العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 11-04-2011, 11:00 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: عاجل : - كل من لة خبرة فى التامين يخش بسرعة

لا يا استاذى العزيز لا يحق للخبير توجة الى الشركة فىادارةالتعويض واعترض على تقرير الخبير و من حقك تغير اى قطع غيار عادى و احتمال يبقى استهلاك الكاوتش فقط عالى شوية 25 % لاكن لا توافق على اى اثتثناء لاى قطع غيار واسال الاول كمان فى حالة الاهلاك هيبقى قيمة التعويض النهائية كام والى حضرتك قلتة ان الاصلاح 25000 وهوة عاوز يخليهم 15000 فرق 10000 كتير

عمرو احمد
01003388954
قديم 12-04-2011, 01:45 AM
ابوباسم ابوباسم غير متواجد حالياً

ابوباسم is on a distinguished road
افتراضي رد: عاجل : - كل من لة خبرة فى التامين يخش بسرعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

لا يا استاذى العزيز لا يحق للخبير توجة الى الشركة فىادارةالتعويض واعترض على تقرير الخبير و من حقك تغير اى قطع غيار عادى و احتمال يبقى استهلاك الكاوتش فقط عالى شوية 25 % لاكن لا توافق على اى اثتثناء لاى قطع غيار واسال الاول كمان فى حالة الاهلاك هيبقى قيمة التعويض النهائية كام والى حضرتك قلتة ان الاصلاح 25000 وهوة عاوز يخليهم 15000 فرق 10000 كتير
شكرا لاهتمامك وردك وسوف اتوجة باذن الله صباح الغد للتامين للاعتراض على المعانية
قديم 15-04-2011, 02:09 PM
doc7ooda doc7ooda غير متواجد حالياً

doc7ooda is on a distinguished road
عاجل افيدونى انا محتار

انا عندى عربيه سبلندور 2009
و مأمن عليها بقالى سنتين عند بيت التامين المصرى السعودى
بس انا كل ما اخربش الاكصدام او اعمل حاجه بسيطه تكون تكلفتها مثلا فالتوكيل 900جنيه
يخصموا 350 تكلفة اخطار
و بعديها 10% تحمل
ده غير الدوخه بروح فرع الدقى اقدم اخطار وبعديها اروح التوكيل واستناهم و اسبها فالتوكيل و احاسب و ارجع تانى اوريهم العربيه و استنى كام اسبوع و اروح اجيب الشيك و بعدين اطلع على البنك احط الشيك فحسابى و بعديها بكام يوم اقدر اصرف الشيك
.......يووووووووه
صعبت عليكم
صح
بس السنه دى انا عاوز اأمن عند المصريه التكافليه علشان عندهم مندوب دايم فالتوكيل ومفيش تكلفة اخطار

....رأيكم ايه
وشكرا
قديم 15-04-2011, 02:36 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: افيدونى انا محتار

انصحك راجع الاول بنود الوثيقة عندهم قبل ما تنقل و الاستهلاكات و اعرف لو حدث شىء لا قدر الله هاتتكلف كام لو عجبك الشروط اشترك معاهم

عمرو احمد
01003388954
قديم 15-04-2011, 07:24 PM
doc7ooda doc7ooda غير متواجد حالياً

doc7ooda is on a distinguished road
افتراضي رد: افيدونى انا محتار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

انصحك راجع الاول بنود الوثيقة عندهم قبل ما تنقل و الاستهلاكات و اعرف لو حدث شىء لا قدر الله هاتتكلف كام لو عجبك الشروط اشترك معاهم
ما هو انا عاوز حد خبره يقولى
لأن انا مبفهمش فالحاجات دى غير بعد ما بتحصل
وشكرا جزيلا

الكلمات الدليلية
a113, اسبيرانزا, سرقة سيارات