العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 25-07-2010, 04:15 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله يابنى م شفته من 9 سنين كان سواق تاكس لذيذ وكاره مهنة التاكس فكان دايما يطلع معانا فى سفرياتنا
......................... ..............

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه

والله عم جمال ده مشكلة ده ربنا نجاك منه في واحد ينادي علي ظابط شرطة في كمين ويقولو انا بتاع القنبلة ههههههههههههههههههههههههه ههههههه

يا عم ده مجنون رسمي لا وجتله الفؤه جمع فاق دلوقتي يعني بينام في كل الاكمنه جي دلوقتي يعملي فيها عم المصحصح ههههههههههههههههههههههههه

فكرني بمحمد هنيدي في فيلم وش اجرام لما الظابط مسكه وقعد يقوله باشا باشا باشا لحد الصبح لحد ما الظابط طهق منه وقاله ما تغور بقا يا اخي انتا طلعتلي منين هههههههههههههههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله ياعم انت ناوى تحبسنا
رئاسة مرة واحدة
بالمناسبة مرة حلمت انى بقت وزير وصحيت حكيت لوالدى زعل جدا وحلف وقال / والله العظيم لو قبلت الوزارة لا اانت ابنى ولا اعرفك
فانا استعجبت ياحاج ده حلم يعنى انت شايف مندوب حسنى مبارك واقف بيخبط على باب البيت
وشوية والمدام جابت العشا فكان كشرى
فقلت له بذمتك حسنى مبارك هيفكر يعين واحد بيتعشى كشرى وزير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فضحك لكن برضه زعلاااااااااااااان عجيبة

ههههههههههههههههههههههههه ههههههه

عادي يا عم ما الريس كان في فيلم طباخ الريس كان بياكل عيش محشي ازاز ومسامير ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههه

طبعا في الفيلم ههههههههههههههههههههههههه ههههه

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 03-11-2010 الساعة 03:54 PM
قديم 27-07-2010, 12:38 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

نكمل رغم عدم وجود مشجعين
مرة مسافرين الفيوم وكان معانا جمال كالعادة
المهم كان معانا ايامها شريك بارد وكان مسئول عن الحسابات فقلت له عايزين مصاريف رحلة الفيوم وبنى سويف فقال بسخافة مفيش فلوس مش انتو هتبيعو ابقو اصرفو من المبيعات
المهم يومها ده وصلنا الفيوم وقعدنا نلف طول اليوم ولا بعنا ولابيعة المهم لقيت جمال عمل دقة القلة (بكسر القاف ) وجب اكل من ورانا وراح واكل فانا رجعت وانا والمندوب من اللف واتقابلنا وسالته فقال لسه مفيش ولابيعة
المهم انا لمحت بقايا الاكل مخبيها جمال بس انا اخدت بالى المهم كملنا لحدد الساعة 12 بالليل ومبعناش خاااااااااااااالص
وانا ابتديت افكر هننام فين ولو نمنا فى العربية شكلنا هيبقى بايخ لو حد من الزباين شافنا
المهم ربنا كرمنا
وفيييييييييييييين الساعة 12 ونص بالليل انا بعت بيعة بحوالى5000 جنيه والمندوب باع بحوالى 8000 ونص ورجعنا روحنا ناكل فى مطعم كباب وكفته كبير فى الفيوم كان لسه فاتح ايامها ولسه هنبتدى ناكل قلت ياجماعة اللى اكل بالنهار مياكلش دلوقت وعمنا جمال كان جايب فول وطعمية من ورانا والكباب شكله جباااااااار وريحته تحرض اى معدة على الثورة على صاحبها
فالمندوب مفهمش ولقيت جمال حصل له احراج
المندوب قال هو حد فينا كل فقلت اه طبعا انت اللى غلبان ومكلتش وهو افتكرنا أكلنا من وراه وقال دى خيانة وانا زعلت وانا مش عارف ايه فقلت له يعنى انت راضى بحكمى فقال اه فقلت اللى اكل بالنهار مياكلش فجمال قال ياعم دول شوية فول وطعمية قلت له ده قرار ادارى بحرمانك من الكباب وضحكنا كلنا ولقيت جمال م صدق اننا ضحكنا ونزل افترس الاكل واكل معظمه وربنا ستر ان الأكل م خلصش والا كان اكلنا احنا ال2 المهم خلصنا الأكل وفوجئت بجمال بيقول فين الحلو هاتلنا بسبوسة من الحلوانى اللى هناك ده فانا قلت / كمان ؟؟؟؟ يعنى تاكل وحدك وتاكل معظم الاكل وكمان عايز بسبوسة ياقلبك القاسى المهم أكلنا واتعشينا وروحنا الفندق
وفوجئت بجمال مش قادر يمشى من كتـــر الأكل وقال شيلونى وافتكرناه بيهزر اتاريه بيتكلم جد وشلناه لحد الفندق وطلع عين ابونا لاننا تعبانين من اللف طول النهار وهو كان نايم فى العربية ودخلنا ننام وصحيت انا لصلاة الفجر وصحيتهم ال2 المندوب صحى وجمال نص ساعة بنصحى فيه وهو ابدا وبعدين بص لى بنص عين وقال /سيبنى لانى حاسس انى نايم وبطنى نايمة ادامى وعايز حد يشيلها ويشيلنى فسبناه والصبح بنصحى فيه وهو ابدا المهم كملنا تانى يوم شغل وطلعنا على بنى سويف وجينا ساعة الغدا و فوجئت بيه بيقول ناكل كباب قلتله ابدا مفيش غير الكشرى احنا ال2 مبنعرفش نسوق وانت لو نمت هنبات هنا وااحنا لازم نسافر القاهرة علشان نكون فى المكتب الصبح واكلنا الكشرى وكملنا شغلنا وجيت لقيته نايم يلا ياعم جمال قال مش قادر ليه تانى فقال

