العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 25-01-2011, 06:28 PM
hamadaginoo hamadaginoo غير متواجد حالياً

hamadaginoo is on a distinguished road
افتراضي استفسار عن صوت رعشة يحدث في عربية فيرنا

ارجو المساعدة انا اشتريت سيارة فيرنا موديل 2006 من حوالي شهر تقريبا والعربية ما شاء الله زي الفل في كل حاجة السحب الموتور تمام العفشة تمام كله تمام وانا طبعا رفعتها وبصيت عليها جيدا وخليت كذا واحد يبصلي ع الموتور والشاسيه والعفشة والكل طمني الحمد لله المهم من اسبوع تقريبا يوم المطر لما الدنيا مطرت جامد ان اليوم ده كنت ركنها ومغطيها لما رجعت بالليل سخنتها وانا طالع بها لقيتها بطلت جيت ادور تاني سمعت صوت فرقعة جامد واكتشفت بعد كده انا المنفول بتاع الشكمان اتكسر المهم اشتريت واحد استيراد وركبته والحمد لله العربية رجعت زي ما كانت بالضبط بس بعد يومين من تركيب المنفول بسمع صوت رعشة كده كأنها من التابلوه تحدث عندما ارفع رجلي من على اكسرتير البنزين لما اجي اهدي سرعة العربية شكيت ان الصوت ده من الشكمان رحت لقيت الشكمان سليم هو صوت رعشة كده كأنها تصدر من التابلوه بس معرفش مصدره الحقيقي ايه ويحدث فقط عندما ارفع رجلى من على الاكسرتير عند تهدئة سرعة السيارة بس والسيارة واقفة لا تسمع هذا الصوت حد يقدر يفيدني عن مصدر هذا الصوت وجزاكم الله خيرا
قديم 25-01-2011, 08:01 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن صوت رعشة يحدث في عربية فيرنا

مبروك عليك سيارتك

وأنصح بمراجعة التحقق من كون فرن الشكمان مربوط صح على وش السلندر

وجوانه سليم

وأوجه التقابل بين الفرن ووش السلندر مستويه تماما

لأحكام عدم وجود تفويت لأى عادم من منطقة التقابل أو تنفيس فى تلك المنطقه

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 04-02-2011, 07:19 PM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

مبروك عليك سيارتك

وأنصح بمراجعة التحقق من كون فرن الشكمان مربوط صح على وش السلندر

وجوانه سليم

وأوجه التقابل بين الفرن ووش السلندر مستويه تماما

لأحكام عدم وجود تفويت لأى عادم من منطقة التقابل أو تنفيس فى تلك المنطقه
قديم 04-02-2011, 07:24 PM
tamerhassan tamerhassan غير متواجد حالياً

tamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the rough

كلام الاستاذsamirayad ممتازبس روح عند واحد عنده ضمير
قديم 15-02-2011, 12:36 AM
menekse menekse غير متواجد حالياً

menekse is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadaginoo مشاهدة المشاركة

ارجو المساعدة انا اشتريت سيارة فيرنا موديل 2006 من حوالي شهر تقريبا والعربية ما شاء الله زي الفل في كل حاجة السحب الموتور تمام العفشة تمام كله تمام وانا طبعا رفعتها وبصيت عليها جيدا وخليت كذا واحد يبصلي ع الموتور والشاسيه والعفشة والكل طمني الحمد لله المهم من اسبوع تقريبا يوم المطر لما الدنيا مطرت جامد ان اليوم ده كنت ركنها ومغطيها لما رجعت بالليل سخنتها وانا طالع بها لقيتها بطلت جيت ادور تاني سمعت صوت فرقعة جامد واكتشفت بعد كده انا المنفول بتاع الشكمان اتكسر المهم اشتريت واحد استيراد وركبته والحمد لله العربية رجعت زي ما كانت بالضبط بس بعد يومين من تركيب المنفول بسمع صوت رعشة كده كأنها من التابلوه تحدث عندما ارفع رجلي من على اكسرتير البنزين لما اجي اهدي سرعة العربية شكيت ان الصوت ده من الشكمان رحت لقيت الشكمان سليم هو صوت رعشة كده كأنها تصدر من التابلوه بس معرفش مصدره الحقيقي ايه ويحدث فقط عندما ارفع رجلى من على الاكسرتير عند تهدئة سرعة السيارة بس والسيارة واقفة لا تسمع هذا الصوت حد يقدر يفيدني عن مصدر هذا الصوت وجزاكم الله خيرا
حل الغربلة ترصيص الكوتش