العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 12-11-2010, 06:08 AM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light
افتراضي عايز أي برنامج موبايل يكشف الرادار أو أي جهاز كشف رادار

عايز أي برنامج يكشف الرادار علي الموبايل أرجووووووووووووكم .. أو أي جهاز كشف رادار سعره حنين .. علشان أترحم من ظلم الرادار اللي مش بيفرق بين سرعة 100 و 220 ..

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 12-11-2010, 07:10 AM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز أي برنامج موبايل يكشف الرادار أو أي جهاز كشف رادار

في فكره في الموبايلات
1100

انك تيجي في الفتحة اللى جنب بتاعت الشاحن وتضع عقب كبريت خشب مع الضغط بسيط وانظر ما يظهر على الشاشه اربع حاجات
(( اما طائرة وده معناه اني في طائرة قريبة منك ونادر جدا جدا جدا لما تظهر والسبب اقرأ الملحوظة
او سيارة وده برده معناه ان في سياره قريبة منك
او ردار زي اللى فاتوا بالظبط
واخيرا رسمه سماعه اذن ودة معناه ان مفيش اي حاجة من الثلاثة يعمل او موجود
ملحوظة ::: المسافة المسموحة في حدود من 500 : 1500 متر :::

اكيد محدش مصدق طيب جرب

اعلان وكلات عديدة عن اهمية هذة الخردة المصرية في اوروبا

وكالات - "إخبارية الجوف"

على غرار حمى "مكائن سنجر" في السعودية والخليج، انتشرت في بعض الدول الأوروبية حمى لشراء نوع قديم من جوالات "نوكيا"، حيث تدفع فيه بعض الأوساط الإجرامية مبالغ ضخمة جدا بغرض الاستفادة من بعض خصائصه في أعمال إجرامية .

وقالت تقارير إعلامية ان عصابات إجرامية تدفع مبلغ يصل الى 32 ألف دولار ( حوالي 120 الف ريال) في الجوال الواحد من نوع (نوكيا 1100)، مشيرة الى ان تلك العصابات تشترط ان يكون مصنوعا في مدينة "بوخوم" الألمانية.

وحول السبب في شدة الطلب على هذا النوع من الجوالات، ذكرت التقارير ان العصابات تستخدمه في عمليات نصب و "تحويل" أموال من بعض البنوك الأوروبية، نظرا لاحتوائه على تقنية معينة لا تتوفر إلا فيه.

من جانبها قالت شركة نوكيا ان "لا فكرة لديها عن سبب بحث العصابات عن هذا النوع من الجوالات"، مشيرة الى ان أجهزتها "محمية تماما ضد القرصنة".

وبدأت نوكيا عملية تحقيق وتقصي في القضية، بالاشتراك مع بعض الجهات الأمنية في أوروبا.

يذكر ان اسعار هذا النوع من نوكيا قد ارتفعت بشكل كبير بعد ورود الانباء عن ان العصابات فيها تدفع مبالغ طائلة.

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 12-11-2010, 02:34 PM
الصورة الرمزية b A d R

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

بص أنا هجرب الموضوع دا .. بس لو الموبايل باظ هاخد منك 50 جنيه ..
هههههههههههههههههه
هشوف و ربنا يسهل

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 13-11-2010, 01:18 AM
الصورة الرمزية b A d R

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DK.Cupo مشاهدة المشاركة

في فكره في الموبايلات
1100

انك تيجي في الفتحة اللى جنب بتاعت الشاحن وتضع عقب كبريت خشب مع الضغط بسيط وانظر ما يظهر على الشاشه اربع حاجات
(( اما طائرة وده معناه اني في طائرة قريبة منك ونادر جدا جدا جدا لما تظهر والسبب اقرأ الملحوظة
او سيارة وده برده معناه ان في سياره قريبة منك
او ردار زي اللى فاتوا بالظبط
واخيرا رسمه سماعه اذن ودة معناه ان مفيش اي حاجة من الثلاثة يعمل او موجود
ملحوظة ::: المسافة المسموحة في حدود من 500 : 1500 متر :::

اكيد محدش مصدق طيب جرب

اعلان وكلات عديدة عن اهمية هذة الخردة المصرية في اوروبا

أنا كنت متخيل إن الكلام دا كلام ملوش أساس من الصحة .. لكن بعد ما جربت فعلا لقيته صحيح .. ظهر ليا صورة عربية و مرة ظهر سماعة أذن .. بس ناقص إني بكره هروح عند مكان رادار و هشوف هيعمل ايه .. أنا عاجز عن الشكر و مش عارف اقولك ايه

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 14-11-2010, 10:36 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

الف الف شكر علي المجهود