العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 28-07-2012, 05:29 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى نيسان صنى الشكل الجديد 2013

قديم 06-08-2012, 10:47 PM
khalifa_eng khalifa_eng غير متواجد حالياً

khalifa_eng is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

ماشاء الله لا قوة الا بالله !!!
:fun_ 36_1_31[1]:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا حاجز العربية و لسه هستلمها يا مسهل ممكن علي العيد او بعد كدة
و اكيد حكايو موشر البنزين دي غلط لعدة اسباب اهمها ان استحالة الشركة هتقول كدة علي نفسها و تطلع سمعة علي العربية دا اكيد موظف مش فاهم حاجة و عايز يلاقي حجة مقنعة للتاخير فقال يقنعك بأن التاخير في مصلحتك و سبب كمان ان انا اعرف واحد العربية تمام معاه و مفيهاش غلطة و السيارة ياباني تقفيل مصري و في شهادة حاصل عليها المصنع هنا في مصر ان التقفيل المصري افضل من الخليجي في الدرجة يعني و لو كان الخليجي مش مقياس ولكن النتيجة انها افضل من سيارات كتييييير
قديم 07-08-2012, 12:41 AM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khalifa_eng مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم
انا حاجز العربية و لسه هستلمها يا مسهل ممكن علي العيد او بعد كدة
و اكيد حكايو موشر البنزين دي غلط لعدة اسباب اهمها ان استحالة الشركة هتقول كدة علي نفسها و تطلع سمعة علي العربية دا اكيد موظف مش فاهم حاجة و عايز يلاقي حجة مقنعة للتاخير فقال يقنعك بأن التاخير في مصلحتك و سبب كمان ان انا اعرف واحد العربية تمام معاه و مفيهاش غلطة و السيارة ياباني تقفيل مصري و في شهادة حاصل عليها المصنع هنا في مصر ان التقفيل المصري افضل من الخليجي في الدرجة يعني و لو كان الخليجي مش مقياس ولكن النتيجة انها افضل من سيارات كتييييير
مبروووووووووووووووك مقدما
بس هقولك حاجة
بص بقى الصدف امبارح واحد قريبى دخل عليه ناس فى الشركة الخاصة بيه وكانوا بيتكلموا على حاجة المهم لاقاهم بيقولوا انهم شاريين صنى الجديدة وكانوا بيعملولها فرش جلد لسه جديد المهم لاقاهم بيقولوا ان تكييفها طلع مش شغال وانهم لسه بقى هيروحوا يشوفوا فين المشكلة وبكده تبقى دى رابع حالة قابلتها فى كفرالشيخ لحد دلوقتى مش عارفة بقى العيب فين بالضبط علشان الناس اللى بتقول ان العربية معاهم ومفيهاش مشكلة
هو حاجة من اتنين - اما هما مش بيعرفوا قوى فى العربية او انهم مش هيعرفوا غير لما المشكلة تبان لعدم الخبرة

او ان العيب بقى فى العربيات اللى بيجبوها لكفرالشيخ بالتحديد

بصراحة انا كده اتقفلت من العربية وبدور فى رينو سانديرو بقى او لوجان وخلاص

انا مش بكرهك فيها ربنا يباركلك فيها وتطلع احسن من كل الكلام ده
والله اعلم يمكن فى الآخر اجبها كله باذن الله
قديم 18-08-2012, 10:17 AM
عبد الله الناصح عبد الله الناصح غير متواجد حالياً

عبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to all

الصنى الجديدة مكملتشي معي شهرين...غيرت لها مساعدين خلفيين عند التوكيل...بسبب صوت التزييق والتى اعترفت الشركة الام بالعيب وغيرتهم...والآن رجع التزييق زى الأول.......هروح لهم بعد العيد نشوف آخرتها....
قديم 18-08-2012, 05:10 PM
yaso12 yaso12 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

yaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to behold

واضح جدا ان كل العربيات الجديدة اللى فى مصر فيها عيوب يبقى كده واضحة جدا ان الوكلاء فى مصر بيجيبوا العربيات الدرجة التانية او العاشره على حسب ما هو عايز يكسب.
اما العربية الصنى تحديدا مش هيه نفس العربية اللى بيشكروا فيها بره وتلاحظ الفرق فى شكل العدادات والتابلوه مختلف عن الاعلانات وما خفى كان اعظم .
لكى الله يا مصر
وعيد سعيد عليكم وعلى جميع اعضاء المنتدى