العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 20-04-2011, 03:41 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو الإفاده من أهل الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

لو العربية 1300 ينفع يركبلها تكييف مفيش مشكلة لكن لو 1100 اول ما يجي يشغله هيحس انها بقت سلحفاه
ولو لقى تكييف روتاري ( بيشتغل على الدينامو مش البطارية ولاا هيخلصها في نص ساعه ) مش هيحس بانه سحب حاجة من حميي.... اقصد احصنه العربية

اما عن التابلوه فانا سمعت ان فيه واحد منهم مش بيحتاج اي حاجة خالص مجرد تفك مسامير وتركب الثانية وخلاص بس بصراحة مش فاكر الكورسا والا الاونو
لو على كلامك يبقى أكيد الأونو لأنها من نفس فصيلة الفيات .
بس جديد موضوع الدينامو دا . انا كنت فاكر انها البطاريه هى اللى بتغذى الكومبريسور . وبالتالى تضطر انك ترفع شحن الدينامو من الكتاوت . ودى كمان فى حد ذاتها مشكله لأن غالبية الكتاوت الجديده الكترونى وداخل الدينامو . يعنى مافيهاش لعب .

Saif El Deen
قديم 20-04-2011, 03:47 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

اخى العزيز سيف رائى بلاش تعدل فى السيارة
لان ده فى احيان كثيره بيعيب العربيه انا من رائى تستنى شويه زى حلاتى وربنا يكرمنا ونبيع ونجيب حاجه مكيفه عشان
ولك تحياتى
مجرد رائى
والله يا حبيبى انا مشكلتى فى العربيه هى كيفية خروج التهويه من التابلوه . وانا عربيتى مو 2007 زيرو يعنى معتقدش انى حافكر ابيعها دلوقتى خالص . فالحل ادامى اما انى اركب اسبليت فى الصالون من جوه ودا مشكله عشان ضيق المساحه . أو اغير التابلوه واركب حاجه لها تجهيز التكيف .

Saif El Deen
قديم 20-04-2011, 04:44 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

لو على كلامك يبقى أكيد الأونو لأنها من نفس فصيلة الفيات .
بس جديد موضوع الدينامو دا . انا كنت فاكر انها البطاريه هى اللى بتغذى الكومبريسور . وبالتالى تضطر انك ترفع شحن الدينامو من الكتاوت . ودى كمان فى حد ذاتها مشكله لأن غالبية الكتاوت الجديده الكترونى وداخل الدينامو . يعنى مافيهاش لعب .

اصبر بقى لما يدخل الشيخ طارق وهو يجيبلك المفيد ايهما افضل الكورسا والا الاونو لو اني اظن ان الكورسا افضل شكل وفتحات

اما عن سحب التكييف من البطارية فأنا قلتلك على سببها
لو انت واقف وشغلت التكييف من غير ما العربية تكون دايرة البطارية في خلال ساعه بالكتير هتكون خلصت

ومتنساش

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 20-04-2011, 05:08 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

بسم الله الرحمن الرحيم . ردا على سؤال حضرتك بخصوص الطبلوه فالافضل فعلا هو الفيات اونو ويوجد منه مودلات حديث بها مجموعه زراير التكيف ولو ركبت الاوبل كورسا فلن تعمل معك نصف الامبيرات واذا اردت ان تركب تكيف فعليك بشراء كمبروسر تمبرا فهو لن يحتاج منك تعديل كثير ثم تغير طمبوره الكرنك ويوجد منها طمبوره دوبل وهى توجد فى الريجاتا المكيفه وايضا عليك بشراء اى نوع كويل صغير المهم يركب تحت الطبلوه وعمل خراطيم له امام هويات الطبلوه لخروج الهواء والله الموفق . والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 20-04-2011, 07:18 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

استاذنا العظيم أستاذ سيف
إتصل بالشيخ طارق ابوزيد فى قسم الفيات هيفيدك اكتر
او ياريت يرد عليك
اشكر حضرتك يا دكتور على هذه الثقه بارك الله فيك وذادك الله من علمه .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431