العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 27-06-2013, 08:54 PM
sameh_hassan sameh_hassan غير متواجد حالياً

sameh_hassan will become famous soon enough
للاهمية مشكله فشل فى حلها كل الميكانيكيه

انا عربيتى اللانوس 2003 اشتريتها من 3 شهور العربيه كويسه بس فيها مشكله غريبه حيرت الميكانيكيه
العربيه فى الاول بتدور كويس بس ساعات تحتاج خبطه صغيرة على البطاريه بس المشكله الغريبه انى بعد ما امشى بيها 5 كيلو تقريبا الاقى المكنه تبقى خشنه جدا والسحب يقل خالص والعربيه الاقيها بتتهز تحت رجلى شويه والاقيه بتنتش وتنط كام نطه كدة يعنى ابقى ضاغط بنزين الاقيها سحبت مرة واحدة ورجعت قللت السحب تانى وبعد 5 او 10 كيلو من المعاناه دى الاقى العربيه بقت زى الفل والسحب رجع ميه ميه وبقت ناعمه تانى وتستمر زى الفل لحد تانى يوم
روحت اميكانيكى غيرلى البوجيهات بس مفيش فايدة قلتله يمكن الفلتر قاللى لاء يا بيه الفلتر زى الفل روحت لواحد تانى اكثر خبرة قاللى بردو المشكله فى البوجيهات قلتله انا مغيرها من اسبوعين قاللى لاء انت كنت جايب نوع صينى هات نوع يابانى روحت جبت اليابانى بردوا والمشكله هيه هيه ارجو الافادة يا اهل الخبرة
قديم 27-06-2013, 09:10 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله فشل فى حلها كل الميكانيكيه

السلام عليكم
ضعها على الأسكانر وشوف الأول ممكن عيب في الكمبيوتر
والله اعلى واعلم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 28-06-2013, 12:06 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

جرب مش حتخسر حاجة
لو العربية فول أوبشن .............. افصل خرطوم ال egr

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 28-06-2013, 01:02 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

اعتقد ده عيب رداخ (طرمبه البنزين) ضغطها ضعيف ..

بس واضح انك بتتعامل مع صنايعية مش قد كده .. شوف حد بيفهم وسمعته كويسه وبعدين دى لانوس يعنى من السهل اوى تلاقى حد بيفهم فيها ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 28-06-2013, 08:37 PM
toti1975 toti1975 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

toti1975 has a spectacular aura abouttoti1975 has a spectacular aura about

بص يا باشا...الكويل عاوز يتغير و كمان غير طقم سلك البوجيهات...
انا واجهتنى نفس المشكلة و كان ده حلها و ربنا معاك

كويل dac اصلى يتراوح بين 550 -600 جنية و طقم سلك بوجيهات جى ام 50 جنيه

الكلمات الدليلية
مشكله فى اللانوس