العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 20-02-2013, 09:53 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة
جمال عبدة جمال عبدة غير متواجد حالياً
من انا؟: ض.قوات مسلحة بالمعاش
هواياتي: السيارات .مجال الكومبيوتر

جمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to all
افتراضي رد: أصحاب المعارض بتشتم فى الm11

بص ياحبيبي عن تجربة واللة ومعايا العربية سيبك من الي يقولك فيرنا ولا لانوس دول دي عربيات عاملة زي البطيخ ممجمجة زي مابيقولوا-- وصاجها جامد ومحمل شوف الاكصدام الامامي مثلا واضغط علية بايدك وهات التيوتا كورولا واضغط علية --المقدمة والمؤخرة صاج محمل مش فبر زي العربيات العالية عندك غير الصاج الجامد عفشة زي الفل ولا كانك راكب عربية اوبشن هايل حساس اضاءة حساس مطر تسخين حراري للزجاج تكيف بارد تلاجة وسخن كمان جنوط اسبور شكل تحفة زجاج فامية خلفي وجانبي خلفي هات بقي العربيات المرطرطة زي الفيرنا واللانوس وشوف الفرق العربية في بداية طلوعها تحس انها تقيلة نوعا لثقل وزنها لحد ماتاخد التاني شيل رجلك بقي من عا البنزين وسيب الحقن الالكتروني يمشي العربية هتلاقي العربية ماشية لوحدها وف الوقت دا مبتسحبش بنزين زي ماتكون دايس علي الدواسة علي اقتناع وبعدين تحافظ عليها هاتعيش معاك والصورة بتاع عربيتي ف التوقيع تحت اهي واللة عروسة بجد

اذا اردت شيئا بشدة فأطلق سراحة فان عاد فهو لك وان لم يعد فهو لم يكن لك من قبل

قديم 20-02-2013, 10:01 PM
الصورة الرمزية sayif
sayif sayif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT -Information Technology
هواياتي: Auto & Technology

sayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond repute

سيارة جيدة جدا ومصممة بايطاليا

طبعا المعارض تشتم فيها حتى تمشي السيارات الي عندهم بالمعارض

الشتيمة نوع من انواع الديمقراطية

تحياتي

سيف
قديم 20-02-2013, 10:27 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة

جمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to all

المشكلة اخ سيف الي لم يجربوا ولم يركبوها هم ايضا بيشتموا فيها المعرض علشان العربية مش موجودة عندة بيشتم فيها علشان يبيع حاجة تانية انا عن نفسي وقعت ف المشكلة دي بس الحمد للة اني وقعت فيها لاني كنت عايز m12 لاني شفتها ولما رحت المعرض ملقتهاش واللي ف المعرض قالي شوف m11 هي هي واشكره شكرا جزيلا انه دلني عليها فعلا

قديم 21-02-2013, 05:29 PM
Mr.Mohamed2020 Mr.Mohamed2020 غير متواجد حالياً

Mr.Mohamed2020 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جمال عبدة مشاهدة المشاركة

بص ياحبيبي عن تجربة واللة ومعايا العربية سيبك من الي يقولك فيرنا ولا لانوس دول دي عربيات عاملة زي البطيخ ممجمجة زي مابيقولوا-- وصاجها جامد ومحمل شوف الاكصدام الامامي مثلا واضغط علية بايدك وهات التيوتا كورولا واضغط علية --المقدمة والمؤخرة صاج محمل مش فبر زي العربيات العالية عندك غير الصاج الجامد عفشة زي الفل ولا كانك راكب عربية اوبشن هايل حساس اضاءة حساس مطر تسخين حراري للزجاج تكيف بارد تلاجة وسخن كمان جنوط اسبور شكل تحفة زجاج فامية خلفي وجانبي خلفي هات بقي العربيات المرطرطة زي الفيرنا واللانوس وشوف الفرق العربية في بداية طلوعها تحس انها تقيلة نوعا لثقل وزنها لحد ماتاخد التاني شيل رجلك بقي من عا البنزين وسيب الحقن الالكتروني يمشي العربية هتلاقي العربية ماشية لوحدها وف الوقت دا مبتسحبش بنزين زي ماتكون دايس علي الدواسة علي اقتناع وبعدين تحافظ عليها هاتعيش معاك والصورة بتاع عربيتي ف التوقيع تحت اهي واللة عروسة بجد
ربنا يبارك فيك يا أستاذ جمال والحمد لله ان ربنا هدانى بعد بحث طويل لمدة 4 شهور وانا محتار اجيب ايه بالرغم ان كانت اسعار العربيات لحد ما لسا مش غليت بس الحمد لله قررت ال m11
ونصيحة يا جماعة بجد انا اكتشفتها انك لازم تحب العربية اللى هتركبها ومش تبص لعربية أعلى من عربيتك علشان مش تحس بكئابة
يعنى بمعنى اصح هات عربية على قد فلوسك وانا الحمد لله فى استطاعتى اجيب لحد الالنترا بس حاسس انى لازم ابدأ من الصفر فى العربيات زى ما كل الناس بتبدأ وبعد عمرا طويل ان شاء الله اجيب الاعلى
على فكرة انا 19 سنة يا جماعة
وياريت لو مش فيها رخامة يا أستاذ جمال ابقى اتواصل معاك على الخاص لو فيه حاجة واقفة قدامى فى العربية واتواصل مع كل الناس ربنا يبارك فيهم جميعا
ان شاء الله على 1/3 او 2/3 بالكتير هكون استلمت العربية
كان نفسى فى اللون الكحلى بس مش متوافر ، لقيت الرمادى شيك لحد ما فقررت اخده
قديم 21-02-2013, 10:50 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة

انا تحت امرك ياميدو اي خدمة ياغالي انا كنت زيك فضلت ادور علي النت وجمعت مواصفات واسعار جميع السيارات ف خلال الفئة السعرية الي معايا لمدة اكتر من اربع شهور لحد مادماغي ونت والحمد للة ربنا وقف ف طريقي الي هداني للعربية دي متسمعش كلام حد وخليك ف الي انت هاتستريح له وبعدين لما تشوف علي الطبيعة وتركب وتجرب خلاف ماتشوف عا النت من مواصفات وكلام يتوهك وربنا يبارك لك فيها ويحميك من شرها بس بأمانة يامحمد حافظ علي العربية دي وصونها بلاش تبهدلها وبلاش كمان رجل( بكسر الجيم ) غيرك يركبها لان الي بيركب عربية مش خاصة بية متفرقش معاة بيبهدل براحتة انما انت هاتحافظ عليها لان تعتبر دي عربية العمر ومتسمعش كلام حد بعد ماتستلمها ان شاء اللة هاتسمع كلام كتير (صيني ياراجل ملقتش غير صيني )واتبع فترة التليين ونفذها بحذافيرها لان الفترة الالف دي مهمة جدا ان العربية تعيش معاك واسف علي الاطالة بس حبيت انقلك ماكنت انا فية قبلك تحياتييييييييييييييي