العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 31-05-2010, 02:45 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: غبور والنصب العظيم علي الشعب في الصيانه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudnada80 مشاهدة المشاركة

ممكن تعمل الصيانه دي عند اي مركز خدمه بره
افضلك واحسنلك واوفرلك
احسنلك لانك هتشوف كل حاجه بتتعمل في عربيتك بعينك
واكيد اوفرلك في قطع الغيار والمصنعيه
افضلك لانك ممكن تستفسر عن اي حاجه من المهندس الي موجود امامك
وبعدين الاسعار دي نار 700 جنيه ليه

ايدي علي كتفك يا استاذ محمود بس هوه فين مركز الصيانه ده اللي تروحه وانتا مطمن ان كل اللي شاغلين فيه فاهمين
قديم 31-05-2010, 02:47 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو ستار مشاهدة المشاركة

بس يا باشا
التوكيل مابيعملش حاجة فى العربية كل اللى بيعمله بيشيل قطعة غيار ويحط مكانها وبالسعر اللى هو عاوزه امال هيكسب منين وان كان عاجبك !!!
وعلاوة على كدة فى غبور باشا تشوف مهندس الاستقبال بتحس انه قرفان من نفسه وهو بيسالك عن المشاكل اللى فى العربية دى غير المحسوبيات والناس الى ممكن بتبقى حاجز قبلها ويدخلوها قبلك ولو قعدت تغنى ليه وتقوله على المشاكل تدخل العربية الصيانة عندهم ويعملوا الحاجة اللى هتدفع عليها فلوس بس ويخرج يقولك كله تمام التمام واضرب دماغك فى الحيط !!
يا ريت كل اخ فاضل فى المنتدى راح مركز خدمة معتمد (محترم ) يقولنا عليه واحنا كلنا نتعامل معاه وننسى التوكيل دا خالص
ما تزعلش يا نجم
امال هيعملوا فلوس ومصانع وشركات منين ان ما كنش يمتصوا دمنا
حسبنا الله ونعم الوكيل

كلامك مظبوط 200% المهندس زي ما يكون بيقطع من لحمه وبيديني مش طايق اني اقوله علي مشكلة واحده في العربية وهوه بيقولي سيبها وتعالي خدها بكره علشان اكيد ومتاكد اني هرفض شغل نصب وسرقه علني
قديم 13-06-2010, 11:36 AM
الصورة الرمزية badawy66
badawy66 badawy66 غير متواجد حالياً

badawy66 will become famous soon enoughbadawy66 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

انا مشتمتش خالص وكنت بتكلم بكل زوق واحترام معاه لكن هوه اسلوبه ينرفز الحجر وتحس انه بيقولك ايوا يا عم احنا بنضحك عليكم بالاعلانات لما بسئله بقوله اومال انتوا ليه بتقولوه في الاعلانات ان فلتر الزيت مجاني وخصم 70% علي قطع الغيار

وبعدين المهندس هو قالي ان الزيت ال 10000 فعلا هياثر شويه معاك في الحر بتاع الصييف فكان لازم احط ال 5000 كيلو
طيب انا هالك على حاجة مش هتصدقها . رحن مرة توكيل كارتيك الى في العبور المهندس سالني زين 5000 ولا 10000 التلة 10000 لقيتة بيقولي نصيحة ليك خد الـ 5000 التلة لية الى اصل الفرنا لما بتحطلها زين 10000 ونيجي نغيرة بتلاقية ناقص شوية . التلة قصدة ان العربية بتاكل زيت . الى اه الفرنا بتاكل زيت لما تحطلها 10000 .شفت الحوارات بتعتهم كل دة علشان يحط زين 5000 ويخلص المخزون الى عندة بس انا حرقت دمة والتلة حط الـ 10000 برضو .ptmnlo123per154
قديم 15-06-2010, 10:18 AM
corsair
Guest

تمام يا استاذ بدوي بس فعلا الزيت ال 10000 انا بحطه في الشتا بس لكن في الصيف بحط 5000 علشان الحر وبعدين في عربية جديدة بتاكل زيت ده اكيد مهندس مش فاهم انا عملت 11000 كيلو علي زيت ال 10000 والزيت زي ما هوه منقصش
قديم 26-06-2010, 11:11 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

السلأم عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا متابع الحوار من أوله لأخره ولسه لحد دلوقتى محدش قال لنا فين المكان أو الورشة اللى بره التوكيل واللى ممكن الواحد يسبلهم العربية يعملوا لها الصيانة وهو مطمن وبالمرة يوفر الفلوس الزيادة اللى هايدفعها فى التوكيل لأن بصراحة أنا شايف أن موضوع الضمان ومش الضمان فده موضوع فاشل وهما عندهم القدرة أنهم يلبسوهالك ويقول لك أنك انت الغلطان وأنك أنت المتسبب فى عطل قد يكون أصلأ من المصنع اللى أتصنعت فيه وأنت مالكش أى ذنب فيه ..ياريت ياجماعة وبعد أذنكم لو حد يعرف مركز صيانة أو ورشة نضيفة فى القاهرة يقول لنا على عنونها وجزاه الله كل الخير..

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله