العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 02-05-2011, 03:49 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold
افتراضي رد: حدث بنادي نقابة المهندسين بمدينة السادس من أكتوبر أثناء تواجدي (خناقة محترمة) لم أكن أتمنى حدوثها بعد ثورة الحرية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

على فكرة موضوع الجلباب دا في كل الاندية على السواء
يعني الاندية الرياضية واللي مش رياضية على السواء
وبعدين يعني ماحنا خلاص مهندسين ومش عارفين نكبر مخنا شوية
جلباب ايه وبنطلون ايه
الدنيا وصلت القمر
والناس هنا مصممة تدخل النوادي بالجلابية
افكار غريبة وحاجات اغرب
يعني هي الجلابية اللي حاتدخل الاخ دا الجنة ولا عمله
شكرا للاخ صاحب الموضوع
ا[COLOR="rgb(255, 192, 203)"]ولا انا اسف للمشاركه بس حبيت افهم حاجه.طبعا يا فندم هو رائيك ويحترم ,بس مش مفهموم!!
انا فى بلد حر ديمقراطى من حقى البس اى حاجه مناسبه ليا او على زوقى مادام لاتخدش الحياه والاداب العامه..حضرتك متضايق على الجلبيه ليه بقى؟؟ يعنى بالنسبه ليك مثلا يعنى لو واحده مهندسه داخله ولابس عبايه متدخلش ,وواحده تانيه لابسه ميكرو جيب وبادى تتدخل !!!!! عفوا كلامك مش منطقى
طبعا حضترك هترد عليا تقولى انا بتكلم على الراجاله هقولك لا لان القانون لما بيصدر بيكون "معمم".
على فكره انا مش بلبس جلبيه اساسا غير فى صلاه العيد حته الجمعه ساعات وساعات؟.
على فكره انا محامى وساعات بروح نادى المحامين وبيكون معايا والدى "وبيلبس جلابيه او عبايه"..والدى بقى طول عمره تقريبا عايش فى الخليج واقل عبايه عنده "مش بقى شغل الدفه والاصيل والكلام الفاكس ده " اغلى او تساوى ثمن بدله من مورييس حنا او سرار!! وبيدخل عادى ومحدش بيكلمه.... اللى يدعو للسخريه اكتر انى ساعات بروح نادى المحامين "باعتبارى محامى ومسجل بالنقابه"... وبكون لابس شورت ,ومحدش "يقدر يقولى انت لابس ايه " ....
افتخر فانت فى ام الدنيا
ودمتم فى خير

[/COLOR]
قديم 02-05-2011, 04:36 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حدث بنادي نقابة المهندسين بمدينة السادس من أكتوبر أثناء تواجدي (خناقة محترمة) لم أكن أتمنى حدوثها بعد ثورة الحرية

انا اتضامن مع كاتب الموضوع
ولازم ,,,,, الناس تدخل زى ما هى عاوزه

الجلابيه او الثوب العربى ..... مريح فى البس وجميل جدا
وايه المشكله جلابيه او بدله او قميص وبنطلون
دا ..... تخلف ...... وقوانين عفا عليها الزمن

انا فى السعوديه .... قمت بتفصيل جلابيه متواضعه بسعر 120 ريال سعودى أى ما يقارب الـــ 190 جنيه مصرى

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 02-05-2011, 05:14 PM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

انا ساكن قدام النادي ده في الحي المتميز
عايز اقولك اني اتمنعت كذا مره لنفس ذات السبب
والانيل من كده بقي بسبب اني لابس شيبشب مش كوتشي
ولو لابس جزمه ياويلي مينفعشي لازم كوتشي
عمرك شفت هبل اكتر من كده
وكل مره اقل ما فيها وللتعبير الصحيح الامن هناك بيتبهدل وبتوصل للخناقه زي ما صحبك عمل بس مش بنعتزر في الاخر وبنخش
لانهم اشخاص مبتفهمشي حاجه
ما بخش نادي المهندسين في المنصوره وبجلبيه وبكل احترام بيقولي والله مينفعشي يا فندم اقوله بس هالعب الولد ربع ساعه وهامشي والله ومش هاتحرك معلشي اعزرني بيتفهم الامر وبينتهي الموضوع
لكن نادي 6 اكتوبر ده نادي الامن فيه مضروب اساسا

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
قديم 02-05-2011, 05:24 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

واحد زميلي حصله نفس الموقف في نادي 6 أكتوبر (( مش نادي المهندسين ))

بس للأسف كان حماه راجل كبير في السن و بركه من اهالينا الكبار و بياخد راحته في الجلابية

صاحبي الصراحة رد فعله كان مختلف

هوا مدخلشي بس رزعهم كمية شتايم محترمة اعتراضا علي الموقف لأنه أحرج جدا عشان اللي معاه ده حماه و راجل كبير في السن

الصراحة مش قادر أحدد الموقف و أحدد الصواب كل طرف ليه وجهة نظره

بس السؤال لو واحد خليجي بجليبته برده ،، طيب ما هو بيخش أرقي الأماكن في مصر ؟؟؟

قديم 02-05-2011, 05:53 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

انا ليا وجهة نظر طالما القانون المكان ينص على منعه فلا مجال للاختلاف وافضل رد على سبب المنع ليس مننا لكن من المنوطين على المكان لان اكيد لهم وجهة نظر

وبرضه النادى لو لقى واحدة داخلة بمايوه او واحد حيمنعه يدخل من الباب وكذلك لو متسول داخل ولنفترض معاه كارنيه حيمنعه فالتحيز مش ضد الجلباب فى حد ذاته
مش مظبوط يا باشا
لو واحدة داخلة بالبكيني لا يجوز لأحد أن يمنعها
ولو واحد لابس لبس عبدة الشيطان برضه مش ممنوع
ولو واحد مسقط البنطلون لغاية ركبته برضه مش ممنوع

لوحة التعليمات على البوابة لم يكتب فيها أي بند عن الأزياء إلا بند واحد (ممنوع الدخول بالجلباب)

الكلمات الدليلية
6أكتوبر, مهندسين, نادي, حادث سيارة