اصل الكشرى اشتغل ومش هقدر اسوق
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياجمال
واضطرينا للبيات فى بنى سويف
قديم 27-07-2010, 01:03 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

مرة مسافرين انا وجمال والمندوب وكنا رايحين الفيوم وبنى سويف وانا مسافر قابلت واحد صديقى بيشتغل نفس الشغلة فقال خلى بالك من الفنادق لانهم فيهم كلاب بيسرقو الزباين فقلت بيسرقوهم ازاى فقال بيفتحو الغرفة وانت مش موجود ويقلبوها فقلت /ازاى انا مبسيبش المفتاح لحد فقال /اى فندق بيبقى معاه حاجة اسمها مفتاح ماستر (او الماستر كى) بيفتح جميع الغرف و فى موظفين معندهومش ذمة هما اللى بيعملو كده
وبينى وبينكم انا خفت فلما خلصنا شغل فى الفيوم وروحنا الفندق ورغم ان اصحابه كانو ناس محترمين وانا عارفهم الوموظف اللى بيصحينى فى الفجر راجل طيب وانا عارفه الا انى خفت
واحتياطى وعلشان اللى معايا ميخافوش لاننا كنا دايما ناخد غرفة ب3 سراير ننام فيها مع بعض استنيت لما نامو وروحت حطيت الكومودينو ورا الباب وحطيت عليه الشنط بتاعتنا وفوقها المروحة ونمت
ونسيت اصلا ان اللى بيصحينى فى الفجر علشان الصلاة مش بيتصل بيا على عدة التليفون اللى فى الغرفة ( لانى برفع السماعة وانام تانى ) وانما بيجينى يخبط ولو مفتحتش يفتح هو الباب ويدخل يصحينى
يومها طبعا بعد المتاريس دى كلهابيفتح الباب مفتحش راح زقه جااااااااااااامد وكل حاجة وقت على الارض وعملت صوت عاااااااالى جدا
ترااااااااااااااااااااااا ااااااااخ
ولقيت جمال قام مفزوووووووووووووع من النوم و من الخضة قال جملة ضحكتنا كلنا قال
حى ى ى ى ى ى ى ى مدددددددددددددد يااسيادنا مددددددددددددددد
يخرب عقلك ياجيمى ايه اللى بتهببه ده
اتاريه كان بيحلم وغرقااااااااااااااااااااا اااااان لشوشته فى الاحلام
افهم فيه ان اللى قلته ده شرك (بكسر الشين وسكون الراء والكاف)
فقال لاياعم انا مبحبش الشرك ده انا مرة شاركت واحد على محل بقالة قفلناه بعد شهرين
فضحكت وافهم فيه ان الشرك اللى اقصده يعنى الشرك بالله مش المشاركة فى مشروع تجارى
فزعل جداااااااااااااااا وقال
يعنى انا كافر حرام عليك انا كافر انا كافر
ياعم جمال ده شرك اصغر يعنى تقول بعدها اشهد ان لا اله الا الله وخلاص
فيييييييييييييين على م فهم
لكن شالهالى وطول السكة واحنا راجعين مصر كل ربع ساعة يردد ويقول
انا كافر !!!!!!!اناكافر !!!!! طيب ياعم خالد صبرك عليا لما نوصل مصر
واحنا نضحك
قديم 27-07-2010, 08:18 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

ده الأستاذ جمال على كده عشرة عمر, أمال حضرتك مابقيتش تشوفه ليه؟

ومستنيين نوادرك يا أستاذ خالد ومتابعين الموضوع لللأبد؟

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 27-07-2010, 08:24 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

متابع معاك يرحالة المنتدى

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي