العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 03-05-2013, 04:23 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي درج التابلوه مش بيفتح

السلام عليكم
من حوالى سنه او سنه ونص العربيه كانت المفروض ان بيتعمل فيها عمره عند شخص عنده مركز صيانه وطلع فى الاخر راجل مش كويس وكان راكن العربيه شهرين من غير ما يحصل فيها شغل والعربيه اتعرضت للسرقه هيا عنده كمان ما علينا الحمدلله اننا خدنا العربيه بعد كده والموضوع انتهى

بس لما خدتها من عنده درج التابلوه مكنش بيفتح خالص ولحد دلوقتى مش بيفتح بحط المفتاح بيلف لفه كامله عالفاضى ومش بيفتح برده جيبت اسبراى مزيل الصداء wd40 ورشيتها مكان دخول المفتاح وبرده مفيش فايده ! مش عارف اعمل ايه انا كنت فقدت الامل وكبرت دماغى بس الصراحه فى حاجه قلقانى خايف يكون فى مصيبه جوه ولا حاجه وفى يوم يكون فى لجنه ولا تفتيش ويكسروا الدرج ألاقى مصيبه جوه والبسها انا لقدر الله !
هل فى حل للدرج ده عشان أفتحه !

قديم 03-05-2013, 05:33 PM
الصورة الرمزية m_elmasoudy
m_elmasoudy m_elmasoudy غير متواجد حالياً
هواياتي: القرااااءة، المعرفة

m_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to behold
افتراضي رد: درج التابلوه مش بيفتح

أى محل مفاتيح هيشوفهولك ويعمللك اللازم

مــحـمــــد الـــمــسـعـــودى
Microsoft Certified Professional
MCP ID#6357858
Certified Since 2008
قديم 03-05-2013, 06:59 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
هو المفتاح بيلف على الفاضي ولا مابيلفش خالص
وريها لواحد بتاع مفاتيح ولو لم يفلح اكسر الدرج واشتري واحد من الحرفيين وامرك لله
ولو غطاء الدرج عدل ممكن تفصل قطعه خشب وتعمل لها فتحه من الأعلى وتركب قفل زي بتاع درج المكتب او الدولاب الصاج
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 07-05-2013, 05:48 PM

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_elmasoudy مشاهدة المشاركة

أى محل مفاتيح هيشوفهولك ويعمللك اللازم
تمام شكرا يا فندم على الرد والاهتمام
بس استفسار صغير اى واحد بتاع مفاتيح يعنى مفاتيح عاديه زى اللى بيعمل مفاتيح شقه وكده ولا يكون تخصص عربيات ؟

قديم 07-05-2013, 05:51 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
هو المفتاح بيلف على الفاضي ولا مابيلفش خالص
وريها لواحد بتاع مفاتيح ولو لم يفلح اكسر الدرج واشتري واحد من الحرفيين وامرك لله
ولو غطاء الدرج عدل ممكن تفصل قطعه خشب وتعمل لها فتحه من الأعلى وتركب قفل زي بتاع درج المكتب او الدولاب الصاج
والله المستعان
وعليكم السلام
شكرا يا استاذ وليد عالرد والاهتمام
المفتاح بيلف لفه كامله عالفاضى
اوريها لأى واحد بتاع مفاتيح ولا واحد تخصص مفاتيح وببان عربيات ؟
انا مش بفضل أكسره الصراحه يعنى فى أسوأ الفروض انا سيبه زى ما هوه انا بس قلقان خايف يكون فى مصيبه جوه والبسها انا ولا حاجه