العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 16-02-2013, 01:35 AM
abdelrahman kamel abdelrahman kamel غير متواجد حالياً

abdelrahman kamel will become famous soon enoughabdelrahman kamel will become famous soon enough
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

أصدقائى الأعزاء لا فائدة من الكلام نحن فى زمن الأخوان ...زمن أخبر أسود مهبب بطين..كل حاجة تحصل يقولك مبارك, الأيادى الخفيى, مش عارف ايه ....طب ياولاد ال.............انت جايين تهببوا ايه , وظيفتكم ايه ..بررم..
قديم 16-02-2013, 02:09 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

أعتقد يا فندم إن كلامى واضح جدا أنا لا أحمل الانهيار فى الصحة لمرسى ولا لمبارك ولا للاخوان علشان لا أوجع دماغى مع أحد فى جدال وسفسطة ودفاع وهجوم بيننا
وانا قلت دى مجرد فضفضة ولا كمان اتكتم واطق واموت
انا اساسا لا احب الجدال ولا اجيده واعتقد انى ناديت بعمل رابطة البعد عن الجدال والسفسطة قبل كده
وكل واحد منكم حر يقول رأيه بمزاجه يهاجم او يحب الاخوان وزمنهم هو حر طلما النقاش محترم وبدون تجاوز اهلا وسهلا
واظن ان أسلوبى يعلمه الجميع
حضرتك بتقول ان المرحلة دقيقة ومحتاجة صبر
حاضر المرة الجاية لو جت لى جلطة هبقى أقولها أصبرى شوية على البلد (الصبر جميل ) و (الصبر مفتاح الفرج)
ومش هقول للى بيلومونى وانى مش صبورة لما تمروا بظروف زى اللى بمر بيها الايام دى ( بعد الشر عليكم كلكم) مش هيكون ده الرد

أنا مش هرد غير على جملتك دى بس لى
أنا يا فندم والله بكالوريوس هندسة
وعاملة دبلومات دراسات عليا من مصر وخارج مصر كتييييير
وأدرس فى كليه الهندسة وزوجى كمان أستاذ جامعة
ومش عارف يتعالج فى بلدنا
ربنا ما يوريك اللى احنا فيه ونمر به الآن
هل لو لا قدر الله جاء لك مرض هتقول أصبر يا مرض شوية
على أولى الأمر فى البلد
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وطبعا اللفظ اللى حضرتك استخدمته هذا
على الشاشات لا يصح حتى لو فيه تجاوز من إعلاميين
وانا طبعا لا أقبل التجاوز من بعض البرامج

عاوزة اصبرك بحاجة أخى الكريم ربنا يؤجرك على فقد طفليك ويجعله فى ميزان حسناتك أنا عندى إبتلاء لن تصدقه
لقد خطف منى إبنى الكبير منذ 1994 وكان عمره وقتها عامين فقط والله والله ليس إهمال وفضلت اتلقى اتصالات هاتفية ونصب على فى مبالغ لا تتخيل المعاناه والانهيار العصبى اللى تعرضنا له
ولم يعود الولد حتى الآن ولا انساه وتمنيت لو كان مات ودفنته
كانت نار قلبى بردت ( ولكن لو تفتح عمل الشيطان )
ومافيش حد يختار إبتلاؤه والحمد لله على ما أعطى و على ما أخذ إستودع أبناءك أخى الكريم عند خالقهم كما فعلت أنا وزوجى
وادعى لنا بالصبر فقد عانينا كثيرا وربنا يصبرك انت وزوجتك

انا لست حمل هجوم من أحد ولا يهمنى مبارك ولا مرسى و لا إخوان أنا بتكلم عن أوضاع قديمة لم تفرق كثيرا عن واقعنا بل إزداد الوضع سوءا وكل ما اتكلم يتهمونى بفوبيا الهجوم على الاخوان و يقولوا الصبر الصبر الصبر
الصبر له حدود والى متى سيعانى المواطن فى مصر
يارب كل واحد يلوم عليه لا يزوق ما زقته انا وزوجى
اللى عاوز يعيش محترم فى البلد ( يتعالج بكرامة - يعلم أولاده - يأكل - يلبس - يعمل - يسكن - المتطلبات الرئيسية للحياة )

مش عاوزين لا الجمبرى - المكسرات - النظارات الشمسية اللى عاوزين يزودوا جمركها علشان رفاهيات
عاوزين نعيش يا بلد حرام عليكم

