العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 19-02-2009, 09:47 AM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فيرنا 1600cc

الفرق بين الفيرنا والانوس زى ما قال الاستاذ احمد وكلامة سليم ومجرب
الاداء فى الفيرنا افضل من الانوس وطبعا علشان المحرك 1600 والتانية 1500 والفيرنا محركها DOHC والانوس SOHC بس ايام ما كانت الفيرنا بتنزل بـمحرك 1500 كانو زى بعض فى الاداء بس طلعة الفيرنا كانت اجمد من الانوس ولما تسحب وتقرص على الغيار تلاقى السحب فى الانوس اجمد ..
الفرامل لصالح الفيرنا طبعا ... فرامل الانوس لا يعتمد عليها
الثبات افضل فى الانوس عن الفيرنا بقليل
الروئية الداخيلة فى الانوس سيئة شوية عن الفيرنا والقعدة عاماتا فى الفيرنا افضل من الانوس بحاجة بسيطة
الصاج واحد بس متهيالى الانوس اشد شوية ولما بتسمكرة بعد الخبطة مش بيبقى مشكلة زى الفيرنا علشان الخطوط الحادة الامامية
دى الحاجات الى جات فى دماغى دلوقتى ولو حد يحب يقارن بخصوص اى حاجة انا والاستاذ احمد فى الخدمة ..

وبخصوص الانوس الدايو والشيفرولية زى بعض بالضبط انا زكرت كل الاختلافات الى موجودة فيهم هنا http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=4866
ونفس السواقة كل حاجة بس الدبرياج فى الشيفرولية لانوس حسيتة اخف بكتر عن الى عندى فى الدايو ...

I'M BaD UseR

التعديل الأخير تم بواسطة MoSHaX ; 19-02-2009 الساعة 09:52 AM
قديم 19-02-2009, 02:51 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshax مشاهدة المشاركة

القعدة عاماتا فى الفيرنا افضل من الانوس بحاجة بسيطة

اعتقد القعده و الراحة في صالح اللانوس

بالاضافة لان اللانوس صالونها اوسع الفيرنا ضيقه شوية

بس شنطة الفيرنا اوسع

قديم 19-02-2009, 03:14 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

الصالون اوس فى الانوس ماشى لكن القعده احسن اخلف معاك يا احمد انا معايا الاتنين و الفرق لصالح الفيرنا

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 19-02-2009, 05:26 PM
الصورة الرمزية mimo alex
mimo alex mimo alex غير متواجد حالياً
من انا؟: مخمد سعيد قاسم
التخصص العملى: مدير بفندق
هواياتي: الرياضه بكافه انواعها

mimo alex is on a distinguished road

-- وارجو من الاستاذ MIMO ALEX انه ما يخدش تعليقى على الانوس فى اعتباره -- دى وجهات نظر --[/quote]

أشكرك يا ميس سوناتاعلي تعليقك وطبعا أنا عارفان دي مسأله أزواق أو قبول ( ولولا تعدد الازواق لبارت السلع )كما يقولون.
قديم 19-02-2009, 05:30 PM
الصورة الرمزية mimo alex
mimo alex mimo alex غير متواجد حالياً
من انا؟: مخمد سعيد قاسم
التخصص العملى: مدير بفندق
هواياتي: الرياضه بكافه انواعها

mimo alex is on a distinguished road

شكرا للسيدمشاكس علي مداخلنه ورأيه اللي وضح كثير من الامور وكذلك الفرق بين اللانوس دايو وشيفروليه

الكلمات الدليلية
عيوب سيارة, هيونداى, هيونداى اكسنت, هيونداى غبور, هيونداى فيرنا, نيو اكسنت