العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 07-09-2011, 04:47 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتى لأول مرة مع البوليش

حلوه اوى ما شاء الله ..

ويا ترى جبت البولش بكام ونوعه ايه ؟؟؟

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 07-09-2011, 04:36 PM
مينتشو مينتشو غير متواجد حالياً

مينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the rough

بسم الله ماشاء الله اللهم صلى على سيدى وحبيبى محمد صلى الله عليه وسلم العربيه كانها لسه طالعه من التوكيل ربنل يباركلك فيها ويديك خيرها ويكفيك شرها قولوا امين
بس بعد اذن حضرتك لى استفسار صغير انا سمعت ان البولش بيأثر على دهان السيارة هل الكلام ده صحيح ولا غلط ولسيادتكم جزيل الشكر ارجو ان تتقبل مرورى
قديم 07-09-2011, 09:37 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

انا برده قبل سفرية العيد خدت أخويا بليل واديناها غسلة محترمة ثم الشغل بالبولش لمدة ساعتين...لحد ما ايدينا ورمت عربية افانزا وما أدراك ما هى!!!!!شغلها متعب جدااا لكن النتيجة كانت فوووووق الوصف كنت بحط الفوطة فوق الكبوت الاقيها بتجرى وتتزحلق...العربية بقت شمعة ولكن بعد الهلاك المزمن اللى أصابنا ....كنت خايف الاول من النتيجة وبالذات ان لونها نبيتى"بدنجانى"..طلعت عروسة أقل ضوء فيها تعمل سحابة...تجربة ممتعة ومتعبة الى حد ما فى نفس الوقت..دلوقتى بفوطة ناشفة او مبلولة لحسة مياه والعربية كلها ترجع شمعة جديدة باقل جهد عند اى خروجة
يا بختك عملتها فى ساعتين عشان كان معاك أخوك أما أنا مكنش معاية حد فعملتها ف5 ساعات و مبروك عالنتيجة المذهلة
قديم 07-09-2011, 09:43 PM

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

حلوه اوى ما شاء الله ..

ويا ترى جبت البولش بكام ونوعه ايه ؟؟؟
هى الصراحة العلبة خلصت و اترمت بس هى كانت حمرة و ب20 عشرين جنيه بس مش فاكر نوعها ايه بس لما تيجى تشترى بوليش قول للراجل يجبلك نوع نضيف مش أكتر و ادعيلى
قديم 07-09-2011, 09:49 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مينتشو مشاهدة المشاركة

بسم الله ماشاء الله اللهم صلى على سيدى وحبيبى محمد صلى الله عليه وسلم العربيه كانها لسه طالعه من التوكيل ربنل يباركلك فيها ويديك خيرها ويكفيك شرها قولوا امين
بس بعد اذن حضرتك لى استفسار صغير انا سمعت ان البولش بيأثر على دهان السيارة هل الكلام ده صحيح ولا غلط ولسيادتكم جزيل الشكر ارجو ان تتقبل مرورى
ربنا يخليك يا باشا
بص عشان أنا مببحبش أفتى أنا مسمعتش أبدا عن ان البوليش بيبوظ الدهان و اللى أنا أعرفو ان هو بيعمل زى طبقة على الدهان عشان التراب يتشال بسهولة و عموما أنا هبقى أجرب الشمع المرة الجاية عشان الأغلبية بيستخدموه .