العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 10-06-2010, 12:19 AM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي رد: ماهى اسوء انجح عربية فى مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

يا استاذ كريم براحة عليا شوية مش لازم نتعصب لعربية معينة انا بتكلم على 128 المستعمل منها مش الجديد زى اللادا اللى ب 50.000 واللى متفق مع حضرتك برضه ان سعرها غالى حتى لو زيرو
مش متعصب ولا حاجة اصلها حتى لو زيرو فهي تكنولجيا عمرها 40 سنة يعني مش هتفرق كتير عن المستعمل !! و الي خلاني انفعل شوية هو اني كنت لسة بتخانق مع واحد بيقول ان سعرها رخييص جداً و اجيبه يمين و شمال و من كل حاجة واقوله يا عم دي علبة كبريت مش عربية يقولي رضى هو الانسان عايز ايه غير دابة تحمله هو و عيلته و توديه مشاويره !! بجد عصبني اوي
قديم 10-06-2010, 12:20 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

هيونداى فيرنا
اسوأ السيارات فى مصر بكل المقاييس
سياره سيئه جدا

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 10-06-2010, 01:18 PM
bedos bedos غير متواجد حالياً

bedos has a spectacular aura aboutbedos has a spectacular aura aboutbedos has a spectacular aura about

انا اعتبر جميع العربيات في مصر سيئة ولو مش سيئة فا الطرق وظروف المرور وغيره تجعل من العربيه سيئة وتجعل من استهلاك عفشتها وموترها اسرع
انا جربت سيارات كثيرة في الخارج مقل النترا مثلاً حوال تشوف الفرق بين النترا الخليجي واللي هنا فرق شااااااااسع بحث اني راكب عربيه تنيه فرق في كل حاجة من وحدات الكمبوتر اللي فيها للمرايات اللي في الجنب اكبر والفوانيس اكبر يعني لو معاك خليجي واتسكر متفكرش تشتري واحد من هنا

انا معايا هنا لانوس واشتريتها بالصدفه او يعني مكنتش اعرف حاجة عنها إلا يوم ما اشتريتها يعني مكنتش حاططها في دماغي ومع ذلك انا شايف انها عربيه مش وحشه ابدأ عامله معايا الحمد لله 20 الف كيلو والحمد لله زي الفل وثبات تمام في حالة تركيب جنوط لغايط 160 وشايف اقوى ميزه فيها قطع غيار ارخص من 128 وسعر بيع ممتاز .. بتمشي 80 - 90 - 92 مبتقولش لا
مبتحكش في مطل إلا لو 5 - 6 راكبين العربيه

الفيرنا عربيه قويه وسريعه جداً وشكلها حلو ( ودي اهم نقطه يركز عليها السوق المصري ) بحس انها ضيقه من جوا وواطيه شويا مش مناسبه لظروف الشوارع عندنا واعتقد قطع غياراه متوسطه ..
قديم 10-06-2010, 02:54 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ياخونا فيرنا وماتريكس وهيونداى والكورى كله كوم والـ a516 دى كوم تانى خالص أزاى عربية ذى دى تنجح فى مصر مش فاهم

قديم 10-06-2010, 02:58 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

اري الناس متحامله علي الفيرنا بشكل كبير
يا جماعه الفيرنا عربيه صغيره و هيا فئه ال 128
ما ينفعش اجيب الفيرنا مثلا و اعاملها معامله الالنترا او السوناتا و اقول عليها عربيه وحشه
مش لازم اجري بيها و هيا مش ثابته و بعدين يحصل حاجه ارجع اقول الفيرنا وحشه
ما ينفعش اجري بيها و هيا فراملها لحد 100 كويسه اوي
و الغريبه ان الناس عارفه كده و بتجري بالعربيه 170 و 180 و تقوم واخده خبطه محترمه و يرجعوا يقولوا الفيرنا وحشهptmnlo123per195
انا مش ضد الفيرنا او معاها بس مش عاوز الموضوع يتقلب لعيوب الفيرنا و ما الي ذلك
الفيرنا لو حنبص عليها حتلاقي تمنها معقول علي اللي بتقدمه
هو غبور فعلا ظلمها بالموتور ال 1600 دا
كان نزل فيها موتور 1300 ولا 1400 علشان ما تبقاش هبله في الجري كده كانت الناس قالت عليها عربيه تمام
عندك حق يا أستاذ خضر عربية تمنها 65 ألف جنية جديدة بموتور 1600 وعربية كورى لا صينى ولا ماليزى ,يعنى نقول الحمد لله العربية دى بس عايزة حاجة واحدة فعلا تكبر شوية ساعتها أشتريها بالثلث