العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 01-05-2010, 03:18 PM
p3_ahmed p3_ahmed غير متواجد حالياً

p3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nice
افتراضي رد: كفاية يا برادعى

ممكن يكون الدكتور البرادعي طول عمره حاسس بمشاكل مصر بس ممكن يكون انت مش عارف كده ..الدكتور البرادعي اتعلم في مصر واتربى على الاصول المصريه وكمل تعليمه في امريكا يعني عنده الميزتين الاصول المصريه والانفتاح على الحضاره والحياه الكريمه وانا عايز اسال سيادنك لو جاتلك فرصه للسفر والهجره لامريكا والعيش فيها هتقبل والا هترفض؟؟؟ اه ممكن نكون بنكره سياسة امريكا الخارجيه لكن ماننكرش ان الحياه الامريكيه اكرم واكثر احتراما لحقوق الانسان انا عايز اسال حضرتك سؤال لو كنت عايش في مصر في ديموقراطيه وحريه وحياه كريمه وجالك شخص من بوروندي مع احترامي لهم وقالك انا عايزك تساعدني انك تساعدني في نشر قيم الحريه والديموقراطيه اللي عندك في بوروندي عتعمل ايه؟؟؟ هل ستعتبر ان مساعدتك ليه احتلال ليهم ...انت عارف ايه الاحتلال والعار بجد هو انك تاخد من امريكا ((والسامي الامريكي)) مساعده وشحاته كل سنه علشان تاكل ....انت عارف الفلوس دي جايه منين؟؟؟ جايه من فلوس الضرائب اللي بيدفغها الشعب الامريكي يعني الشعب الامريكي بيشتغل ويتعب ويدفع وانت تاخد فلوسه ده عادي لكن لما يساعدونافي التحول الديموقراطي والحياه الكريمه ده احتلال ...كل اللي عايزه الدكتور البرادعي من المنظمات الحقوقيه الامريكيه انها تساعد في التحول الديموقاطي بمصر بعيدا عن الحكومه الامريكيه والسياسه الخارجيه الامريكيه
قديم 02-05-2010, 02:24 AM
wawa_07 wawa_07 غير متواجد حالياً

wawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud of
رد: كفاية يا برادعى

فى بداية الامر احب اسال الاستاذ تامر سوال وهما الموجدين فى السلطة والحكم مش عبيد للامريكا وكمان بياخدوا ptmnlo123per1147فلوس منهم اهو على ابعد الفروض لو البردعى عميل للامريكان اهو بيطالب بالتغير وممارسة الديمقراطيه
قديم 02-05-2010, 02:58 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

يا جماعة سبق وتم طرح موضوع سياسي في المنتدى والإدارة رفضت، وبصراحة أنا شايف إن ده عين الصواب، بلاش كلام في المواضيع دي؛ لأنها هتعمل كثير من الشقاق والضيق بين الأعضاء، واللآراء هتتضارب، والمنتدى هيتحول لساحة حرب،
أرجو يا دكتور حضرتك ما تتضايقش مني، بس أنا مش مع حضرتك ابدا في طرحك للموضوع ده، مع إني بأحب مواضيعك جدا ، بس المره دي سامحني أنا مش معاك.
اسمحلى بقى انا يا مهند بالرغم من انى اؤيدك بشده فى موضوع اغلاق الموضوع اياه بس اعتقد ان استراحة المنتدى اتعملت للمواضيع اللى زى دى
وكمان لو موضوع أ/ تامر مش مكانه فمن باب اولى ان موضوع الشحن على الهوا مايبقاش هنا بصرف النظر عن ان الشركه نصابه ولا لا
وبعدين موضوع انشقاق الاعضاء وساحة الحرب .. فانا اعتقد انى من خلال السنه اللى قضيتها مع مصر موتورز ده لا يمكن يحصل لسببين ..
اولا : لان الناس هنا كلها عارفه بعضها وبتحب بعض
ثانيا : لان الاختلاف فى الراىء مش لازم بس فى السياسه . ممكن جدا يكون اختيار نوع عربيه او التفاضل بين اكثر من عربيه
القصه مش فى السياسه او غيرها .. القصه فيما يقدم للمنتدى هل هو جدير بالاحترام وبالاراء السليمه ام مجرد اى كلام وخلاص
على فكره فيه حد من شهر كتب موضوع فى انه عايز يكتب عن سياسات مصر وانا كنت مشجعه جدا .. انا الحقيقه ماشفتش الموضوع دا تانى ومش عارف هو دا الموضوع اللى انت بتتكلم عليه ولا غيره .. بس انا عايز اقولك ان الموضوع كان عليه تجاوب كبير جدا من الاعضاء وبدون خلاف
وخد بالك ان دا مش اول موضوع فى السياسه داخل المنتدى فيه كتيييييييييييييييييييييير غيره واخرها موضوع ا/ وائل نفسه باسم قانون كترمايه وكده كفايه
سامحنى فى اختلافى معاك فى طرح الموضوع سواء كنت متفق مع ا/ تامر فى كلامه او لا
مجرد رأى

التعديل الأخير تم بواسطة MIDO-SPICY ; 02-05-2010 الساعة 03:05 AM
قديم 02-05-2010, 03:03 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

ممكن اقول كلمه يا شباب...
بصرف النظر عن ان البرادعى مصرى وطنى او شخص يسعى للسلطه او حتى عميل للامريكان
فكره ان فيه حد يمسك الحكم غير العيلة المالكه دا فى حد زاته حاجه كويسه ودفعه للامام وخروج من عنق الزجاجه
واعتقد ان لو دا حصل فى يوم واصبح هناك انتخابات نزيهه بدون تدليس او تزوير وكمان فيه ثقه عند الناس بده مش بس مبيحصلش تزوير ... فاعتقد ان دا هيخلينا ناخد خطوات كويسه قوى للامام
وانا عن نفسى يوم ما احس ان فيه انتخابات نزيهه هبقى افكر ساعتها انى اطلع بطاقه انتخابيه وهروح اقف فى طابور طوييييييييييييييييييييييي ييييييييييييل جدا علشان اروح احط صوتى
مجرد راى
قديم 02-05-2010, 03:14 AM
الصورة الرمزية mahmoudnada80
mahmoudnada80 mahmoudnada80 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا سيارات

mahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond repute

شكرا ليك يا دكتور تامر
واحب اضم صوتي لحضرتك ان مستحيل يكون شايف الناس عن طريق النت وهو قاعد في امريكا
اما موضوع التقرير ده شئ عادي من الاداره الامريكيه الي نفسها تكون مصر زي العراق في الفتنه الطائفيه ولكن في راي ده شئ مستحيل انا اعرف امثله لو اتعرضت تضرب اكبر تقرير
انا مابحبش السياسه بس اتمني ان يكون في تغيير حقيقي حتي ولو من الاسره المالكه