العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سول Soul

قديم 19-04-2011, 12:39 PM
zizoo21 zizoo21 غير متواجد حالياً

zizoo21 is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال عن البلوتوث فى السول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hero_1016 مشاهدة المشاركة

الف مبروك السول ياباشا
مش تقولينا الاول منين وبكام ومواصفتها اية
الله يباركفيك يا باشا ... انا جبتها خليجى هاى لاين ( ABS, ESP, طارة ملتى , جنوط 18 , 2 ايرباج ,كراسى جلد , تكييف تاتش , بلوتوث )
و هى من عند فور برازرز اللى فى مدينة نصر علشان هو الوحيد اللى عرف يجيبلى لون الموكا اللى انا كنت عايزة .. هى كانت ب 136000 و انا اخدتها ب 134000 و ان شاء الله اجيبلكم صورها
قديم 19-04-2011, 12:48 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoo21 مشاهدة المشاركة

الله يباركفيك يا باشا ... انا جبتها خليجى هاى لاين ( ABS, ESP, طارة ملتى , جنوط 18 , 2 ايرباج ,كراسى جلد , تكييف تاتش , بلوتوث )
و هى من عند فور برازرز اللى فى مدينة نصر علشان هو الوحيد اللى عرف يجيبلى لون الموكا اللى انا كنت عايزة .. هى كانت ب 136000 و انا اخدتها ب 134000 و ان شاء الله اجيبلكم صورها
ربنا يباركلك فيها يارب ويديك خيرها ويكفيك شرها وكنت حابب اسالئك عن حاجة الشنطة وضعها ايه كبيرة متوسطة والكنبة اللى ورا واسعة لو حد طويل قاعد واهم مميزات وعيوبها بصورة مبدئية
قديم 20-04-2011, 10:09 PM
zizoo21 zizoo21 غير متواجد حالياً

zizoo21 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك فيها يارب ويديك خيرها ويكفيك شرها وكنت حابب اسالئك عن حاجة الشنطة وضعها ايه كبيرة متوسطة والكنبة اللى ورا واسعة لو حد طويل قاعد واهم مميزات وعيوبها بصورة مبدئية
بص يا بدر باشا ... العربية بوجة عام رائعة ... فيها كل المميزات اللى الواحد محتاجها فى العربية ... بالنسبة للصالون هو بصراحة واسع جدا قدام و ورا اما بالنسبة للشنطة هى متوسطة مش كبيرة ولا صغيرة بس الل بيعوضها انها مفتوحة لحد سقف العربية مش لنص العربية زى باقى العربيات.

العيب الوحيد اللى مش عاجبنى فيها بصراحة هى العفشة ... تحس انها ناشفة شوية بس فى ناس بتقول علشان رياضية و ناس بتقول هتنعم بعد التليين ... ادينا هنشوف بس فعلا لو الواحد عايز يجيب عربية عائلية و تستحمل مطبات مصر و فى نفس الوقت جميلة تبقى فعلا السول .. و رأيي الخاص انها افضل سيارة كيا فى مصر
قديم 29-06-2011, 01:50 AM
mohamed hossnie mohamed hossnie غير متواجد حالياً

mohamed hossnie is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoo21 مشاهدة المشاركة

بص يا بدر باشا ... العربية بوجة عام رائعة ... فيها كل المميزات اللى الواحد محتاجها فى العربية ... بالنسبة للصالون هو بصراحة واسع جدا قدام و ورا اما بالنسبة للشنطة هى متوسطة مش كبيرة ولا صغيرة بس الل بيعوضها انها مفتوحة لحد سقف العربية مش لنص العربية زى باقى العربيات.

العيب الوحيد اللى مش عاجبنى فيها بصراحة هى العفشة ... تحس انها ناشفة شوية بس فى ناس بتقول علشان رياضية و ناس بتقول هتنعم بعد التليين ... ادينا هنشوف بس فعلا لو الواحد عايز يجيب عربية عائلية و تستحمل مطبات مصر و فى نفس الوقت جميلة تبقى فعلا السول .. و رأيي الخاص انها افضل سيارة كيا فى مصر
تسلم ايدك يا باشا علي الكلام اللي يطمن ده
انا عندي رد علي موضوع البلوتوث ( البلوتوث مافيهوش الابشن ده و لكن الموبايل نفسه هو اللي بيشغل الابشن ده بمعني انك لو ظابط الموبيل علي انه يتصل مع نطق الاسم هتفتح المجال في العربية علشان تتصل و تنطق الاسم الموبيل هو اللي هينفذ الامر و ده موجود في السيارات اللي فيها كاركيت و ليس بلوتوث فقط لو الموبيل مضبوط علي كده هيشتغل )

انا ناوي اشتري العربية ده اليومين دول ( بكره او بعده ) ارجوك انصحني
توكيل و لا خليجى
الفرق ما بين الاتنين
التوكيل مافيهاش بلوتوث و فيها مرايات ضم كهرباء و فيها ضمان 5سنوات
الخليجي فيها بلوتوث و مافيهاش مرايات ضم كهرباء و ممكن تشتريلها ضمان 3 سنوات
انصحني النصيحة الاخيرة

اخوك / محمد حسني:balloons 71:
قديم 29-06-2011, 11:59 AM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice

لو بتقارن بين توكيل ولا خليجي .. أنصحك بالخليجي .. لأن السيارة رائعة و مش هاتتعبك و مش هتعمل أي حاجة غير تغيير الزيت .. و مش هاتحتاج التوكيل خالص و طالما بتقول كمان انها فيها ضمان 3 سنوات تبقى روعه .. و كمان هتلاقى سعرها أقل من التوكيل شوية .. الخليجي أفضل فى التكييف .. موتور يتحمل حرارة أقوى من التوكيل .. صبغ السيارة بيتحمل أكتر .. و ربنا يوفقك و يحسنلك الاختيار و مبروك مقدما ً