العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 31-01-2013, 04:57 PM
Dr Ahmed Helal Dr Ahmed Helal غير متواجد حالياً

Dr Ahmed Helal is on a distinguished road
افتراضي تركيب سنتر لوك وزجاج كهرباء.

ياريت ياجماعة تدوني فكرة شاملة عن الموضوع من ناحية الأنواع الجودة الأسعار
وأفضل مكان لوضع الأزرار الكهربائية في السيارة.
حاجة كمان (استحملوني) العدادت لا منها واقفة ولا منها شغالة بتخرف يعني أعمل ايه؟؟

قديم 31-01-2013, 05:10 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of
افتراضي رد: تركيب سنتر لوك وزجاج كهرباء.

متابع معاك للاهميه
قديم 01-02-2013, 11:10 AM

ايه ياجماعة هو الجزء ده من المنتدى مش على الخريطة ؟؟؟؟!!!!
قديم 01-02-2013, 12:59 PM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

أنا للأسف مش هأقدر أفيد حضرتك في الأسعار لأن الحاجات دي راكبة عندي بالفعل لكن مكن القزاز و الزراير بتاعته موجودة عند فيات 2000 و المحل اللي جنبه في شارع رمسيس جنب مبنى جريدة الجمهورية - هناك هتلاقي كل حاجة الشاهين و الدوجان و (شبه) أصلية.
- ولكن المتعارف عليه إن بتاع الأبواب ممكن يظبط ليك موضوع القزاز ده و يجيب مكن إستيراد ياباني نضيفة و أنا بأنصح بكده أما بالنسبة لأماكن الزراير معروف مكانها في الدوجان - أما الشاهين إذا كانت بفرش الأبواب القديم يبقى مكان الزراير على فرش الباب من قدام ما لهاش مكان تاني في أي حتة في التابلوه - أما السنتر فبيركب برضه عند بتاع الأبواب و بتوع الإنذار - و للأسف ما أقدرش أفيد حضرتك في موضوع الأسعار.العدادات لازم تروح لبتاع العدادات و لو وصلت تشتري طقم العدادات هتلاقيه عند المحلين اللي فوق دول
تحياتي
قديم 01-02-2013, 03:42 PM

أولا جزاك الله خيرا على الرد.
ثانيا أنا فعلا رحت سألت في واحد قالي تركيب زجاج (أمامي فقط واستيراد مع ضمان سنتين مش عارف ازاي) وسنتر هيتكلف 750 جنيه.....واحد معرفة قالي السنتر بوحدات رفع الزجاج الصيني بحوالي 300 فنظرا لبعد المسافة عن القاهرة مش عارف اعمل ايه؟؟؟