العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Excel - اكسيل

قديم 14-02-2013, 01:06 PM
الصورة الرمزية Hosam Hegazy
Hosam Hegazy Hosam Hegazy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Freelancer Photographer
هواياتي: Photography And Drifting

Hosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مطلوب تسعير إكسل 1500 CC موديل 97

أنا عن نفسي بستبعد الشاهين عشان شكلها التقليدي و مفيهاش كماليات و لو لقيت عربية شاهين فيها كماليات هتبقي معدية الـ35000 جنية ، الكيا سيفيا مش منتشرة أوي فممكن تتعب في قطع الغيار لو أنت برة القاهرة ، الإكسيل ..... طالما أنت لسة أول مرة تشتري عربية يبقي أكيد مش هتجري و معروف عن الإكسيل عموماً إن أنت لو عديت الـ120 العربية ممكن تطير و أنت ماشي و لو عايز تعرف أكتر عنها أسأل الأستاذ سيد هو معاه إكسيل ، أنا بقة رأيي الشخصي زود فلوسك بحيث أن يبقي معاك من 35000 لحد 37000 و هات سيات أبيزا عربية الكل يشهد بقوتها
قديم 14-02-2013, 01:14 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

الاكسل عربية محترمة جداااااااااا
خصوصا الـ 1500 فيها تحفة بصراحة
الصالون معقول وليس رحب
مش اديق من الشاهين ولا حاجة
موضوع ان الاكسل بتفقد ثباتها بعد الـ 120 كم
لا وضيف كمان على المعلومة دى انها بتفضل تتمرجح فوق وتحت من الشنطة
دة بيكون عيب فى المساعدين
ولو اتغيرو بمساعدين رياضية بتبقى افضل كتير وفعلا بيروح العيب الغبى دة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 14-02-2013, 01:17 PM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

لو العربية حالتها كويسة اتوكل علي الله السعر مناسب جدا و الاكسيل عربية جميلة وواسعة و شنطتها كبيرة و قطع غيلرها في كل مكان و رخيصة و بياعة و حكاية الثبات ديه مش هتحس بيها أوي الا لو عديت مثلا ال 140 غير كده هتلاقيها معقولة جدا. أنا كان عندي واحدة 97 و كانت 1300 لكن كانت طيارة.
قديم 14-02-2013, 02:38 PM
Muhammad.Mojahed Muhammad.Mojahed غير متواجد حالياً

Muhammad.Mojahed is on a distinguished road
Post رد: مطلوب تسعير إكسل 1500 CC موديل 97

أكيد طبعا لو أنا هاشتريها لنفسي كنت هارجح الإكسيل عن الشاهين ، عشان شكلها و الكماليات بتاعتها و ماتورها

بس انا عايز العربية تكون مناسبة لإستخدام عائلي ، يعني في السفر ، ولو فيه شيل معنا ، و غالبا هابقى العربية مكتملة العدد يعني 5 افراد
و اكيد هاستخدمها جو القاهرة
بس الإحتياج الأهم بالنسبة ليه هو السفر مع الأسرة

فده ال مخلي الشاهين خيار بالنسبة ليه

عشان انا خايف الحمل الزائد على الاكسل يكون خطر عليها او تكون نزل من ورا
و على ادى خبرتي القليلة بالسمع دائما ان الشاهين بتشيل و بتستحل يعني و صاجها اقوى

و شايف ان اكثر من واحد علق على الثبات في الاكسل فوق ال 120 ، طب بالنسبة للشاهين في حتة الثبات ديه لو حد عنده معلومات عنها

و لو ربنا يسر ، هاروح اشوف اكسل النهاردة و اقولكم عليها
قديم 14-02-2013, 03:16 PM
الصورة الرمزية Hosam Hegazy
Hosam Hegazy Hosam Hegazy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Freelancer Photographer
هواياتي: Photography And Drifting

Hosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of light

محدش أختلف علي الإكسيل بل بالعكس أنا بأكد أنها عربية حلوة و أي حد يشتغل فيها و قطع غيارها كويسة و رخيصة بس ( متنفعش للجري ) ، و بالنسبة للشاهين هي برضه قطع غيارها متوفرة و أي حد يشتغل فيها و زي الرز في الشوارع بس أنا مش بحبها عشان شكلها و عشان أنا عموماً مش بفضل الكارونة عشان لما بتبوظ الواحد بيدوخ ، و مازلت بقولك أستني لحد ما تقدر تجمع مبلغ أكبر و هات حاجة زي الأبيزا أو البولو أو أو أو .... و أس إستفسار تاني أنا تحت أمرك