنا لو أعرف إن كسر زجاج سيارتى هيخلينى أعرف رجالة بالشهامة والرجوله والانسانيه دى ... كنت دغدغت زجاج العربية من الاول بنفسى حته حته ...

أقول إيه لصلاح حكيم اللى بيتصل بيا كل يوم مرتين طول الاسبوع اللى فات عشان يطمئن أنا عملت إيه وانا ولا اعرفه ولا شفته قبل كده ؟!!!

وأقول إيه للى بيعرض عليا إنه يجيبلى الزجاج بعربيته لحد عندى فى إسكندريه وبدون مقابل وبرضه أنا ولا شفته ولا أعرفه قبل كده ؟!!!

وأقول إيه للى بيعرض عليا إنه يروح التوكيل بنفسه فى ابو رواش ويشحنلى الزجاج لحد عندى ... وبرضه أنا لا أعرفه ولا شفته قبل كده؟!!!!

أقول إيه للمهندس/ أمر الكوافى بمركز ابو رواش اللى بيتصل بيا يوم ورا يوم عشان يطمئن يقولى الزجاج فين دلوقتى وايه اللى هيعملوه ويطمنى وهو اللى شحن الزجاج مخصوص من القاهرة للإسكندرية دون إنتظار وكمان عملى خصم 10% على ثمن الزجاج و10 % تانيين على مصنعية التركيب .... ... وانا برضه لا اعرفه ولا قابلته قبل كده ؟!!!

وأقول ايه للمهندس / محمد مرشدى لمدير مركز الاسكندرية اللى فضل متابع معايا كل يوم لحد الزجاج ماوصل اسكندرية وهو بنفسه ساب مكتبه وهو اكبر واحد فى المركز سنا ومقاما عشان يشرف بنفسه على تركيب الزجاج وسهر فى المركز بعد مواعيد العمل الرسميه بساعتين .. وبرضه أنا اول مره اعرفه واول مره اشوفه ....

وغيرهم وغيرهم وغيرهم .... اللى يبعتلى ايميل ... واللى يبعتلى رساله على الموبايل .... واللى يقولى واللى يسوى .... !!!!

بجد بجد بجد .... عمرى ماشفت كده ولا توقعت كل ده يحصل ..

مش عاوز أطول عليكم كفاية بقى أنا دوشتكم أخر دوشه ونكدت عليكوا معايا وإنتوا مالكوش ذنب وعملتلكوا باللو كبير أوى أوى ... وأكبر باللو عملته لما بعت ايميل شكوى لخدمه مابعد البيع لبروتون الام نفسها فى ماليزيا وردوا عليا فعلا وراسلوا عز العرب .....

أنا عربيتى ساجتى حبيبتى سايبها فى التوكيل من إمبارح بليل بعد ماركبوا الزجاج لأنهم قالولى لو هتاخد العربية دلوقتى يبقى هتستلمها على ضمانتك لكن الصحن إنها تبات عشان السليكون ينشف والزجاج يثبت كويس بدل ما يقع على الشنطه يبوظها وهو يتكسر تانى ونعيد الفيلم ده من جديد ... فطبعا إقتنعت وسيبت العربية ليهم وهروح أستلمها بكره الصبح إن شاء الرحمن ..

نسيت أقولكم إن المهندس أمر الكوافى كان ليه دور كبير جدا جدا وفوق الوصف

أعضاء واجب شكرهم وتكريمهم وتشريفهم تكريم خاص ومميز فى لوحه شرف ذهبية بالمنتدى

Salah hakim
Amrmohamed1975
Hema_hn
Abonora
m.elhasafy
ابو شروق
ايمن عنابى

hossamhussein0
m_elmasoudy
بدر بسيونى
Bahi
Samirayad
Tarek albadry

وبمناسبة إنفراج الازمة وأخيرا فرحت ... أقدملكوا الكليب ده اللى لاقيته بالصدفه شغال على التليفزيون امبارح بليل وموتنى من الضحك من الكلام اللى فيه .. لأنه بإختصار كأنى أنا اللى كاتب كلماته وبيوصف اللى أنا كنت فيه بسبب العربية ...

ترومبيلى الزيرو حسدوه الناس بالعين وياحسرة قلبى عليه

ياريت تشوفوه وتقولى رأيكم ...

مع خالص الدعاء من الفؤاد بدوام النعمه والفضل من الله تعالى.
وأن يهديكم لما فيه خير لكم ولسيارتكم
وأن يحفظكم ويحفظ ما وهبكم من كل شر وسوء ومن كل نفس أثمه ومن كل عين حاسدة.
وأن يكتب لكم حسنه فى كل خطوة تخطوها بسيارتكم ويحط بها من ذنوبكم.
وقدر الله لكم وكتب عليكم فعل الخير وراحة البال والغنى عن السؤال.

محمد عبد المجيد
المشتريات الخارجية
شركة الاسكندرية للإضافات البترولية ( اكبــــا)

0116007025
قديم 24-12-2010, 07:33 PM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الحمد لله انك بخير والف شكر على الكلام الحلو
وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 25-12-2010, 03:19 PM
hema_hn hema_hn غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT

hema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud ofhema_hn has much to be proud of

حمدلله على السلامة
بس انا بعتب عليك انك سبتنا قلقنين عليك المده دى كلها
والف مبروك مقدما
قديم 25-12-2010, 04:34 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

مبروك يا اخي العزيز و ربنا يديلك خيرها و يكفيك شرها و يجعل قدمها سعد عليك ان شاء الله

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون