العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 06-02-2011, 02:04 PM
الصورة الرمزية Explorer
Explorer Explorer غير متواجد حالياً

Explorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond reputeExplorer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كوميديا المظاهرات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

ربنا يسامحك يا explorer
انا مش قادر ابلع ريقي من ساعة ما شفت الصور
يا ريت لو دموع المقهور تعمل حاجة
ينفع نرجع الشباب دول تاني؟ لاهليهم و ابناءهم؟
المظاهرات المليونية حصلت علشان 2 شهداء في الاسكندرية قتلوا بالتعذيب من قبل النظام
دلوقتي احنا عندنا 300 شهيد قتلوا بالقناصة بدم بارد
لو معرفناش نحاكم كل عناصر الداخلية يبقى لازم نحاكم المسؤول الاول و الاخير عن المذابح
لكل من يقول كفاية
كفاية عليك انت
حرام عليك
اتقي الله و اللا الدنيا نستنا من هو الله
الدنيا و الجري زي البهايم ورا لقمة العيش نستنا مبادءنا؟ نستنا الدنيا و الاخرة؟ نستنا الثواب و العقاب؟ نستنا نعيم الجنة و عذاب النار؟
احنا عمرنا محسناش بطعم الحرية فمش عارفين الى ماذا نفتقد..
لو انت جبان سيب اخوانك يقفوا و يقولوا لأ للظلم
بلاش نخذلهم!
يا رب سامحني
يا رب سامحني
أنا آسف
بس في ناس كتير لازم تشوف الحقيقة علشان تفوق من الوهم اللي عايشين فيه

لازم يعرفوا ان فيه ناس ضحت بحياتها علشان حرية بلدها وهم قاعدين عالنت بيدافعوا عن حسني بكلام قديم وعبيط ما يصدقوش الا المتخلفين عقليا

قديم 06-02-2011, 02:27 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Explorer مشاهدة المشاركة

أنا آسف
بس في ناس كتير لازم تشوف الحقيقة علشان تفوق من الوهم اللي عايشين فيه

لازم يعرفوا ان فيه ناس ضحت بحياتها علشان حرية بلدها وهم قاعدين عالنت بيدافعوا عن حسني بكلام قديم وعبيط ما يصدقوش الا المتخلفين عقليا
اولا ابدأ كلامى واقولك شكرا فعلا انك جبت صور اخوتنا الشهداء اللى عمرنا مهننسى ابدا انهم ضحوا بروحهم فى سبيل مطالب مشروعه وحلم يتم تحقيقه على ارض الواقع الأن وفعلا هما دول الأبطال الحقيقيه اللى لازم ننحنى لهم تقديرا واعجابا بما قدموه وهو ده شباب 25 يناير الفعلى واللى الواحد يحزن عليهم ويفضل فاكرهم طول عمره .

ثانيا زى ماحضرتك متبنى وجه نظر ضد حسنى مبارك فهذا حقك ولاخلاف عليه ولا فى ذلك اى عيب حتى وان كان يؤيدك فى الرأى 99.9% من الشعب فلابد ان تحترم سواء رضيت اولم ترضى وجه النظر الأخرى اللى بتمثل 1.% اللى هى بتدافع عن حسنى مبارك وانا منهم ولى الشرف ولا انكر هذا ولكن انك تقول ان احنا بندافع بكلام قديم وعبيط اسمحلى انا ارفض هذا الأسلوب من الخروج عن النص واداب الحديث لأن ذى محضرتك مقتنع برأيك الطرف الأخر برده مقتنع برأيه يعنى مقدرش اقول على حضرتك انك بتهاجم بكلام ملوش لازمه وساذج وسطحى وتسير مع الموجه فلا يصح ان اقول الكلام ده علشان كده حضرتك ياريت ياريت تلتزم بأداب الحوار واحترام وجهات النظر الأخرى وشكرا ليك على جمله المتخلفين عقليا .

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 06-02-2011, 02:42 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

اولا ابدأ كلامى واقولك شكرا فعلا انك جبت صور اخوتنا الشهداء اللى عمرنا مهننسى ابدا انهم ضحوا بروحهم فى سبيل مطالب مشروعه وحلم يتم تحقيقه على ارض الواقع الأن وفعلا هما دول الأبطال الحقيقيه اللى لازم ننحنى لهم تقديرا واعجابا بما قدموه وهو ده شباب 25 يناير الفعلى واللى الواحد يحزن عليهم ويفضل فاكرهم طول عمره .

