العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 27-09-2012, 02:16 AM
mostbader mostbader غير متواجد حالياً

mostbader is on a distinguished road
افتراضي رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة conwaydiver مشاهدة المشاركة

يا جماعة الحقوني معرفش حصل ايه في العربية كنت واقف في اشارة ولما فتح جيت اطلع العربية طفيت مني لما جيت ادور حصل انفجار تحت العربية والناس بتصوت وبتقول العربية ولعت وهتنفجر نزلت لقيت نار والعه تحت تانك البنزين ووسط العربية طلعت الطفاية لقيت النار مسكت في المتور طفيت واستخدمت 3 طفايات تاني من ناس وقفتلي طفيت الحريقة وفتح الكبوت عشان اشوف ايه اللي حصل لقيت الاسلاك كلها اتحرقت وباظت طبعا + حاجات بلاستيك ساحت
انا من الاسكندرية وعربيتي ستروين اكسارا 1 2002 دلوقتي اروح فين واجي منين ولسه جايب العربية مكملتش شهر ومعرفش اي ميكانيكي او كهربائي يفهم فيها في الاسكندرية بالله عليكو اللي يعرف يدلني اعمل ايه يقولي
وشكرا
فى واحد اسمه حسام نظمى بتاع قطع غيار اكسارا كلمه و هوا حيدلك
قديم 27-09-2012, 02:46 AM
mostbader mostbader غير متواجد حالياً

mostbader is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudfs مشاهدة المشاركة

هلا بيك اخي الغالي واهل مصر الحبيبه.
الفيشه ده بتتحكم بكل شيء بيحص عربيات ستروين بيجو مهما كان العطل بتكشفها. و هي تعمل على اللاب توب العادي بدون اي مشكله و البرنامج باللغه الانجليزيه للستروين و العربيه للبيجو< على فكره برنامج بيجو بيفحص ستروين و العكس يعني البرنامجين نفس المواصفات>انا عندي استخدم اللغه الانجليزيه لفهم الاعطال افضل.
و ممكن تشتريها من الانترنت وبيبعتوها لك بس افضل شي عن طريق بريد DHL بيوصل خلا اسبوع.
انا راح اعطيك مواقع مختصه بكوابل برامج العربياتانا بتعامل معها.
http://www.obd2club.com/lexia3-pp2000-p-10.html
http://www.auobd2.com/wholesale/auto...ugeot-renault/
ايه رايك طيب فى الجهاز ده
http://www.obd2club.com/maxiscan-fr7...der-p-253.html

و سهل انى استخدمه
قديم 27-09-2012, 11:09 AM
araby araby غير متواجد حالياً

araby is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أريد شراء سيارة ستروين بحالة جيدة موديل حديث في حدود من 40-50 ألف جنيه وايه الفرق بين سي 3 وسي 4 وبيكاسو ولكم جزيل الشكر
قديم 23-10-2012, 01:45 PM
Emad.Abdel.Hamid Emad.Abdel.Hamid غير متواجد حالياً

Emad.Abdel.Hamid is on a distinguished road

السلاموا عليكم
انا لسة شاري ستروين اكسارا 1 موديل 2001 والعربية ما شاء اللة عجباني بس عندي مشكلة في دورة التبريد الحرارة كانت بتعلي جدا احد لما ميكانيكي ساكن جمبي كشف عليه وقالي ان الثرموستات بتاع تسين الموتور عند بداية الدوارة معلق ولازم نشيلة وملوش لازمة بيستخدموه بس في دول الجليد عشان العربية تسخن بسرعة
حاليا العربية شغالة كويس بقالها يومين بس كل شوية مياه شديدة تخرج من خرطوم الفايز
ارجوا مساعدتي ورايكم في الثرموستات الي شاله الميكانيكي ومدي اهميتة
قديم 23-10-2012, 10:12 PM
aala20042003 aala20042003 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون

aala20042003 has a spectacular aura aboutaala20042003 has a spectacular aura aboutaala20042003 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emad.Abdel.Hamid مشاهدة المشاركة

السلاموا عليكم
انا لسة شاري ستروين اكسارا 1 موديل 2001 والعربية ما شاء اللة عجباني بس عندي مشكلة في دورة التبريد الحرارة كانت بتعلي جدا احد لما ميكانيكي ساكن جمبي كشف عليه وقالي ان الثرموستات بتاع تسين الموتور عند بداية الدوارة معلق ولازم نشيلة وملوش لازمة بيستخدموه بس في دول الجليد عشان العربية تسخن بسرعة
حاليا العربية شغالة كويس بقالها يومين بس كل شوية مياه شديدة تخرج من خرطوم الفايز
ارجوا مساعدتي ورايكم في الثرموستات الي شاله الميكانيكي ومدي اهميتة
هى فعلا مش ليها لازمه فى الصيف بس فى الشتا يعنى مهمه شوية بس تقريبا عادى ممكن تشليها فى الشتا لاننا زى ما اقك اننا مش فى الجليد انا حصل معايا كده شلتها فى الصيف بس حطتها تانى فى الشتا