العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 05-04-2011, 05:02 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربيه مخنوقه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xabi مشاهدة المشاركة

دلوقتى انا بحط مياه فى القربه اللى عليها السهم..انا مش عارف بقى ازاى انا هحط المياه الخضرا دى فى الردياتير..معلش ياحسام باشا بتعبك معايا

هات مياه خضرا اسبانى ...

ولما تفضى المياه القديمة زى ما قلتلك .. دور العربية وبسرعة ابدأ حط المياه الخضرا فى القربة واحده واحده لغاية لما يثبت منسوب الميه على علامة max ..

لو حاسس انك محتاس .. شد على اقرب ورشة ريداتير وخليه يعمل الفيلم وده واديلة 10 جنية ...

صحيح .. انت نظفت الريداتير من الصدأ النهاردة ازاى ؟؟؟؟

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 05-04-2011, 05:09 AM
xabi xabi غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود مدحت
التخصص العملى: طالب بكليه تجاره

xabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

هات مياه خضرا اسبانى ...

ولما تفضى المياه القديمة زى ما قلتلك .. دور العربية وبسرعة ابدأ حط المياه الخضرا فى القربة واحده واحده لغاية لما يثبت منسوب الميه على علامة max ..

لو حاسس انك محتاس .. شد على اقرب ورشة ريداتير وخليه يعمل الفيلم وده واديلة 10 جنية ...

صحيح .. انت نظفت الريداتير من الصدأ النهاردة ازاى ؟؟؟؟
الصراحه معملتهاش لوحدى ..كان معايا واحد قريبى..احنا شلنا الخرطوم اللى طالع من القربه وشليناه بعيد ودورنا العربيه وجبنا خرطوم وحطناه فى القربه وفضلت تنزل مياه صفرا لغايه لما المياه لونها اتظبط ركبت تانى الخرطوم..وبس
ايوه نضفته النهارده...وناوى يومين كده وانضفها علشان تكون جابت كل الميه اللى فيه صدأ..
بس ان عندى مشكله..انا حوالى كل اسبوع كده بزود مياه فى القربه..الميه عندى بتنقص..هل لما احط المياه الخضرا دى المشكله دى هتروح ولا هفضل اذود كل شويه..ومعلش ياحسام باشا..هيا المياه الخضرا دى هتنزل فى الرداياتير ولا مش هتنزل

اللهم انزله منازل الصديقين والشهداء والصالحين وحسن اولئك رفيقا
قديم 05-04-2011, 11:34 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xabi مشاهدة المشاركة

ايوه نضفته النهارده...وناوى يومين كده وانضفها علشان تكون جابت كل الميه اللى فيه صدأ..
بس ان عندى مشكله..انا حوالى كل اسبوع كده بزود مياه فى القربه..الميه عندى بتنقص..هل لما احط المياه الخضرا دى المشكله دى هتروح ولا هفضل اذود كل شويه..ومعلش ياحسام باشا..هيا المياه الخضرا دى هتنزل فى الرداياتير ولا مش هتنزل

اعمل غسيل ريداتير ودورة الميه تانى لزياده التأكيد (الطريقة من هنا) ...

وبعدين فضى الريداتير ودورة الميه خالص وابدأ حط الميه الخضرا فى القربة والعربية دايرة ...

وطبعا الميه هتنزل فى الريداتير باذن الله ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