العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 26-11-2010, 01:36 AM
walidelwahsh
Guest

للاهمية رد: ياريت من احلى ناس هنا الرد بضمير ونهائى؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen98 مشاهدة المشاركة

السلام وعليكم ورحمة الله وبركاتة دى اول مشركاتى فى المنتدى هنا واحلى ناس و بالاخص منتتدى كيا و مصر موتورز كلها وبحى الناس كلها ويارب تكونو بخير انا انشاءالله عايز اجيب عربية جديدة وبجد الواحد فى حيررررة ديما و بجد دماغى بقت بتوقف من كتر التفكير فى الموضوع دة لان الفلوس الى هتتدفع كتير ومش قليلة و الواحد تعبان وشقيان فيها فا سؤال لى احلى رجالة هنا هل اجيب سيراتو هاى لاين و لا رينو فيلونس والاتنين يعتبر نفس التمن دى ب130 ودى 130 الف جنية حاجة كدة فا اية بس امكانيات اقل من السيراتو اكيد بس يعتبر الى حاجات الى فيها جامدة فى الرينو مش قليلة بردة رايكم فى الحوار دة ودى اول عربية هسوقها ونفسى اجيب حاجة مندمش عليها وانا شايف الناس بتشكر فى الكيا اوى وناس بتعيب و مش عارف اصدق مين و لا اكدب مين و اروح اسال مين قولت اقولكم انتوا تجيبوا من الاخر و لو فى عربيية تانية فى نفس الرنج و احسن او ارخص و احسن يارت تقولوا وتخدمونوى بجد عمرى ما هنسى الموضوع دة وياريت لو اعرف الى اقل من الكيا سيراتو الهاى لاين الموصفات كلها بتاعت 2011 عشان انا شايف ان الهاى لاين جيبا من الاخر وانا بتكلم توكيل ياجدعان وبلاش خليجى وشكرااا بجد ليكم وتعبتكم معايا الف شكر لى احلى منتتدى بجد
انا من وجهة نظري ارشحلك كيا كارينز هاي لاين تعمل حوالي 126500 تقريبا...بس تحفة عائلية واحسن كتير من السيراتو او الرينو...واسأل عليها....تحفة
قديم 26-11-2010, 01:50 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياريت من احلى ناس هنا الرد بضمير ونهائى؟

علشان اى حد يديك بدائل حقيقيه لازم الاول نعرف انت عايز ايه طبيعة استخدامك وتفضيلاتك وميزايتك لتشغيل العربيه او مصاريفها
كمان لو انت فعلا محتاج حاجة اعلى سنه عشره ولا عشرين الف ممكن تقسط الباقى بفائدة قليلة جداً بس المهم تحدد متطلباتك بدقة فى العربيه الفترة الجاية

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 26-11-2010, 02:17 AM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold

الف شكر يارجالة على الردود والمساعدة انا معايا 130 ودة اخرى و مش هينفع اقسط فوق دول و لا حتى الف وخياف كل الفلوس و تحويشت عمرى تضيع فى عربية مالهاش لزمة و لا فيها عيب و لا بتاع كل ماسال حد قول السيراتو عفشة عفشة عفشة عفشة اى حد فى الشارع دة حتى سوئقين التكسة عرفين الحوار دة :d ودول مش باطلو كلام فى العربييات بالذات فاتعبت نفسيا و مابقاش عندى بصراحة ثقة فى العربيات واكيد انتو عرفين الدنيا ماشيا ازاى و الاحسن و اى الاوحش وانا عايز عربيية اكيد تستحمل و قطع غيرها كويس و اعادة البيع و تعيش وتظبط والحاجات دى كلها عايز عربيية نجحة على قد فلوسى ومندمش بعد كدةةة
قديم 26-11-2010, 02:43 AM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

بص انت ممكن تجيب نيسان ليفينا أو تيدا الاتنين رائعييين بجد والله والفلوانس حلوة أووووى برده أنا واحد صاحبى جايبها كأنك راكب BMW والله حاجة مذهلة وتكييف فريزر بس ابعد عن منتجات كيا سواء كارينيز أو سيراتو أنا عندى واحد صاحبى عنده السيراتو كوبيه كان بيخرج من الركن فبيرجع خبط فى حجرة من ورا الأكصدام اتشرخ نصين وراح لحمه فى الحرفيين عربية تحس انهها منفخة ومنفشة وصاج أقل من الورق وقطع غيار غالية نار فممكن تفكر فى نيسان ليفينا أو تيدا أوالرينو الفلوانس...
قديم 26-11-2010, 03:21 AM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold

هى التيدا حلوة انا معرفش اى حاجة عن النيسان بصراحة وهل هى و لا هوندا سيتى هما يعتبروا نفس السعر حاجة تحير والله و الرينو كلو بلا عشان اعادة البيع بس عارف ياباشا انة عربيية جامدة وكفاية انها فرنساوى بس مش عاوز اتصدم وانا بيبع بصراحة والهوندا والنسيان اية نظام قطع غيرهم ؟؟