العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > باسات PASSAT

قديم 02-04-2010, 12:33 AM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough
اخر اخبار الباسات الtsi

اخر خبر عن السيارات ال tsi علمت بخبرتى فى مجال السيارات الجولف الحديثة ذات الفيتيس ال tsi انها بتعطل كثيرا فى الفيتيسواصحابها ينتظرون كثيرا لوصول فيتيس اخر من المانيا وباسعار طبعا انتم يا احبائى عرفينها !!! ولكن الحمداللة بعد نجاحى الكبير فى تصليح جميع مشاكل الفتايس الfsi مثل (الاوكتافيا a5 و الجيتا وغيرها ) الان توصلت لتصليح الفتايس الtsi وانا تحت امركم فى مركزى للصيانة عماد الخواجة 0123625519
قديم 05-04-2010, 12:35 AM
الصورة الرمزية sa3dawy
sa3dawy sa3dawy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical student
هواياتي: carsFREAK

sa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud of
افتراضي رد: اخر اخبار الباسات الtsi

اولا مع احترامى الكامل لحضرتك اسمحلى اقولك ان معلومات حضرتك خاطئة
ثانيا مفيش حاجة اسمها فتيس tsi
السيارات المزودة بالموتور الtsi بيحى معاها الفتيس الdsg
ا ودا اسرع فتيس فى تاريخ صناعة السيارات فى سرعة النقل
ويعتبر من اكبر ابتكارات مجموعة فولكس فاجن ...
فعلا كان فية بعض المشاكل فى الفتيس التيبترونيك بتاع الfsi والmpi
لكن
متجيش تقولى على الفتيس الى بينزل فى الbugatti veyron ,audi tt ,audi a8 .audi a6 ,audi s5 ,s3,vw scirocco , golf/gti/r32 انو "بيعطل" وانتا كمان اكتشفت حل لولبى لتصليحة ... لانى عمرى ما سمعت حاجة عن الموضوع دا من احتكاكى مع منتدى فية الاف الالاف من الاعضاء الى معاهم الفتيس

بردوا يمكن اكون انا جاهل واحنا بردة بنتعلم من بعض ... ممكن تقولنا اية طبيعة "العطل" بالظبط ؟؟ .. هل بينقل لواحدة لنقلة معينة ولا مبيشتغلش خالص مثلا ؟

التعديل الأخير تم بواسطة sa3dawy ; 05-04-2010 الساعة 12:46 AM
قديم 06-04-2010, 10:29 PM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough

استاذى العزيز الفاضل sa3dawy اولا انا لما قلت فيتيس tsi علشان انا بتكلم على السيارات التى من هذا النوع وبما ان هذةالسيارات عطلها الدائم والذى بيظهر بسرعة حتى ولو بعد 7000 ك فقط بيكون فى الفيتيس وليس فى الماتووووووور يا استاذى وعلى العموم انا بتعلم منك اما بالنسبة لطبيعة العطل اللى مع الرغم من احتكاكك بالاف من اصحاب هذة السيارات اللى للاسف معرفتش تحتك اوى بيهم فهو ان البادى بالف اللى فى الفيتيس بيعطل بسبب درجة حرارة الزيت بتاثر على شى معين داخل البادى بالف وبالتالى لا يوجد غيارات فى السيارة كلها من السبع غيارات ولا المارشدين ولا هى برضة مافيهاش 7 غيارات ؟؟؟؟؟ اما عن باقى التفاصيل فهذة اسرار شغل ولو فى واحد فقط من الالافات الذين احتكيت بيهم ياريت نتقابل وانا اوريك على الطبيعة
قديم 07-04-2010, 03:29 PM
mkhorshd mkhorshd غير متواجد حالياً

mkhorshd is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد الخواجة مشاهدة المشاركة

اخر خبر عن السيارات ال tsi علمت بخبرتى فى مجال السيارات الجولف الحديثة ذات الفيتيس ال tsi انها بتعطل كثيرا فى الفيتيسواصحابها ينتظرون كثيرا لوصول فيتيس اخر من المانيا وباسعار طبعا انتم يا احبائى عرفينها !!! ولكن الحمداللة بعد نجاحى الكبير فى تصليح جميع مشاكل الفتايس الfsi مثل (الاوكتافيا a5 و الجيتا وغيرها ) الان توصلت لتصليح الفتايس الtsi وانا تحت امركم فى مركزى للصيانة عماد الخواجة 0123625519
اعلان صريح عن مركز حضرتك......لو ده مسموح فى المنتدى يبقى من فضلك خليك موضوعى...عن نفسى بالتواصل مع ملاك الباسات TSI (وهى اعلى سيارة تبيع الفتيس ةالموتور الجديد) لم ييشتكى احد من الفتيس الجديد .......وهذة اول مره اسمع مثل هذا الكلام...........عذرا لردى ولكن لم استطيع قبول مداخلتك بدون ابداء رايى فيها.....احترامى للجميع
قديم 07-04-2010, 06:53 PM
الصورة الرمزية sa3dawy
sa3dawy sa3dawy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical student
هواياتي: carsFREAK

sa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud ofsa3dawy has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد الخواجة مشاهدة المشاركة

استاذى العزيز الفاضل sa3dawy اولا انا لما قلت فيتيس tsi علشان انا بتكلم على السيارات التى من هذا النوع وبما ان هذةالسيارات عطلها الدائم والذى بيظهر بسرعة حتى ولو بعد 7000 ك فقط بيكون فى الفيتيس وليس فى الماتووووووور يا استاذى وعلى العموم انا بتعلم منك اما بالنسبة لطبيعة العطل اللى مع الرغم من احتكاكك بالاف من اصحاب هذة السيارات اللى للاسف معرفتش تحتك اوى بيهم فهو ان البادى بالف اللى فى الفيتيس بيعطل بسبب درجة حرارة الزيت بتاثر على شى معين داخل البادى بالف وبالتالى لا يوجد غيارات فى السيارة كلها من السبع غيارات ولا المارشدين ولا هى برضة مافيهاش 7 غيارات ؟؟؟؟؟ اما عن باقى التفاصيل فهذة اسرار شغل ولو فى واحد فقط من الالافات الذين احتكيت بيهم ياريت نتقابل وانا اوريك على الطبيعة
ياباشاا مادام دا مجال عملك تبقى اكيد فاهم اكتر منى

ممكن حضرتك تقولى قابلت كام عربية فيها العطل دا ؟؟؟ ....