العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 15-02-2012, 12:26 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فك الغيار فى الفتيس

: soccer_372::s occer_372:

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 15-02-2012, 01:18 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

: soccer_372::s occer_372:
أحمد على باشا منورنا,
خليهم 7 قهوه يا أبنى وسويهم علي السلنصيه

Ahmed Felefel
قديم 15-02-2012, 01:22 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

يا باش مهندس سمير
طبيعه شخصيتى من وانا صغير الناس كلها كانت تجيب كتاب المعاصر وانا بجيب كتاب لامى لما يتميز بة من تشغيل دماغ مش طالب عاوز ينجح وبس .......حتى مسائل الرياضة كنت بحب المسائل الصعبة وممكن اعد احلها اسبوع بعد ما الاستاذ ميعرفش يحلها
القصة كلها انى بحب اكون ما وراء الحدث .....ساعات بكون صح وساعات بكون غلط
نرجع لموضوعنا
انا متاكد (راى شخصى) ان مجموعة الدبرياج بتقوم بعملها فى التحرك من السكون فقط لا غير انما بعد كدة دورة بيتقلص جدا او ممكن يكون دورة ثانوى
لان لو حضرتك تخيلت ان عامود الدايركت للفتيس اثناء تحرك السيارة من مثلا الغيار الاول الى الغيار الثانى هل بيتم فصل الحركة تماما عنة؟؟؟؟؟؟
الاجابة لا لانة متصل بكارونة السيارة التى لم تتوقف عن الحركة
اذن الفتيس واثناء تعشيق التروس بيكون ترس خامل وترس بيدور
تكملة لاول مشاركة لية فى هذا السؤال او الاستفسار بس والله انا مش بحب اردد المعلومة دى وهى
انى بنقل كل الغيارت بدون دبرياج عدا النقلة الاولة فقط وذى ما قلت هى ممكن تكون عادة او بحس انها اسرع او انى بريح رجلية معرفش انما دة بيحصل معايا واول عربية اشترها موجودة لغاية النهردة مش برضى ابعها لانها ورث من الوالد رحمة الله علية ولم يحدث اى خلل فى اداء الفتيس واكيد ما غيرتش طقم دبرياج لغاية النهردة ههههه لانى ما بستعملوش

الله يناور عليك يا باشا هو ده اللي كنت عايز أسأل عليه بالظبط بس إزاي بقى بعمل الحركة دي لأني كل ماأفكر أعملها اخاف على الفتيس بصراحة

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 15-02-2012, 08:57 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_1993m مشاهدة المشاركة

الله يناور عليك يا باشا هو ده اللي كنت عايز أسأل عليه بالظبط بس إزاي بقى بعمل الحركة دي لأني كل ماأفكر أعملها اخاف على الفتيس بصراحة
كل الكلام اتقال صدقنى مافيش جديد ومش مهم بقى نتكلم فى حاجة فيها اختلاف او ممكن يحصل ضرر منها

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا