العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 17-11-2009, 03:55 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي مواقف كوميديه مع السيارات

انا عامل الموضوع ده عشان اتعرضنا كلنا لمواقف محرجه مع عربياتنا
فياريت اي حد عنده موقف مضحك مع عربيته يحكيلنا و هبتدي بنفسي

قديم 17-11-2009, 04:21 AM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مواقف كوميديه مع السيارات

الحمد لله تم افتتاح اول مول في بورسعيد في شارع طرح البحر و طبعا حبيت اروح اشوف ايه النظام هناك فكلمت واحد صاحبي ليله ما عرفت ان المول افتتح و قولتله نتقابل بكره و نروح نشوف المول مع بعض قالي تمام فقام مكلمني تاني يوم الساعه 9 الصبح ( رخامه علي خلق الله ) و مكنتش عامل التليفون سايلنت فصيحت من اعز نومه هو كلمني عشان نروح المول فقعدت اتفاوض معاه نروح بليل اصر اننا نروح بالنهار فاتفقنا اننا نتقابل بعد الضهر و قد كان فقام فايت عليا بالهوندا بتاعته و روحنا المول و حاجه بسم الله ما شاء الله حاجه تشرح القلب ( بس طبعا مش زي مولات القاهره و اسكندريه ) و طبعا مفيش باركينج لضيق المكان فركناها بعيد عن الكافيتريا شويه ( انا اللي كنت سايق ) و قعدنا في الكافيتريا ( المول كان مليان بنات مش عارف ليه ) المهم بعديها بشويه جت عربيه هوندا برضه نفس اللون و الموديل و الجنط كمان ( صدفه عجب ) و ركنت قدام الكافيتريا بالظبط و احنا مروحين بحط المفتاح في كالون باب العربيه مبيدخلش قعدت احاول مفيش فايده طبعا كان منظرنا زباله و احنا بنحاول نفتح الباب و هو مش راضي يتفتح و اللي يضحك و اللي يقول اي خدمه ( غتاته بقه ) المهم اتلاقينا واحد شبه هوجن داخل علينا و بيزعق : انتوا بتعملوا ايه ؟ قولتله بقرف : في حاجه ؟ فقام قايل و هو بيشدني بعيد عن العربيه : انت بتسرق العربيه و لا ايه ؟ طبعا صاحبي اول ما شاف الراجل بالمنظر ده بعد بعيد بدل ما يضرب معايا مع انها عربيته المهم رديت عليه و انا بحاول جاهدا اني ابعد ايده عن القميص المكوي : هو في حد بيسرق عربيته يا بني ادم ؟ فقام قايل : دي عربيتي انا يا حيوان فقولتله بزعيق : ازاي دي عربيه صاحبي و احنا راكنينها هنا فقام قايل بغيظ : انا اللي راكن هنا لسه من شويه فقمت باصص علي رقم العربيه اتاريها مش عربيتا دي العربيه اللي ركنت قدامنا من شويه و طبعا اتمنيت اني اغووووووووور في سابع ارض لان منظري زباله جدا و طلعت حرامي قدام بورسعيد كلها فقومت قايله بمنتي الحرج : اصلها شبه عربيتي جدا و انا عربيتي راكنه هناك اهه انا اسف فقام قايل باستهزاء : ابقي خلي بالك المره الجايه يا حماده ( و الكلمه دي بتغيظني بس لو كنت اتشاكلت معاه كنت اتطحنت ) فقام صاحبي جايلي و بشدني و هو ميت من الضحك عليا

قديم 17-11-2009, 04:32 AM

تاني موقف
طبعا زهقت من البواب اللي ما بيطوقش العربيه حتي مع انه بيقبض فلوس المهم قولت اروح المغسله و كان معايا 20 جنيه مش عارف اوديها فين ( كانت العربيه متفوله بنزين و مش محتاجه اي حاجه و الموبايل في يجي 20 جنيه رصيد و لا حاجه و لسه كنت متغدي مفيش حاجه اصرف فيها ال 20 جنيه فقولت اغسل العربيه ) و دخلت علي المغسله طبعا الاول اداها وش ميه بالرشاش و بعدين بقه المفروض انه بيحط الصابون بالرشاش برضه ( الصابون ده فوم ابيض بينزل بالميه ) اتلاقيته الرشاش ده بينزل سائل لونه اصفر مخضر قولته : ايه ده ؟؟؟؟؟ فقام رادد ببرود و حتي مكلفش نفسه انه يبصلي : ده صابون سايل ....... يا نهااااااااار اسود صابون سايل ؟؟؟؟؟ جايبلك انا اطباق و معالق و لا جايبلك عربيه ؟؟؟؟؟ ياريت الرشاش ده نزل رصاص و موتني احسن فقومت رادد عليه و انا مذهول : صابون سايل ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقام قايلي و هو مبتسم : و الله يا باشا ده انضف نوع في السوق ....... حسبي الله و نعم الوكيل في الناس دي و طبعا العربيه لونها حسيت انه اتغير و قعدت نص ساعه عشان تنشف و في الاخر لهف مني 20 جنيه علي شويه ميه و صابون سايل ما كنت غسلتها في مطبخ بيتنا احسن

قديم 17-11-2009, 07:25 AM
Gamed Gamed غير متواجد حالياً

Gamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud of

very funny topics, thanks
قديم 17-11-2009, 11:11 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

انا مره زمان ايام الكليه و الشقاوه عملت مقلب فى ناس كانو مغلسين على واحد صاحبى
بص يا سيدى, انا كنت راكن قصاد الكليه و خرجت علشان اركب العربيه انا و صاحبى و نلاقى البنات دول فى وشنا اعدين على عربيه رحت انا قلتلهم يعنى ينفع الكلام ده, تبوظو العربيه كدا, خلاص مفيش احساس الناس تعبانه فى الفلوس ازاى علشان تقعدو على العربيه و تبوظو الصاج و الدهان كده, اعدو يتأسفو و يقولو معلش و احنا أسفين و الكلام ده رحت انا فتحت باب العربيه الى جمب الى كانو قاعدين عليها (علشان الى قاعدين عليها مش عربيتى- انا عربيتى راكنه جمبها) و قلتلهم خلاص خلاص لمل يجى صاحب العربيه ابقو إتأسفولو, و مش عايز اقلك كان شكلهم عامل ازاى
بس خلاص

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.