العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 28-05-2012, 10:11 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: فيات فلوريدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyryd مشاهدة المشاركة

لوحد عنده معلومات عن مميزات وعيوب الفيات فلوريدا ياريت يفيدني علشان قدامي واحدة وعاوز اشتريها
وجزاكم الله كل خير

قديم 07-11-2012, 06:54 AM
ezzat hassaballa ezzat hassaballa غير متواجد حالياً

ezzat hassaballa is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islamabdelmonem مشاهدة المشاركة

المشكلة ان العربية دي الناس بتستغل فرصة ان ملهاش قطع غيار و ينزلة من سعرها كتير ، حسبي اللة و نعم الوكيل في العالم دي انا كان معايا عربية زيها موديل 2003 و كنت شاريها بي 25500 و صرفت عليها صيانة و اصلاحات و كنت متعقد منها علشان كل ميكانيكي يقولي قطع غيارها مش عندي و انزل اسئل عليها في الحرفين او في عزبة شلبي ، المهم علشان ما طولش عليكم انا بعتها بالعافية بي 21500 دة غير اني صرفت عليها حوالي 3000 مصاريف عارفين كل دة في خلال 11 شهر بس ، حسبي الله و نعم الوكيل -- ربنا يوفق و الناس تتقي الله في السعر
اشكرك يا اسلام على كدبك عليا ان قطع غيارها موجوده ورميت شريحة تليفونك يوم ما اخدتها منك بس الحمد لله ربنا وفقنى وخلصت منها وبعتها لواحد من غير ما اغشه بعد ما فشلت انى الاقى قطع غيارها
قديم 07-11-2012, 10:55 PM
الصورة الرمزية sayif
sayif sayif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT -Information Technology
هواياتي: Auto & Technology

sayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond repute

السلام عليكم

السيارة فلوريدة تم تصنيعها من قبل شركة زاستافا الصربية وتم انتاجها بين عامي 1988 2008

اي حوالي 20 عام السيارة تم تزويدها في البداية بمحرك فيات !!!!

مع ظرف الحرب اليوجوسلافية تم تقليل الانتاج الى اكثرمن النصف ومع ضرب المصنع سنة 1999 حدث

سبة تام في الانتاج السيارة

بعدها بفترة تم اعادة انتاج السيارة وتحديث التصميم

قبل توقف الانتاج تم تزويد السيارة بمحرك بيجو 206 سعة 1400 سي سي بقوة 75 حصان وتم اضافة الكثرمن االتجهيزات للسيارة

قامت الشركة بتصدير منتجاتها الى كثير من دول العالم؟

اطيب تحية

سيف

العراق