العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 29-05-2012, 04:08 AM
vectra vectra غير متواجد حالياً

vectra is on a distinguished road
افتراضي رد: ارجوكم الافاده

السلام عليكم انا حضرتك كان معايا 128 ولما حسيت اني هموت بسببها في يوم من الايام بعتها وجبت ax بسم الله ماشاء الله عربيه حلوه جدا جدا جدا وانا كنت خايف زي حضرتك برضو وانا بشتريها واطمنت االاول اني هلاقي قطع الغيار والميكانيكي الي يفهم فيها صدقني ركوبه وتحس انك راكب حديث معاك موتور 1400 علي بودي صغير العربيه ملهاش حل في الجري والمنورات غير سهوله الركن في اي حته بسم الله ماشاء الله ثبات علي الطريق صدقني حسيت اني دفعت فلوسي في حاجه تستاهل انا جبتها ب20 الف موديل 95 فبريكه دواخل ورشه بسيط خوارج المهم لو نويت هات عربيه مش متهانه لان المهمل بتاخد من وراه مصيبه تلف بيها علي الصنايعيه بيها وربنا يوفقك ان شاء الله صدقني اختيار كويس اوي اوي ولو احتجت اي حاجه انا تحت امر حضرتك
قديم 31-05-2012, 11:01 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vectra مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا حضرتك كان معايا 128 ولما حسيت اني هموت بسببها في يوم من الايام بعتها وجبت ax بسم الله ماشاء الله عربيه حلوه جدا جدا جدا وانا كنت خايف زي حضرتك برضو وانا بشتريها واطمنت االاول اني هلاقي قطع الغيار والميكانيكي الي يفهم فيها صدقني ركوبه وتحس انك راكب حديث معاك موتور 1400 علي بودي صغير العربيه ملهاش حل في الجري والمنورات غير سهوله الركن في اي حته بسم الله ماشاء الله ثبات علي الطريق صدقني حسيت اني دفعت فلوسي في حاجه تستاهل انا جبتها ب20 الف موديل 95 فبريكه دواخل ورشه بسيط خوارج المهم لو نويت هات عربيه مش متهانه لان المهمل بتاخد من وراه مصيبه تلف بيها علي الصنايعيه بيها وربنا يوفقك ان شاء الله صدقني اختيار كويس اوي اوي ولو احتجت اي حاجه انا تحت امر حضرتك
1+++++++
كلام لوز اللوز ومن الاخر تسلم على الافادة واسأل مجرب

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 04-06-2012, 12:02 PM
azkol2005 azkol2005 غير متواجد حالياً

azkol2005 is on a distinguished road

السيتروين محترمه
قطع غيارها متوفره ومعمره جدا .. موجوده عند بتوع البيجو وفيه ناس متخصصه فيها كتير جدا

وفيه كماان الاستيراد ممكن نغير بسهوله جدا مثلا المقص الاستيراد تمنه 125 جم على ابوه حاجه محترمه .. الموتور الالمونيا كامل يعمل 1500 جم من بورسعيد ولو زهر يزيد حوالي 700 جم .. العفشه كامله تعمل 1000 جم .. يا بلااااااااااش .

لكن لو صلحت اللي معاك هتلاقي البيضه بخمسين جنيه والجلبه بتمانين جنيه وعمرهم ما يعلموش الا الله لان الجوده مش مضمونه .. والمقص الجديد تمنه 250 جم وعمره لا يعلمه الا الله والجوده بتفرق والجديد بره اميروجوزيف يقلق
قديم 04-06-2012, 12:52 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azkol2005 مشاهدة المشاركة

السيتروين محترمه
قطع غيارها متوفره ومعمره جدا .. موجوده عند بتوع البيجو وفيه ناس متخصصه فيها كتير جدا

وفيه كماان الاستيراد ممكن نغير بسهوله جدا مثلا المقص الاستيراد تمنه 125 جم على ابوه حاجه محترمه .. الموتور الالمونيا كامل يعمل 1500 جم من بورسعيد ولو زهر يزيد حوالي 700 جم .. العفشه كامله تعمل 1000 جم .. يا بلااااااااااش .

لكن لو صلحت اللي معاك هتلاقي البيضه بخمسين جنيه والجلبه بتمانين جنيه وعمرهم ما يعلموش الا الله لان الجوده مش مضمونه .. والمقص الجديد تمنه 250 جم وعمره لا يعلمه الا الله والجوده بتفرق والجديد بره اميروجوزيف يقلق
الله يفتح عليك

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 22-07-2012, 01:48 PM
amoooh2004 amoooh2004 غير متواجد حالياً

amoooh2004 will become famous soon enough

زميلي العزيز انا اشتريت استروينax و بصراحه العربيه بتجري و قطع غيارها متوفره سير الكاتينه ب60 و البليه 150 فلتر الزيت 15 الرفف 125 الكبوت 250 الاكصدام 125 الفانوس الخلفي 75 ظريفه و بعدين فيها ميزه جامده جداااااااااااااا السياره ديه الكتروني يعني مش ابلتين و كوندنصر ولا ميكانيكي يضبط ولا حاجه غير بوجيهات و عيش و كمان صغيره استهلاك بنزين قليل انا اول ماشتريتها قبلتني بعض المشاكل و لكن اتحلت الحمد لله