العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 20-04-2012, 02:45 AM
msa667 msa667 غير متواجد حالياً

msa667 is on a distinguished road
افتراضي خلينا فى التكييف شويه ؟؟؟

انا خلاص عزمت بعد طول انتظار اجيب لوجان
وعاوز اعرف حاجه نهائيه التكييف التكييف التكييف
يعنى مثلا قوى وبارررد جدا
ولا ضعيف وبارد ولا قوى وشويه بارد وبيبقى كام علشان يبقى كويس وهل بياثر على موتور العربيه وعلى سحبها ومع الحموله الزايده خمس افراد كده
واخيرا قطع الغيار اخبارها ايه
على فكره
انا من الاقصر وتخيلوا بقى التكييف مهم قد ايه.....
قديم 20-04-2012, 04:01 AM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold
افتراضي رد: خلينا فى التكييف شويه ؟؟؟

شوف ياسيدي.. أنا ولله الحمد لسه مستلم اللوجان أوتوماتيك من أقل من 24 ساعة.
روحت بيها كام مشوار وبالليل وأنا مروح قلت أشغل تجربة, شغلت على أول سرعة, التبريد كان كويس جدا وسريع (مع العلم الوقت كان ليل والدنيا مش حر, عادي يعنى) والتأثير على السحب لايذكر. مع العلم كنت أنا وواحد صاحبي وأنا لوحدي أوزن فردين (طول بعرض)

بس ده مش مقياس قوي, يعنى لو فيه حد جرب ظروف تشغيل أصعب (عز الصيف بالنهار مع الزحمة) ممكن تكون تجربتة أوقع وتفيدك أكتر, بس عموما الأداء عجبني وإطمنت إن مفيش مشاكل في التكيف محتاجة لضبط (زي الرجة إللى قابلت البعض وكان حلها ضبط ضغط الفريون فى التوكيل) والحمد لله.

وإن شاء الله لما أكون إنطباع عام عن العربية خلال الأيام الجايه هعمل تقرير عن تجربتي معاها.
قديم 20-04-2012, 05:07 AM
alaahashem alaahashem غير متواجد حالياً
من انا؟: محام
التخصص العملى: محام وشريك فى شركه تكييف هواء يونيون اير
هواياتي: السفر واعشق ركوب السيارات والخيل

alaahashem will become famous soon enoughalaahashem will become famous soon enough

التكييف جامد جدا وقوى وبارد جدا على سرعه 2 فقط فى عز الضهر و5راكبين وسافرنا الساحل الشمالى شهر 7 فى عز الظهر والتكييف ماشاء الله تلاجه على سرعه 2 فقط ولو جبت سرعه 3 بع دقائق هتضطر تنزل تانى لسرعه2 عن تجربه من الصيف الماضى .فى الزحمه وعلى مدار النهار 10على 10 لوالسياره عجباك متقلقش من التكييف نهائى وتوكل على الله وشوف اراء الاعضاء المحترمين بالمنتدى واتاكد قبل ما تشترى .
قديم 20-04-2012, 05:27 AM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold

انا عامل بالعربية 2500 كيلو بس.. وفى الاسابيع الماضية كان عندى ضيف والجو حر فى اسيوط كانت حوالى 38 ورحنا مشوار قلت اجرب التكييف لاول مرة علشان انا كنت مشتريها فى شهر 12 الماضى وبالتالى ومعرفتش اجرب التكييف وجربت المكيف بسم الله ماشاء الله انا ماكنتش مصدق لدرجة الى راكب بجوارى قالى قلل المكيف شوية علشان الجو بقى برد رحت خليتوا على سرعة 2 علشان كان على سرعة 4 وسحب العربية معقول
قديم 20-04-2012, 02:28 PM
msa667 msa667 غير متواجد حالياً

msa667 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedashraf مشاهدة المشاركة

شوف ياسيدي.. أنا ولله الحمد لسه مستلم اللوجان أوتوماتيك من أقل من 24 ساعة.
روحت بيها كام مشوار وبالليل وأنا مروح قلت أشغل تجربة, شغلت على أول سرعة, التبريد كان كويس جدا وسريع (مع العلم الوقت كان ليل والدنيا مش حر, عادي يعنى) والتأثير على السحب لايذكر. مع العلم كنت أنا وواحد صاحبي وأنا لوحدي أوزن فردين (طول بعرض)

بس ده مش مقياس قوي, يعنى لو فيه حد جرب ظروف تشغيل أصعب (عز الصيف بالنهار مع الزحمة) ممكن تكون تجربتة أوقع وتفيدك أكتر, بس عموما الأداء عجبني وإطمنت إن مفيش مشاكل في التكيف محتاجة لضبط (زي الرجة إللى قابلت البعض وكان حلها ضبط ضغط الفريون فى التوكيل) والحمد لله.

وإن شاء الله لما أكون إنطباع عام عن العربية خلال الأيام الجايه هعمل تقرير عن تجربتي معاها.
مبروك يااحمد باشا على الاستلام الجديد وكويس انك جبتها اوتوماتيك قولى بقى جبتها بكام وموتورها يختلف على المنوال انا سمعت ان قوته الحصانيه اكتر ياريت تفيدنى واستملتها بعد قد ايه ومشكورين على اى حال.....