العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-05-2013, 11:01 PM
الصورة الرمزية KhaledSobhy
KhaledSobhy KhaledSobhy غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صبحى غنيم
التخصص العملى: طالب هندسة
هواياتي: السيارات

KhaledSobhy is just really niceKhaledSobhy is just really niceKhaledSobhy is just really niceKhaledSobhy is just really niceKhaledSobhy is just really nice
للاهمية تحذير هام ( ممنوع شراء رينو بكافة انواعها )

الرينو تتلخص فى الاتى
سعر الشراء غالى جدا
سعر اعادة البيع رخيص جدا
قطع غيار غالية نار ومش متوفرة
توكيل حرامية
يعنى سيارة فاشلة بكل ماتحمل الكلمة من معنى
سيبكم من الوهم اللى انتوا عايشين فيه ان اللوجان صفقة رابحة والرغى الكتير ده فوقوا بقى دى عربية فاشلة انتوا ليه مش عايزين تصدقوا الواقع الناس اشترت اللوجان دى اشترتها علشان رخيصة بس مش اكتر لكن الكورى انضف منها مليون مرة ومش بس اللوجان ده كمان الفلوانس والميجان وكل الرينو اللى طالعة فى المقدر جديد التقفيل المغربى دى زى السنديرو والداستر و .... ياجماعة اسمعونى ودى نصيحة لوجه الله ماتشتروش الرينو كفاية بقى تضحكوا على نفسكم بشوية الاغانى التافهة بتاعتكم دى صدقوا بقى وشوفوا وسط كام عربية بتمشى على الطريق فيه عربية رينو مش معقول كل الناس مابتفهمش دا لأن الرينو فعلا عربية ما تسواش 3 تعريفة
فوقوا بقى

Khaled Sobhy
قديم 26-05-2013, 11:27 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تحذير هام ( ممنوع شراء رينو بكافة انواعها )

كلام حضرتك غريب شوية
وكل مشاركاتك تدل على انك معاك اللوجان
لو تسمح تحكلنا تجربتك معها يبقى كتر خيرك على الاقل الكلام يكون منطقى مش مرسل وساعتها هاتقدر توصل فكرتك لباقى الناس لو فعلا عاوز تنصح بجد

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-05-2013, 12:36 AM
mohamed1979 mohamed1979 غير متواجد حالياً

mohamed1979 has a spectacular aura aboutmohamed1979 has a spectacular aura aboutmohamed1979 has a spectacular aura about

انا مشترك فى الموقع ده من زمان و قليل جدا ان فكرت ارد بس انت لأسف حتخلينى ارد
اولا طبعا متعرفش يعنى ايه رينو وواضح جدا انك مبتفهمش فى العربيات
او انك عايز تعمل موضوع هجومى على العربيه الى انت متعرفش قيمتها
او انك مبتعرفش تسوق او تفهم يعنى ايه سواقه
عارف ليه بقى قولتك الكلام ده
عشان عندى لوجان جبتها من 4 سنين ب 66750 فى 3 2009
العربيه عامله 90000 الف كيلو غيرت فى الضمان البوابه و دراع النور غير كده معملتش حاجه فى العربيه و حاله العربيه كـأنها خارجه من المصنع فابريكه كلها و معظم السفر بسرعات لاتقل عن 140

عارف بعت العربيه بكام ب 62000 الف بعد ال 4 سنين شوف الانوس و الفيرنا اليهم ملوك البيع زى الجنيه الدهب زى ما بيقلوا تجار السوق بيتباعوا بكام بنفس الموديل 2010
: cry2W9:

وانا اسف انى رديت بالصوره دى
كلمه اخيره

نسيت اقولك انا بعت العربيه فى 6 ساعات
جاتكو نيله مليتو البلد
قديم 27-05-2013, 01:48 AM
mohamed-ali mohamed-ali غير متواجد حالياً

mohamed-ali is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KhaledSobhy مشاهدة المشاركة

الرينو تتلخص فى الاتى
سعر الشراء غالى جدا
سعر اعادة البيع رخيص جدا
قطع غيار غالية نار ومش متوفرة
توكيل حرامية
يعنى سيارة فاشلة بكل ماتحمل الكلمة من معنى
سيبكم من الوهم اللى انتوا عايشين فيه ان اللوجان صفقة رابحة والرغى الكتير ده فوقوا بقى دى عربية فاشلة انتوا ليه مش عايزين تصدقوا الواقع الناس اشترت اللوجان دى اشترتها علشان رخيصة بس مش اكتر لكنالكورى انضف منها مليون مرة ومش بس اللوجان ده كمان الفلوانس والميجان وكل الرينو اللى طالعة فى المقدر جديد التقفيل المغربى دى زى السنديرو والداستر و .... ياجماعة اسمعونى ودى نصيحة لوجه الله ماتشتروش الرينو كفاية بقى تضحكوا على نفسكم بشوية الاغانى التافهة بتاعتكم دى صدقوا بقى وشوفوا وسط كام عربية بتمشى على الطريق فيه عربية رينو مش معقول كل الناس مابتفهمش دا لأن الرينو فعلا عربية ما تسواش 3 تعريفة
فوقوا بقى
أخى العزيز
هذه هو رأيك الشخصى وأنا أحترمة
لكن الحقيقة غير ذلك تماما
أنا كان عندى هيواندى أكسيل وحاليا رينو رينبو
الفرق فى صالح الرينو تماما من المكانيكية والكهرباء والسمكرة (قوة الصاج) وقطع الغيار مقاربة معها لكن الرينو معمر تماما
ولا يوجد اى وجه مقارنة بين الرينو والكورى
قديم 27-05-2013, 01:48 AM
winged winged غير متواجد حالياً

winged is on a distinguished road

نياهههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه ضحكة الجبابرة هع هع هع ضحكة الصعيدة
المهم يا حلوووووين

رينو : الاسم ده اسم سفاح مشهور في التاريخ وشهرة بالهجوم علي حجاج بيت الله الحرام بعد احرامهم وقتلهم جميعاً وسرقتهم
واللي موش مصدق يرجع للتاريخ