العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع > سوق قطع الغيار

سوق قطع الغيار محلات بيع قطع الغيار جديدة و مستعمله و أسعارها

قديم 25-12-2012, 08:26 PM
AymanFouad AymanFouad غير متواجد حالياً

AymanFouad is on a distinguished road
افتراضي رد: اسعار قطع غيار السياره الشاهين الاستيراد

معلش يا شيخنا هو سؤال عن الفيات اونو انا عاوز اعرف لو ممكن يركب لها باور ولا لأ.و يكلف كام و كمان يا ريت سعر مكن الازاز كهربا انا سمعت ان نزل منها ٢٠٠٥ ازاز كهربا وواحد صاحبي قال لي ان انا ممكن اجيب المكن ده و اركبه عندي من غير اي تعديلات و كمان يا شيخ ايه هو المكن اللي ممكن يركب عندي على الازاز اللي ورى و سعره كام. معلش يا شيخنا طولت عليك ربنا يبارك فيك و يصلح لك الحال يا رب.
قديم 02-01-2013, 02:35 PM

معلش يا شيخنا انا مش عارف انت شوفت السؤال بتاعي ولا لأ .انا بقالي ١٠ ايام متابع بس مفيش رد من ناحيتك. يا ريت ترد عليا ياشيخنا حتى لو معندكش معلومات يا ريت تقوللي عشان احنا اول الشهر وكنت عايز الحق نفسي قبل الفلوس متطير. سامحني يا شيخنا. و ربنا يصلح لك و لنا الحال يا رب.
قديم 04-01-2013, 06:23 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AymanFouad مشاهدة المشاركة

معلش يا شيخنا هو سؤال عن الفيات اونو انا عاوز اعرف لو ممكن يركب لها باور ولا لأ.و يكلف كام و كمان يا ريت سعر مكن الازاز كهربا انا سمعت ان نزل منها 2005 ازاز كهربا وواحد صاحبي قال لي ان انا ممكن اجيب المكن ده و اركبه عندي من غير اي تعديلات و كمان يا شيخ ايه هو المكن اللي ممكن يركب عندي على الازاز اللي ورى و سعره كام. معلش يا شيخنا طولت عليك ربنا يبارك فيك و يصلح لك الحال يا رب.
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
أخى الحبيب أعتزر لحضرتك عن التأخير فى الرد لظروف مرضيه فأرجو ان تلتمس لى العزر وجزاك الله خيرا .
أما بخصوص سؤال حضرتك عن تركيب باور للسياره الاونو فهو جائز وستحتاج الى قطع الغيار الاتيه .
طرمبه باور بالقواعد .
طنبوره كرنك ثلاثه سير .
اسكترا باور .
خزنه زيت الباور .
اثنان خرطوم باور .
أما التكلفه الكليه للتعديل فهى 1000 جنيه شامله التركيب .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 05-01-2013, 02:22 PM

حمد لله على سلامتك يا شيخ. طهور نا شاء الله. تمام يا شيخنا بالنسبه للبور بس يا شيخنا انا كنت عاوز اعرف كمان بالنسبه للازاز الكهرباء عشان انا كنت عاوز اعمل الشغل كله مع بعض .انا سمعت ان نزل منها ٢٠٠٥ ازاز كهربا وواحد صاحبي قال لي ان انا ممكن اجيب المكن ده و اركبه عندي من غير اي تعديلات و كمان يا شيخ ايه هو المكن اللي ممكن يركب عندي على الازاز اللي ورى و سعره كام. ربنا يبارك فيك و يصلح لك الحال يا رب
قديم 05-01-2013, 02:44 PM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

أولاً: بارك الله فيك يا شيخ طارق و ألف شكر على المعلومات و الإهتمام
ثانياً: عايز أغير مكن فتح الزجاج الخلفي لعربيتي دوجان 1994و أخليه كهرباء هأحتاج إيه و يكلف كام؟؟
ثالثاً: مكن الزجاج الأمامي بطييييييييييء هل ممكن أغيره بالمكن اللي بيفتح بدوسة واحدة على الزرار و لا ما ينفعش و إذا كان لا ينفع إيه نوع المكن الكويس السريع في الفتح و القفل و بكام و جزاك الله خيراً