العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 06-03-2011, 04:31 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تخفيض الجمارك فى مصر

فى انتظار تعديل لائحه الجمارك فى اقرب وقت ممكن

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 06-03-2011, 05:26 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

ربنا يوفقكم وانا بضم صوتى لصوتكم
قديم 12-03-2011, 11:25 PM
alshura alshura غير متواجد حالياً
من انا؟: غريب الدار على دار زمانى القاسى وظلمنى
هواياتي: رحال

alshura has a spectacular aura aboutalshura has a spectacular aura about

عندى سؤال محيرنى يا ريت الاقى اجابه عند حد هى الجمارك ليه لحمايه صناعه السيارات والا لايه بالضبك طيب امريكا من اكبر الدول المصنعه للسيارات و الجمارك فيها كالاتى 2.5% على السيارات الجديده و 2.6% على السيارات المستعمله طيب ليه الدوله المصريه بتعامل صاحب السياره على انه حرامى والله العظيم كل الرادارات مظبطنها تقرا 10 كيلو اكتر من سرعتك مثلا لو انت ماشى 90 الظابط يقو لك انك ماشى 100 و عاوز 150 ج مخالفه سرعه و لو مت ادامه و حلفت له مليون يمين مش حا يسيبك طيب ياناس يا خلق ياهوه الظابط حررلى مخالفه انى كنت ماشى 230 ك سرعه و اشتاكيت و تبين ان الظابط كان غلطان و خد جزا المفروض اروح اجيب رخصتى من النيابه طلع وكيل النيبه قاللى خلى الداخليه تخاطبنى رجعت الداخليه للعميد مدير الشؤون القانونيه و قال النيابه هى اللى تخاطبى و لما اتنرفدت عليه اعظانى الكارت بتاعه و مكتوب على الظهر ان الزابط خد جزا و اتحطت فى ملفه و كيل النيابه راسه والف سيف يحصل المخالفه دفعتها او بمعنى اصح سراقها منى قلت له حسبى الله ونعم الوكيل و حاطلب حقى منه يوم القيامه ياناس ياهوه نفسى بلدنا تنظف و تعاملنا بشئ من العدل
قديم 13-03-2011, 01:17 AM
الصورة الرمزية lover4ever8989
lover4ever8989 lover4ever8989 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد بدر

lover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond reputelover4ever8989 has a reputation beyond repute

انا معاكم بس ده عاوز حاجه توصل صوتنا وعاوزين معانا ناس كتير يبقى لازم ننشر الخبر ده

لااله الا الله
عدد ما كان
وعددماسيكون
وعدد الحركات
وعدد السكون
قديم 13-03-2011, 01:42 AM
world_of_kill world_of_kill غير متواجد حالياً

world_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the rough

ياريت حد يوصل صوتنا للمسأولين او الاعلام

كلو يشترك علي الجروب دي

http://www.facebook.com/pages/الشعب-يريد-اسقاط-الجمارك/185211271514360