ربنا يحفظكم جميعا واولادكم و أسركم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لاحول ولا قوه الا بالله
ربنا يعوضك خير عن ابنك وان شاء الله يكون عايش ويبحث عنكم الى أن يجدكم باذن الله
اعتذر لحضرتك لو كانت مشاركتى ضايقت حضرتك ولكن انا اطلب منك بعض الانصاف فقط

انا مراجع حسابات ف احد شركات البترول ف الكويت ومعايا ماجستير اداره أعمال
minister of business administration (mb)وخرجت من البلد المسكين بعد أن ظللت أعمل خمس سنوات سائق تاكسى وصورته ف التوقيع بالاسفل

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى
قديم 16-02-2013, 04:33 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 16-02-2013, 01:44 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

للي واجعين دماغنا بان النظام الجديد استلم البلد بايظه من النظام الفاسد السابق .,,,. ديت شماعه بيعلقوا عليها خيبتهم التقيله .,,,. لو هنتعامل بالمبدا ده مكنش السادات حارب و انتصر في 73 و اهو كان مستلم البلد مهزومه ...
استاذى العزيز
ناس كتير عمالة تقول السادات وتقارنه بالاخوان دلوقت وناسيه انه لكل مقام مقال اولا ولكل وقت ظروفه ثانيا
ولو حبينا نقارن بين الاسدات ايام الحرب ودلوقت اقولك
السادات مسك سنه 1970 وحارب وانتصر بعدها ب 3 سنوات تقريبا بالضبط 1973 يعنى 3 سنوات كاملين شوف ساعتها كميه الفساد كانت قد ايه وعدد الشعب كان قد اية
ده مرسى بعد لما مسك باسبوع قالوا ده مفيش حاجه اتعملت حرام عليكم اتقوا الله فيما تقولون
الموضوع كبير وانا مش قادر على الكتابة كتير بصراحه بس ياريت الناس اللى بتنتقد تقولنا حاجه واحدة بس

لو انت مكانه هتعمل اية بالضبط وبالتفاصيل مدام انت بتحكم على الاخرين بالفشل وياريت بدون رد دبلوماسى
قديم 16-02-2013, 03:09 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ده مرسى بعد لما مسك باسبوع قالوا ده مفيش حاجه اتعملت حرام عليكم اتقوا الله فيما تقولون
اتقى الله انت وبلاش مغالطة
محدش طلع بعد اسبوع زى ما بتقول يسأل فى حاجة
اللى حصل ان مرسى نفسه والاخوان عموماً حطو قائمة طويلة عريضة باصلاحات ال100 يوم (يعنى 3 شهور وعشر ايام يعنى بعد 14 اسبوع ) وبعد ما خلصو ومحصلش من وعودة اى حاجة الناس خرجت بشكل سلمى تماماً فى جمعة اتسمت جمعة الحساب وبدل ما يطلع الرئيس يشرح للناس سبب فشله فى تطبيق خطة ال 100 يوم بعد ميليشاتة يتعدو على المتظاهرين السلميين فى الميدان وكسرو المنصات على دماغهم

هتقولى وحد يحاسب حد على 100 يوم هقولك انتو اللى التزمتو بالاطار الزمنى ده فى خطتكو الانتخابية محدش جبرة يتعهد ب 100 يوم

ايه يا باشا ديه لسه احداث من شهور مبقالهاش سنين علشان تتفبرك وتتبدل !!

ورداً على سؤالك برضو

لو انت مكانه هتعمل اية بالضبط وبالتفاصيل مدام انت بتحكم على الاخرين بالفشل وياريت بدون رد دبلوماسى
هقولك (بنادر بكار ستايل) احنا مش هنخترع العجلة
زى ما اى رئيس فى دولة ديموقراطية بيحترم نفسه ما بيعمل
اولاً يدى نفسه مهلة (شهر شهرين) اول ما يمسك يقعد مع كل الناس فى دولاب عمل الدولة ومن الخبراء فى كل المجالات لحد ما يطلع برؤية محددة لاوليات العمل
بعدها يبداء يكون فريق عمل من جميع الخبراء ويرسم معاهم خطة محددة قصيرة المدى
يطلع لنا بعد شهرين تلاتة بخطة واضحة المعالم (مش فنكوش نهضة)
وتتعرض على الناس بكل شفافيه
وتاخد وقتها فى المناقشه المجتمعية
وتتحدد اليات لتطويرها بناء على المشاركة المجتمعية ديه الى ان تعتمد
وبعد ما تعمد الخطة ديه دورة هو وفريقة الرئاسى والحكومة تتابع التنفيذ وتطلع الشعب على مراحلة ونتائجة اولاً بأول

صعبة ديه ؟؟

قول بجد لو صعبه ابسطهالك اكتر واديك امثلة كمان

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش