العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 25-04-2013, 07:19 PM
الصورة الرمزية طارق المحلاوى
طارق المحلاوى طارق المحلاوى غير متواجد حالياً

طارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to beholdطارق المحلاوى is a splendid one to behold
للاهمية نفسى أغسل موتور عربيتى الوزة بالمياه وخايف ..!!

الحكاية ببساطة انى من أول ماإشتريت عربيتى الوزة سنه 2008 وانا خايف أغسل موتور العربية بالمياه.. وده كان بناءا على نصيحة الكثير من الناس بحجة ان الموتور صينى وممكن يحصل له حاجة ... بس أنا الحقيقة مش عاجبنى خالص شكل الموتور دلوقتى .. ونفسى أغسله وأروقه لأنى حاسس انه بيصرخ من التراب .. وعلى فكرة انا دايما بنظفة بالهواء بس انا حاسس انه مش كفايه ..
ياترى تنصحونى بإيه ؟؟ وشكرا مقدما

يا شعب مات ومات ومات ..

يا شعب طيب وكتير بينضحك عليه ..

عربجى دكتور مهندس جاهل مثقف كله بينضحك عليه ..

ياخد الزمبة يضحك .. يغنى .. يقول النكتة يضحك ويضحك الناس عليه ..

يا شعب طيب .. امتى تفوق .. أرجوك تفوق يفتح الله عليك ..
قديم 25-04-2013, 07:36 PM
YOUNG DR.M YOUNG DR.M غير متواجد حالياً
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

YOUNG DR.M will become famous soon enough
افتراضي رد: نفسى أغسل موتور عربيتى الوزة بالمياه وخايف ..!!

اوعى تغسل الماتور بالمية تعمل كارثة، الموتور نضيف او متوسخ من بره مبيفرقش في اي حاجة ، و لو مصر يبقا تروح لمغسلة من اللي بينضفوه بالفوم مش بالمية
قديم 25-04-2013, 07:56 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة YOUNG DR.M مشاهدة المشاركة

اوعى تغسل الماتور بالمية تعمل كارثة، الموتور نضيف او متوسخ من بره مبيفرقش في اي حاجة ، و لو مصر يبقا تروح لمغسلة من اللي بينضفوه بالفوم مش بالمية
السلام عليكم
الله ينور عليك تمااااااااااااااااااام
: THUMBS~220:
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 26-04-2013, 12:14 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

اوعي تغسله بالمياه في حاجه اسمها الفوم بيرجع الموتور زي الجديد بالظبط وافضل من المياه كمان وع فكره المياه بتبوظ اي حاجه الكترونيه في اي ماتور سواء العربيه صيني او الماني
قديم 26-04-2013, 01:11 AM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

أنا مريت بالتجربه المريرة دى قبل كده
رحت مغسلة سيارات و الراجل عملها بالجاز و الصابون و المياه و قضيت اليوم كله فى الشارع لأنها مش عاوزه تدور
و فى الآخر غيرت طقم بوجيه, مع إن إللى كان راكب مبقالوش إسبوع, و أبلاتين و كوندنسر. و الحمد لله إنها على أد كده.
و قولت آخر مرة, خليها معفنه.
و لكن أحد زملائى بالعمل نصحنى بغسل الحوض بالجاز فقط و تركه يتطاير تلقائياً
و جربت موضوع الجاز مع هواء مضغوط, بصراحه ممتاز.
و لا صابون و لا مياه.