العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 03-04-2013, 10:45 AM
WALEED MOH. WALEED MOH. غير متواجد حالياً
من انا؟: waleed hassan
التخصص العملى: designal
هواياتي: السيارات والجرافيك

WALEED MOH. will become famous soon enough
نقاش راكبت فوانبيس الشبوره وفيه معلومه مهمه جدآ جدآ

الحمد لله أمبارح أشتريت وراكبت فوانيس الشبوره وعرفت معلومه مهمه جدآ جدآ لملاك الأف 3 الأوتوماتيك. 1- أشتريت الفوانيس من عند هانى شخلول أللى فى سكة الوايلى ب 100 جنيه هوه فيه عنده نوعين نوع ب 40 جنيه وده ضايع ولمبة زى السهارى والنوع أللى جبته برضه لمبة ضايعه بس مقبول الشكل وطبعآ تم تغير اللمبات ألى لمبات كورى 100 واط ودول أشترتهم ب 40 جنيه بس برضه نورهم ضعيف تقريبأ فارش 1.5 متر للأمام ومش باين قوى أنا قولت خلاص أهم مديين منظر حلو للعربيه من الأمام خصوصآ أن نورهم مبيض مش اصفر وطبعآ تم التركيب عند عم حمدى بتاع الشرابيه وكمان ركبهوملى مع النور الواطى على نفس زراع العربيه وقالى أنهم ليهم كتاوت راكب فى العربيه مش محتاج أركب كتاوت خارجى ولا أى حاجه وعلى فكره الشغلانه سهله جدآ أنا لاقط منه طريقة التوصيل هوه أخد منى 50 جنيه؟؟ مع أنا فى ناس واخد منها 30 جنيه بس يالا الواحد أخد منه معلومه مهمه جدآ جدآ وهيا أن العربيه الأتوماتك فيها حساس اضائه أوتو ينور لواحده الفوانيس لما تدخل فى منطقه ضالمه لو ماشى بالنهار وقمت داخل نفق زى الأزهر مثلا الكشافات تنور لوحدها عالى أو واطى حسب نسبة الأضائه المطلوبه ههههههههههههه حلوه ديه. أشتريت من شخلول فلتر زيت لانسر أصلى ب 20 جنيه وفلتر هواء انا شايفه كويس ب 15 جنيه أعتقد ان الأسعار ممتازه وهذا مقارنة لسيارتى الكيا السفيا حاجتها غاليه جدآ.
قديم 03-04-2013, 01:46 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of
افتراضي رد: راكبت فوانبيس الشبوره وفيه معلومه مهمه جدآ جدآ

الف مبروك وشكرا لنقل تجربتك
قديم 03-04-2013, 01:57 PM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold

الف مبروك تركيب الشبورة ... بس انت لية ماجبتش دراع النور بالمرة من عند شخلول ... وغيرتة ؟؟؟

قديم 03-04-2013, 05:00 PM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of

الف مبروك التركيب...وعقبال بقية الكماليات.

لله الأمر من قبل ومن بعد
قديم 04-04-2013, 12:42 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

مبرووووووك