العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 23-03-2012, 06:50 PM
الصورة الرمزية 3bd0
3bd0 3bd0 غير متواجد حالياً

3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of
افتراضي رد: بيقولي ما الحتة واسعة ماعديش منها ليه ..... طب ارد عليه اقوله ليه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_1993m مشاهدة المشاركة

يا باشا انا معاك بس ده لو كان الطريق مزدوج (يعني قصدي في رصيف في النص)
انما الموقف اللي انا بحكيه ده لما يكون الطريق رايح جاي
معلش سامحني على الغلطة دي، انا فهمتها ان الطريق 3 حارات او 2 وزيهم الناحية التانية وبينهم رصيف
انما لو طريق حارة رايح وحارة جي انا بشوف ان مفيش حد ليه الحق يعديك من يمينك مهما كانت الظروف، والله ولا حتى الأسعاف والشرطة
اصل فعلا زي ما حضرتك قلت، انا لو عاوز افادي حاجة في الطريق ظهرت فجأة ردة الفعل انك ترمي يمين، وفي الحالة دي هتبقى فيها ارواح ناس ملهاش ذنب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة conandoyle مشاهدة المشاركة

ده فعلاً بس اصلا انت عندك الطرق هنا زبالة و مفيش حد بيتعاون

و انا نفسي افهم يعني ايه كوبري المنزل بتاعه يكون فيه مطب و يعني ايه طريق صحرواي في حفر : 01A0FF~139:

الاجابة بسيطة جداً انت اكيد في مصر

اكيد طبعا يا باشا
الطريق نفسو يتحمل جزء كبير من المشكلة، بس برضو منقدرش ننكر ان في كتير من السايقين على الطريق ده عاوزين يتعلمو سواقة من جديد، ويتركزلهم على نقطة (الذوق والأخلاق)
ولا ايه رأيك ؟

I love my MaDa
قديم 23-03-2012, 07:36 PM
conandoyle conandoyle غير متواجد حالياً

conandoyle is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bd0 مشاهدة المشاركة

معلش سامحني على الغلطة دي، انا فهمتها ان الطريق 3 حارات او 2 وزيهم الناحية التانية وبينهم رصيف
انما لو طريق حارة رايح وحارة جي انا بشوف ان مفيش حد ليه الحق يعديك من يمينك مهما كانت الظروف، والله ولا حتى الأسعاف والشرطة
اصل فعلا زي ما حضرتك قلت، انا لو عاوز افادي حاجة في الطريق ظهرت فجأة ردة الفعل انك ترمي يمين، وفي الحالة دي هتبقى فيها ارواح ناس ملهاش ذنب

اكيد طبعا يا باشا
الطريق نفسو يتحمل جزء كبير من المشكلة، بس برضو منقدرش ننكر ان في كتير من السايقين على الطريق ده عاوزين يتعلمو سواقة من جديد، ويتركزلهم على نقطة (الذوق والأخلاق)
ولا ايه رأيك ؟
ده شي اكيد طبعاً
كتير من السواقين بيخدوا ملفات من اقصي اليمين لاقصي الشمال من غير ما يدي اشارة مع ان الاشارات جمبوا مش بعيدة عشان يعارف و هو بيدي اشارة و في ناس تكلمهم يقولك انا بسوق من غير اشارات اصلها بتاعت المبتدئين ده انا لما ببقي سايق الريس مش العربية و بعدي من حارة لحارة بدي اشارة و ده ابسط شئ ده غير اللي بياخد الملف عكس و لما تخنق عليه و تقف ينزل و يكون عايز يتخانق معاك كانك انت المذنب
قديم 23-03-2012, 09:28 PM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة conandoyle مشاهدة المشاركة

ده شي اكيد طبعاً
كتير من السواقين بيخدوا ملفات من اقصي اليمين لاقصي الشمال من غير ما يدي اشارة مع ان الاشارات جمبوا مش بعيدة عشان يعارف و هو بيدي اشارة و في ناس تكلمهم يقولك انا بسوق من غير اشارات اصلها بتاعت المبتدئين ده انا لما ببقي سايق الريس مش العربية و بعدي من حارة لحارة بدي اشارة و ده ابسط شئ ده غير اللي بياخد الملف عكس و لما تخنق عليه و تقف ينزل و يكون عايز يتخانق معاك كانك انت المذنب
لا لا يا باشا ملكش حق في دي ما الراجل بيطلعلك ذراعه عايز ايه اكتر من كده
انت متعرفش انهم لغوا الاشارات في مصر و بدلوها باذرع السواقين يعني لازم تفضل ماشي عينيك علي ذراعه بس ههههههههههههه

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 25-03-2012, 12:12 AM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute

عايزين تعرفوا سواقين الميكروباص بيسوقوا ازاي
هات الدقيقه 43 و30 ثانيه

بالضبط نفس اللي بتتكلموا فيه
بتعلمها ازاي تسوق ميكروباص

اللي موافق يديني لايك
ههههههههههه

ده عربية اكل عيش ده مش ناس خارجه تتفسح

عايزين تعرفوا سواقين الميكروباص بيسوقوا ازاي
هات الدقيقه 43 و30 ثانيه

بالضبط نفس اللي بتتكلموا فيه

اللي موافق يديني لايك
ههههههههههههه
قديم 25-03-2012, 06:13 PM
الصورة الرمزية Oussama
Oussama Oussama غير متواجد حالياً

Oussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really niceOussama is just really nice

اللى يعيش ياما يشوف