ثانيا زى ماحضرتك متبنى وجه نظر ضد حسنى مبارك فهذا حقك ولاخلاف عليه ولا فى ذلك اى عيب حتى وان كان يؤيدك فى الرأى 99.9% من الشعب فلابد ان تحترم سواء رضيت اولم ترضى وجه النظر الأخرى اللى بتمثل 1.% اللى هى بتدافع عن حسنى مبارك وانا منهم ولى الشرف ولا انكر هذا ولكن انك تقول ان احنا بندافع بكلام قديم وعبيط اسمحلى انا ارفض هذا الأسلوب من الخروج عن النص واداب الحديث لأن ذى محضرتك مقتنع برأيك الطرف الأخر برده مقتنع برأيه يعنى مقدرش اقول على حضرتك انك بتهاجم بكلام ملوش لازمه وساذج وسطحى وتسير مع الموجه فلا يصح ان اقول الكلام ده علشان كده حضرتك ياريت ياريت تلتزم بأداب الحوار واحترام وجهات النظر الأخرى وشكرا ليك على جمله المتخلفين عقليا .
1- ليسوا جميعا من شباب 25 يناير و يا ريت تبطل تتفرج على القنوات المصرية كتير لانها هي المصدر الوحيد لاكذوبة شباب 25 يناير و عصابات و خونة ما بعد 25 يناير!!! منهم من مات في 28 يناير و منهم من مات في 2 فبراير!!!
يوم 25 يناير كانت مظاهرة شبابية تضم الالاف اعتقل منهم 800 شخص و قتل 12!!!! وسط تجاهل تاااااااااااااااام تاااااااااااااام للاعلام اللي بيغني على جثثهم دلوقتي!! والله والله يوم الاربعاء الصبح الاعلام بيتكلم بتقارير و بالبنط العريض عن اعتصامات لبنان و مظاهارات اليمن و وسط البلد مولعى نار و الضرب في الشباب الاعزل شغال على ودنه!!!! يا اخي ......
2- حلم يتم تحقيقة على ارض الواقع دي بقى النكتة الكبيرة قوي قوي
حلم حسني مبارك انه يفضل ال 8 شهور الجايين! دي اقول ايوه صح!
علشان ميجييش رئيس شريف بعده يقلب في اوراقه و يشوف الفضايح
علشان يطبخها و يحرق اوراقه
و جايز علشان يحلم انه يكمل مده تانية بطبخة جديدة بعد ما تكون السجون الفاضية
اتملت من جديد .... بشباب 25 اللي انت بتنحنيلهم (بس حاسب ضهرك يوجعك)
و حضرتك قاعد على النت! يا اما حتنقض و تعترض يا اما حتسكت خالص ساعتها
- ما هو الحلم الذي يتم تحقيقه على ارض الواقع؟ مبارك يعلن استقالته من الوطني... ثم ينفي
- من سفر وزراء و رجال اعمال... ثم يتم نفيه
- تشكيل وزارة 12 واحد جديد و 18 زي ما هما! و الجديد برضه حزن وطني!
-انباء عن تحقيق مع العادلي و عز... على ارض الواقع لا حس ولا خبر
اذكر لي ما تم تحقيقه من المطالب و انا اللي حنحنيلك لحد ماظهري حينكسر
قديم 06-02-2011, 02:45 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

مشكور يا lolحاجة فعلا مضحكة

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 06-02-2011, 02:59 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

1- ليسوا جميعا من شباب 25 يناير و يا ريت تبطل تتفرج على القنوات المصرية كتير لانها هي المصدر الوحيد لاكذوبة شباب 25 يناير و عصابات و خونة ما بعد 25 يناير!!! منهم من مات في 28 يناير و منهم من مات في 2 فبراير!!!
يوم 25 يناير كانت مظاهرة شبابية تضم الالاف اعتقل منهم 800 شخص و قتل 12!!!! وسط تجاهل تاااااااااااااااام تاااااااااااااام للاعلام اللي بيغني على جثثهم دلوقتي!! والله والله يوم الاربعاء الصبح الاعلام بيتكلم بتقارير و بالبنط العريض عن اعتصامات لبنان و مظاهارات اليمن و وسط البلد مولعى نار و الضرب في الشباب الاعزل شغال على ودنه!!!! يا اخي ......
2- حلم يتم تحقيقة على ارض الواقع دي بقى النكتة الكبيرة قوي قوي
حلم حسني مبارك انه يفضل ال 8 شهور الجايين! دي اقول ايوه صح!
علشان ميجييش رئيس شريف بعده يقلب في اوراقه و يشوف الفضايح
علشان يطبخها و يحرق اوراقه
و جايز علشان يحلم انه يكمل مده تانية بطبخة جديدة بعد ما تكون السجون الفاضية
اتملت من جديد .... بشباب 25 اللي انت بتنحنيلهم (بس حاسب ضهرك يوجعك)
و حضرتك قاعد على النت! يا اما حتنقض و تعترض يا اما حتسكت خالص ساعتها
- ما هو الحلم الذي يتم تحقيقه على ارض الواقع؟ مبارك يعلن استقالته من الوطني... ثم ينفي
- من سفر وزراء و رجال اعمال... ثم يتم نفيه
- تشكيل وزارة 12 واحد جديد و 18 زي ما هما! و الجديد برضه حزن وطني!
-انباء عن تحقيق مع العادلي و عز... على ارض الواقع لا حس ولا خبر
اذكر لي ما تم تحقيقه من المطالب و انا اللي حنحنيلك لحد ماظهري حينكسر
لاوالله انا مبتفرجش على تلفزيون مصرى من الأساس ولا بقعد واتكلم وادافع او انتقد وخلاص و انا واحد زى ملايين من المصريين اللى وقف حالهم فى ال10 ايام اللى فاتوا ومش زعلان عليهم ولا هزعل عليهم ولايهمنى غير اللى اتحقق من وراء هذه المعجزه اللى كنا بنحلم بيها من زمان واتحققت ومش لازم اقول انى نزلت يوم الغضب اللى هو الجمعه وعملت وعملت وعملت لأن الكلام ده مش بيتكب ولايتقال ده بيتعمل وبيتنفذ مش بالكلام وخلاص .
انا بس عايز اقول حاجه واحده بس انت قولتها انى شباب 25 يناير هما اللى نزلوا 25 يناير فقط لو انت تقصد فعلا كده تبقى مصيبه ولو انت مش عارف تفرق تبقى المصيبه اكبر واعظم

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

الكلمات الدليلية
ثورة 25 يناير