العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 05-02-2010, 05:34 PM
alaa1968 alaa1968 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تطبيقات حاسب الى

alaa1968 will become famous soon enough
افتراضي رد: الله يحرقهم كلهم !

عزيرى الدكتور ..لا تحزن واحتسب خسارتك عند ربنا .. انا حصل معى حادثة كان ممكن تبقى كارثة من فترة وانا على الدائرى قرب الوراق فوجئت بخبطة شديدة فى الزجاج الأمامى وانا بسرعتى فقمت بدون وعى ومن الخضة بالضغط على الفرامل بشدة ....... الحمد لله لم يكن ورائى مباشرة احد ولكن شباب صغار اطلقوا على حجر فى حجم قبضة اليد اثناء مرورى وللحظ السعيد الحجر ضرب الزجاج الأمامى من عند السقف وعمل انبعاج شديد مكان الخبطة والأغرب ان الزجاج ما انكسرش والعيال جريت و نزلت من على جنب الطريق حاولت اجرى وراهم واجيبهم لكن كانوا اختفوا ولاد الكلب انا باتخيل ان لو كان ورايا عربية اخرى ووقوفى المفاجىء دة كان حصل اية اولو الطوبة صدمت الزجاج الأمامى من المنتصف كان حصل ايه لكن ربنا قدر ولطف وربنا يخدهم ز
قديم 05-02-2010, 05:42 PM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

دكتور بولبلان قلبى معاك وربنا يعوضك لانى تعرضت لنفس الامر بعد خروجى من نادى القوات المسلحة بالمنيا حيث وجدت فجوة فى رفرف السيارة اللانوس كانها رصاصة اطلقت على الرفرف وطبعا لم تكن رصاصة والا اخترقت الصاج وعندما راها العديد اجمع ان احدهم استعمل شاكوش بعنف وبقصد وايضا احد معارفى رمى احدهم على سيارته الجيتا حجر وهو يسير على كورنيش المنيا فاخترقت الزجاج الخلفى والذى فعل ذلك شاب صغير وهرب فى الاتجاه المضاد والحمد لله لم يصاب اولاده بسؤ وغير الزجاج باربعة الاف جنيها الفاضل ارجو من سيادتك ان تقدم بلاغ فى القسم التابع له حتى انك لو رائيت هذا الشخص لاتتطر للاشتباك معه بالايدى ولا تنزل لمستواه لان هؤلاء بلطجية وفارغين ويروح يعمل تقرير طبى وشغلانة وسيادتك طبيب وليك مكانتك ولنا الله فى مجتمع تفشى فيه لغة الحقد والعنف

dr-elmanahry المحترم، أنا معاك فى كل اللى قلته ولكن الذهاب الى قسم الشرطة فلن يفيد، لأنه لايوجد متهم ولن يتحركوا بالطبع فلابد من وجود المتهم مع الدليل، وأقول ذلك ولدى العديد من القصص التى لم يتحرك فيها رجال الشرطة الا بتقديم لهم الدليل الدامغ على طبق من فضة مع احتفاظهم بالحلاوة كما يسمونها (مش عارف على ايه)
قديم 05-02-2010, 08:30 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

ربنا يعوض عليك يا دكتور انا مريت بالكلام ده من تجريح و خدش لحد خبطه في وش العربية كلفتني 250 جنيه !!

ربنا يعوض عليك و يا ريت تشتري غطا للعربية و تبص عليها كل حبه من الشباك لكن بجد الناس مؤذيه

IBIZA
قديم 05-02-2010, 08:44 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

ربنا يعوض عليك يا دكتور
و ينتقم من اللي عمل كده اشد انتقام
طبعا انا عارف ان المنظر هيضايقك و يغضبك كل ما تشوفة لكن سيبها كده اهي تاخد العين زي ما بيقولوا
مع محاولة مراقبة الوضع لعدم تكرره و امكانية القبض علي المختل اللي عمل كده و ده ملوش ديه يعني اعمل فيه الي انت عايزة و بعدين تاخده علي القسم.
اما لو مقدرتش و صلحت العيب فالافضل وضع العربية في جراج او تغطيتها

و في حل احسن الا و هو انك تكسوها استكر شفاف او بنفس لون العربية ان امكن للحماية لكن للاسف معرفش اماكن بيعة في مصر و لو وصلتله يا ريت تقولنا عشان انا ناوي اعملة في عربيتنا اللي في مصر عشان استريح من موضوع الخدوش ده

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 05-02-2010, 09:02 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

حسبى الله و نعم الوكيل, ربنا يكون فى عونك يا دكتور والله, ناس معندهاش احساس ولا دم ولا اعتقد انهم ناس من اصله, دول اكيد حيوانات او اشباه حيوانات حتى, لأن الحيوانات لا تأذى بدون سبب

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.